armsteun Vivaro

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    busje komt zo

Hallo Allemaal,

De armsteun van mijn Vivaro bus (bestuurderszijde) is defect. Hij blijft op een bepaald punt hangen en is niet verder meer te vestellen. Weet een van jullie hoe ik dit kan oplossen of hoe ik hem los kan krijgen?

Alvast bedankt!

Gr. Remo

Ghanz
      Deelnemer

helaas komt dit bij een Wannabee opel ook voor…

renault heeft er dus ook last van…
        bedrijfs toet toet.. dus maar flinke trap gegeven.. en deze doet het noooit weer ;)

busje komt zo

Deze auto is voor mij ook een goede les: Eens een slopel en nooit weer een slopel.

Ik dacht een degelijke auto te kopen, maar dat valt vies tegen. :puke

Ghanz
          Deelnemer

ach, het zal wel liggen hoe je er mee omgaat.
            niets is tegenwoordig nog gemaakt voor het eeuwige leven.
            slopel of niet.

busje komt zo

Ik ben erg zuinig op mijn auto, want ik ben er als ZZP-er afhankelijk van. Dus kom niet aan met onzinnige opmerkingen zoals ” het zal er wel aan liggen joe je er mee omgaat”.
              Ik heb al vanaf de eerst week een hoop ellende gehad met deze auto en dat ligt in geen enkel geval aan mij.

Ghanz
              Deelnemer

tja… opmerking waar je op kon wachten met je slopel

een opel vivaro of traffic zijn allemaal het zelfde
                naar mijn idee relatief best wel goede wagens, rij er al 6 jaar met plezier in,
                maar een rotte appel kan overal tussen zitten

1x pech met een wagen… komt het wel vaker voor dat je pech hebt met die wagen

busje komt zo

Als je het allemaal zo goed weet, dan kun je me misschien vertellen hoe ik die armsteun los krijg.

Ghanz
                  Deelnemer

Gaf al aan dat de mijne niet trap bestendig was..
                    Hoe het exact gemonteerd zit, geen idee,
                    maar heb het vermoeden dat bij een voorbankje
                    De ruimte erg weinig is om met het een of ander te kunnen
                    sleutelen, in een 2 stoelen variant, kun je er mogelijk beter bij,
                    al lijkt mij demontage van de betreffende stoel
                    wel aan te raden.
                    Het hoe en wat precies, verwacht ik van dat het zichzelf dan wel wijst.

Ewoud94

@ busje komt zo, ik vind je manier van reageren nogal apart om het zo uit te drukken onbeschoft eigenlijk zelfs.

Ghanz wil je helpen en jij komt op een OPEL forum met de opmerking eens een slopen en nooit weer een slopel. En verder nog allerlei andere rare opmerkingen.
                      Sorry maar dan vraag je er zelf om. Ik zou nog niet eens de moeite nemen om je dan advies te geven! Dus ben blij dat er überhaupt iemand reageert.

Stel je vraag en blijf netjes en niet zo bijdehand dan zul je merken dat mensen veel eerder reageren ;)

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

busje komt zo

@ Ghanz: Dat is een serieus antwoord. Dank je. Ik heb een bus met twee stoelen en kan goed bij de zijkant van de stoel. Ik kan de dop van de armsteun afkrijgen, maar vervolgens is er nergens enige manier van borging te bespeuren. Ik wacht even af of er Vivaro/Primastar/Trafic-gebruikers zijn die er wel ervaring mee hebben.

@ Ewoud94: Wellicht moet je mijn openingsvraag eens lezen en vervolgens de antwoorden van Ghanz. Als je dan vervolgens antwoorden krijgt over trappen tegen een bedrijfsauto en dat het er aan ligt hoe je met je spullen omgaat, dan is noem ik dat weinig behulpzaam.
                        Dat ik mijn auto een slopel noem, heeft te maken met de hoeveelheid ellende die ik met een gloednieuwe auto heb gehad en de waardeloze support vanuit de dealer. Ik denk dat Opel al lang niet meer zou bestaan als dit de standaard was.
                        Ik ben op meerdere forums actief en ik weet hoe ik me moet gedragen, maar dat verwacht ik ook van mijn medeforumleden. Als ik op iemands Opel-ziel getrapt heb, door mijn auto een slopel te noemen, dan spijt mij dat. Dat neemt niet weg dat ik klaar ben met Opel (ondanks dat het momenteel een van de mooist vormgegeven busjes is die er rondrijdt).

Gr. Remo

beurjean

Het is niet heel moeilijk maar hij kan wel goed vastzitten.

