Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Arp bouten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 20:58 #17219736
Ben bezich met mijn motor reviesie en heb mijn arp drijfstang bouten los gehad. Kan ik deze nu nog een keer gebruiken? Neem aan van niet.
Heeft er iemand nog een adres waar ik de arp bouten voor een leuk prijsje kan kopen.
Gaat hier om een z20let motor met wiseco drijfstangen
Mvg
Aäron
7 april 2010 om 21:31 #17653559Volgens mij kan je die wel hergebruiken daar het geen rekbouten zijn. Bij montage beetje loctite gebruiken.
8 april 2010 om 08:24 #17653560Is wel een dikke LET zo te lezen met Wiseco rods , misschien wel
leuk om een foto’tje ervan hier te tonen
ARP bolts kun je met ARP vet of dikke olie insmeren en terug plaatsen.
ARP buiten kun je diverse keren vast en los halen er is wel
een meettool voor hoever de bouten rekken na gebruik en
als ze deze waarden gaan overschrijden moet je ze vernieuwen.
Daarom hoor je eigelijk een soort logboek erover bij te houden met
wat de waarden zijn iedere keer dat je hem uitelkaar haalt.Succes en groet Marcel
8 april 2010 om 18:52 #17653561misschien kan je ook informeren bij een bouten centrale ofzo…
vroeger had je in spaanse polder:de bouten centrale.
dit is nu een fabory keet geworden…
misschien kunnen ze je wel verder helpen.
heb zelf geen ervaring met arp……maar lijkt me wel dat je ze kan hergebruiken……
zo mega vast zit het niet allemaal tog,en op moment?8 april 2010 om 19:02 #17653562wat marcel (opcdriver) al zegt,
de gemiddelde vuistregel is 10 keer gebruiken..Maar goed wil je safe na een keer of 5 / 6 vernieuwen of het logboek met de meetwaardes goed bijhouden..
Als je die meter al hebt. ik niet namelijk :D8 april 2010 om 20:26 #17653563bedankt voor jullie reactie’s. Denk dat ik ze indderdaad nog een keer ga gebruiken. Kan alleen nergen meer mijn briefje vinden met het aanhaalmoment.
Weet een van jullie die?
Zal binne kort wel is ff een paar plaatjes plaatsen. Morgen mijn onderblok ophalen. Opgeboord naar de eerste overmaat. zuigerbodem koeling geplaatst, en gevlakt. Krukas opgeslepen met natuurlijk nieuwe lagerschalen.
Volgende week kop ophalen. kleppen geslepen, nieuwe seals en gevlakt. weer helemaal als nieuw
Balans assen zijn ook verwijderd. Mijn wiseco zuigers en drijfstangen komen ook weer terug in het blok.
9 april 2010 om 08:07 #17653564Oei , da’s niet zo slim , het is nl. wel belangrijke info en het aanhaalmoment van
een orginele drijfstang is denk ik echt wel anders als bij jou aftermarket-rods.
Ik heb even gekeken bij de ARP-site en daar kun je wel aanhaalmomenten
voor diverse rods vinden alleen die Wiseco’s staan er niet bij. (heb je niet
toevallig een ander merk?)
Maar als je bij de torque specs. kijkt kun je hem ad hand van de
diameter en lengte en kwaliteit wel terugvinden denk ik.
ps. vergeet niet het ARP vet te gebruiken bij het juiste aanhaalmoment.
succes en groet Marcel.9 april 2010 om 18:33 #17653565van de orginele drijfstangen weet ik het wel, althans van de c20xe / c20let.
ARP vet is belangrijk ja. als je dat niet hebt kun je ook motorolie gebruiken.
Dit schrijft arp zelf ook voor als je geen vet meer hebt.9 april 2010 om 18:38 #17653566Wel even opletten aanhaalmoment is anders met ARP vet dan met dikke olie!!
Goet Marcel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.