Eerst deze 2 lipjes indrukken om te draaiknop eraf te schuiven

Vervolgend deze 2 lipje naar buiten drukken om de arm steun eraf te schuiven.

busje komt zo

Hallo Beurjean,

Bedankt voor de info! Ik ga het proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. Remo

wim-v6
                            Deelnemer

@ busje komt zo: het is GEEN Opel: het is een RENAULT, of je hiervan nou de OPEL versie, Renault Versie, of de Nissan Versie hebt maakt daarbij niet uit!!

het is maar net hoe er mee omgesprongen is, door de huidige of vorige eigenaren.
                              Bij ons merk je ook goed het verschil per persoon hoor, iedereen heeft een vaste bus.

Wij hebben Zowel de OPEL VIVARO als RENAULT TRAFFIC, en ook nog een aantal Mercedes-Benz Vito’s
                              De laatste zijn het GROOTSTE drama kwa problemen, dus zou niet zo gauw zeggen nooit meer een opel

We hebben nu nog een setje van 4 Vivaro / Traffic’s uit 2004, allen met DIK 250.000km op de klok, deze km stand zonder al te grote problemen gehaald.
                              ja een keer een Fusee of Stuurkogel, of een Luchtmassametertje, Radio verrot, De andere 6 zijn gewoon gesloopt door vaste bestuurders die ermee gereden hebben
                              denk aan Bak verrot geschakeld, Motor aan barrels getrapt, Onderstel kromgereden. etc etc.

ook de nieuwe types (2009 en 2010) doen het eigenlijk wel erg goed, weinig manko’s ondanks het roetfilter wat er op zit en andere milieutroep, ook de 6bakken blijven goed heel.

De Vito’s daarentegen, (gekomen vanaf 2008 t/m 2012 de laatste) die hebben grotere ellende.
                              Alle Vito’s met meer dan 150.000km hebben al een Nieuwe versnellingsbak, ook die van de nette Chauffeurs.
                              Onderstel revisie voorzijde, omdat horen en zien je vergaat, klapperen bonken Slingeren, trillen met remmen, ongeveer iedere 50 a 70.000km.

Overschat dus ook de andere merken niet, (zelfs de toppers!!) ieder merk heeft zo zijn nukken en mankementen..
                              dan zal ik niet beginnen over de 2 Transporter’s T5, waar bij bijde rond de 90.000km een andere motor in moest ivm uitgesleten distributie tandwielen……. en de rest.

het is bij elk merk wel wat…

Willem

busje komt zo

@Beurjean,

Ik heb jouw beschrijving gevolgd en diverse keren geprobeerd, maar ik krijg de armsteun niet los.
                                In ieder geval bedankt voor je hulp.

Gr. Remo

beurjean

Was even vergeten dat je hem in de verticale stand moet zetten.

Heb je een nieuwe liggen dan kan je zien hoe het zit.

Ze kunnen aardig vastzitten en er mag best wel een beetje geweld bij gebruikt worden.

busje komt zo

@ Willem,

Ik weet dat het een Renault is. Op alle onderdelen die eraf komen staat Renault. Voor vervangonderdelen haal ik ook vaak wat bij de Renaultdealer, want die is goedkoper en heeft een betere service.
                                    Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van de bestuurder, maar ik ben zuinig op mijn bus en ik ben de eerste bestuurder, want ik heb hem nieuw gekocht in 2009.

Bij aflevering van mijn bus deugde de CPV niet. Ik heb een enkele cabine en twee schuifdeuren en een klep achter. Ik heb extra moeten betalen voor een selectieve deurvergrendeling. Dat houdt in dat ik de cabine onafhankelijk van de laadruimte kan openen en sluiten. Bij aflevering sloten de voorportieren en de schuifdeuren met dezelfde knop en de klep apart. Dit zou je willen bij een dubbele cabine en niet bij een enkele. Hiermee ben ik diverse keren teruggegaan naar de dealer, maar deze bleef volhouden dat het niet anders kon dan hoe het op dat moment was geregeld. De monteur vertelde mij dat hij het wel kon aanpassen, maar dan zou het hele electrische systeem op de schop moeten en dat zou mij mijn garantie kosten. Uiteindelijk ben ik na een hoop speurwerk op internet met gegevens naar de dealer terug gegaan en is de chef erbij gekomen. Hij heeft een uitlees/programmeerkast aan mijn bus gehangen en ik kon ineens kiezen met welke knop ik welke handeling wilde verrichten. Excuses konden er echter niet vanaf.

Ik had mijn bus nog geen maand, toen ik tijdens een rit naar huis een rare lucht rook en naarmate ik dichter bij huis kwam, begon hij zwaarder te sturen. Toen ik thuis aankwam, had ik een flink oliespoor getrokken. Ik heb de dealer gebeld en die vertelde dat het waarschijnlijk de stuurbekrachtigingsvloeistof was. Of ik even langs wilde komen. Toen ik vertelde dat ik mijn stuur nauwelijks meer rond kreeg, wilde hij geen afsleep o.i.d. regelen. Later in de werkplaats bleek dat de monteur bij de aflevering vergeten was een bout/dop vast te draaien, waardoor alle stuurbekrachtigingsvloeistof was weggelopen. Ik heb daar 2.5 uur zitten wachten en wederom geen excuses.

Als ik in het donker reed (de bus was ruim een half jaar oud), merkte ik dat mijn automaat (gerobotiseerde handbak) elke keer bij het schakelen het licht wat dimde. Ik naar de dealer en hij kijken. Hij heeft toen de accu vervangen. Hierop leek het probleem verholpen, maar ongeveer een jaar later was het probleem weer terug. Ik had nog garantie en heb deze klacht aangegeven, samen met de klacht dat de gasveren van de achterklep lam waren. Door omstandigheden kon mijn bus pas in de week na het officieel verlopen van de garantie gerepareerd worden. Er is toen weer een nieuwe accu ingegaan en de dynamo is vervangen. Ook de gasveren zijn vervangen. De garage wilde mij een factuur sturen, omdat e.e.a. buiten de garantieperiode was uitgevoerd.
                                    De versnellingsbak maakt al sinds de bus een paar maanden oud is een ratelend geluid. Hiermee ben ik diverse keren terug geweest naar de dealer. Volgens hem hoort dit geluid. Ik ben er niet gerust op, maar de dealer wil er verder niets aan doen. Ik heb een verklaring (zwart op wit) geeist en gekregen dat deze ratel geen kwaad kan.

Ik was uiteindelijk wel klaar met de dealer.

Ondertussen is er nog vervangen/gerepareerd: cpv-motor tankklep, veerpootlagers, krukaspoelie, sensor airco, condenser airco.

En nu (al ruim een jaar) is mijn armsteun dus defect, zijn allebei de handzenders van de CPV op hun eind, zitten er rare vlekken in de lak en valt de lak van een van de geleiders van mijn schuifdeur.

Vandaar dat ik wel een beetje klaar ben met de Vivaro…… En natuurlijk weet ik dat je pech kunt hebben met elke auto, maar een auto moet wel betrouwbaar zijn. Ik heb niet voor niets voor een nieuwe gekozen.
                                    Maar het meeste is mij de dealer nog tegengevallen. Wat een onkunde daar. En de service hield letterlijk op toen ik de auto had betaald.

busje komt zo

@ Beurjean,

Ok, ik ga dat ook nog een keer proberen.

Gr. Remo

busje komt zo

@Beurjean,

Nou, ik heb het nogmaals geprobeerd met de steun in vert. positie, maar het kreng zit muurvast.

Gr. Remo

wim-v6
                                        Deelnemer

@busje komt zo wrote:

@ Willem,

Ik weet dat het een Renault is. Op alle onderdelen die eraf komen staat Renault. Voor vervangonderdelen haal ik ook vaak wat bij de Renaultdealer, want die is goedkoper en heeft een betere service.
                                          Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van de bestuurder, maar ik ben zuinig op mijn bus en ik ben de eerste bestuurder, want ik heb hem nieuw gekocht in 2009.

Bij aflevering van mijn bus deugde de CPV niet. Ik heb een enkele cabine en twee schuifdeuren en een klep achter. Ik heb extra moeten betalen voor een selectieve deurvergrendeling. Dat houdt in dat ik de cabine onafhankelijk van de laadruimte kan openen en sluiten. Bij aflevering sloten de voorportieren en de schuifdeuren met dezelfde knop en de klep apart. Dit zou je willen bij een dubbele cabine en niet bij een enkele. Hiermee ben ik diverse keren teruggegaan naar de dealer, maar deze bleef volhouden dat het niet anders kon dan hoe het op dat moment was geregeld. De monteur vertelde mij dat hij het wel kon aanpassen, maar dan zou het hele electrische systeem op de schop moeten en dat zou mij mijn garantie kosten. Uiteindelijk ben ik na een hoop speurwerk op internet met gegevens naar de dealer terug gegaan en is de chef erbij gekomen. Hij heeft een uitlees/programmeerkast aan mijn bus gehangen en ik kon ineens kiezen met welke knop ik welke handeling wilde verrichten. Excuses konden er echter niet vanaf.

Ik had mijn bus nog geen maand, toen ik tijdens een rit naar huis een rare lucht rook en naarmate ik dichter bij huis kwam, begon hij zwaarder te sturen. Toen ik thuis aankwam, had ik een flink oliespoor getrokken. Ik heb de dealer gebeld en die vertelde dat het waarschijnlijk de stuurbekrachtigingsvloeistof was. Of ik even langs wilde komen. Toen ik vertelde dat ik mijn stuur nauwelijks meer rond kreeg, wilde hij geen afsleep o.i.d. regelen. Later in de werkplaats bleek dat de monteur bij de aflevering vergeten was een bout/dop vast te draaien, waardoor alle stuurbekrachtigingsvloeistof was weggelopen. Ik heb daar 2.5 uur zitten wachten en wederom geen excuses.

Als ik in het donker reed (de bus was ruim een half jaar oud), merkte ik dat mijn automaat (gerobotiseerde handbak) elke keer bij het schakelen het licht wat dimde. Ik naar de dealer en hij kijken. Hij heeft toen de accu vervangen. Hierop leek het probleem verholpen, maar ongeveer een jaar later was het probleem weer terug. Ik had nog garantie en heb deze klacht aangegeven, samen met de klacht dat de gasveren van de achterklep lam waren. Door omstandigheden kon mijn bus pas in de week na het officieel verlopen van de garantie gerepareerd worden. Er is toen weer een nieuwe accu ingegaan en de dynamo is vervangen. Ook de gasveren zijn vervangen. De garage wilde mij een factuur sturen, omdat e.e.a. buiten de garantieperiode was uitgevoerd.
                                          De versnellingsbak maakt al sinds de bus een paar maanden oud is een ratelend geluid. Hiermee ben ik diverse keren terug geweest naar de dealer. Volgens hem hoort dit geluid. Ik ben er niet gerust op, maar de dealer wil er verder niets aan doen. Ik heb een verklaring (zwart op wit) geeist en gekregen dat deze ratel geen kwaad kan.

Ik was uiteindelijk wel klaar met de dealer.

Ondertussen is er nog vervangen/gerepareerd: cpv-motor tankklep, veerpootlagers, krukaspoelie, sensor airco, condenser airco.

En nu (al ruim een jaar) is mijn armsteun dus defect, zijn allebei de handzenders van de CPV op hun eind, zitten er rare vlekken in de lak en valt de lak van een van de geleiders van mijn schuifdeur.

Vandaar dat ik wel een beetje klaar ben met de Vivaro…… En natuurlijk weet ik dat je pech kunt hebben met elke auto, maar een auto moet wel betrouwbaar zijn. Ik heb niet voor niets voor een nieuwe gekozen.
                                          Maar het meeste is mij de dealer nog tegengevallen. Wat een onkunde daar. En de service hield letterlijk op toen ik de auto had betaald.

Tecshift:

Waardeloos systeem, Storings gevoelig vooral!!

Dealer:

Dat is ons bij de Mercedes ook tegen gevallen,
                                          We komen voor een rammelende bak (Bij een vivaro is dat inderdaad normaal, word ie oud mee), maar bij een Vito dus blijkbaar niet (lees 22.000 op de teller / Vito109 CDI), Dealer zegt dus, dat het volkomen normaal is en hij niks vreemds hoort, Week later stond de heelboel muurvast, Plas olie eronder, overal rook.

Dit herhaalde zich bij een Vito met net 106.000km op de klok, (buiten de garantie dus!! (2jaar of 100.000km / bijde overschreden), konden we zelf tikken dachten ze, maarja de mercedes heeft de beste man zelf Door laten rijden met het bijgeluid, voor 75% vergoed gekregen.

Bij alle Vito’s is na VEEL 5en en 6en, en VEEL moeite een Complete voortrein revisie uitgevoerd tussen de 45.000 en 60.000km, onder garantie.
                                          Zou niet onder de garantie vallen, slijtage onderdelen, eerste 3 waren wel betaald, maar toen de overige 13 Vito’s hier ook last van bleken te krijgen hebben ze bij ons aangedrongen op garantie, want het voortrein hoort niet kapot bij +/- 50.000km

en dat zelfde met de rammechanieken, bij bijna alle Vito’s al gebeurt dat het raam kapot gevallen is in de deur, helaas voor geen enkele vito meer garantie, alleen de gene die 2 dagen na aflevering in de deur pleurde.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

en laat ik over de 2 transporters, bijbehorende VW dealer maar niet beginnen, dan kan ik 2 pagina’s vol typen hier.

Dus waar je ook kijkt, welk merk je ook kiest, het is Overal wat.

Betrouwbaarheid:

Bij ons bevallen na langer perioden eigenlijk de Renault / Opel bussen nog het best, zijn ook de enige die tot dik 250.000km zijn blijven rijden, (ja ook het type met gammele 5bak uit 2004).

Bij de Mercedes is eigenlijk alleen de motor die geen problemen geeft, de rest is toch wel slechter geworden met de jaren (de Vito 1 en Vito 1 facelift zijn wel uiterst betrouwbaar, alleen die rotten weer onder je reet vandaan).

Willem

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.