Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › apk weigeren???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2010 om 17:06 #17733969
origineel gepost door mallemalle
origineel gepost door Destruction Toen ik mn Camaro nog had was ik zelf geen keurmeester, een collega keurde hem dan. Die auto kwam er altijd gewoon doorheen.
)toch enigzins verdacht:P
Nee, dat is niet verdacht. Dat is gewoon omdat er nooit wat aan mankeerde. Ik ben een zeikert en mijn auto’s moeten in orde zijn. Vrij logisch gevolg is dan ook dat ze soepel door de APK komen :)
Ik keur nu mn eigen auto’s, dat lijkt me veel verdachter? Maar nee, ik keur mijn eigen auto zoals elke andere. Wat mag, dat mag. Wat niet mag, is afkeur en zal ik moeten fiksen.
20 oktober 2010 om 22:02 #17733970toch jammer dat dergelijke bepaling niet te vinden is.
moeten we de “meester” maar gaan bezoeken, en zijn benz de zelfde medicatie geven
als de auto in kwestie :P25 oktober 2010 om 20:28 #17733971origineel gepost door Destruction
origineel gepost door mallemalle
origineel gepost door Destruction Toen ik mn Camaro nog had was ik zelf geen keurmeester, een collega keurde hem dan. Die auto kwam er altijd gewoon doorheen.
)toch enigzins verdacht:P
Nee, dat is niet verdacht. Dat is gewoon omdat er nooit wat aan mankeerde. Ik ben een zeikert en mijn auto’s moeten in orde zijn. Vrij logisch gevolg is dan ook dat ze soepel door de APK komen :)
Ik keur nu mn eigen auto’s, dat lijkt me veel verdachter? Maar nee, ik keur mijn eigen auto zoals elke andere. Wat mag, dat mag. Wat niet mag, is afkeur en zal ik moeten fiksen.
Ik keur mijn eigen auto ook en wat afkeur is moet ook gewoon gemaakt worden lijkt me logisch. Maar wat je eerder zei over dat je zeg maar die ‘troep’ weigert die weinig tot niet onderhouden wordt dat kan mag gewoon niet ik snap je echt wel die slecht onderhouden troep wordt wordt je gewoon echt niet vrolijk van het kost net ff dat meer tijd om te keuren en er mankeerd altijd wel wat aan
25 oktober 2010 om 20:35 #17733972en toch is dat part of the deal
apk keuring is apk keuring en je zou daar geen onderscheid in moeten maken
26 oktober 2010 om 04:18 #17733973Precies
Je kan niet altijd het mooie werk hebben ik keur ook liever auto’s van 3 jaar oud e 10000km op de teller of vrachtwagens van een jaar oud maar ja ik krijg ze ook wel eens an 25 jaar oud en ik keur ze toch ik moet wel
28 oktober 2010 om 17:08 #17733974origineel gepost door TheGeneral
origineel gepost door Destructionverhaal over oldtimers en APK
Maar wat je eerder zei over dat je zeg maar die ‘troep’ weigert die weinig tot niet onderhouden wordt dat kan mag gewoon niet ik snap je echt wel die slecht onderhouden troep wordt wordt je gewoon echt niet vrolijk van het kost net ff dat meer tijd om te keuren en er mankeerd altijd wel wat aan
Dat het niet mag, tsja.. Nogmaals, ik ben zelfstandig ondernemer, de erkenning voor APK etc. staat allemaal op mijn naam. Als ik alle auto’s die gebracht worden zomaar moet aannemen heb ik geen andere keus dan APK-Aso worden, dat wil zeggen: Alles wat gebracht wordt goedkeuren. En daar pas ik voor.
Ik wil mijn werk goed kunnen doen, en ergens houd het gewoon op. Je kunt immers maar keuren tussen 8.00 en 17.00u, en buiten dat heb ik ook een prive-leven. Goed onderhouden oldtimers heb ik totaal geen moeite mee (laatst nog een ’82 Talbot Matra..), maar vaak is het gewoon weer die troep van zuinige hollanders die voor een kwartje de wereld rond willen rijden.. En daarom ben ik er klaar mee; “vreemde” oldtimers stuur ik naar een ander, het kost teveel tijd.
Ik kan sowieso ook alleen op afspraak werken ivm de hoeveelheid vaste klanten doe ik op dit moment al heb. Even out of the blue een auto komen droppen voor APK gaat bij mij dus niet werken. Dan beland je achteraan de planning, wat kan betekenen dat je je auto enkele weken kwijt bent, voor ik eraan toe kom.
1 november 2010 om 20:10 #17733975even de discussie doorgelezen, en ik heb iets anders meegemaakt.
toen ik mijn kadett aanbood, die ik omgebouwd had naar 4×4, bij het RDW in den bosch, kreeg ik voor de gehele ombouw een compliment.
de ombouw, de aanpassingen en het laswerk en noem het maar op, waren een dikke tien.
het zou geen probleem zijn, en alles zou geregeld worden binnen een paar dagen.
en toch keurden zij hem niet goed voor een kenteken, HET WAS GVD HET RDW ZELF.
terwijl een snotaap met een duitse bmw 325 coupe, een keer door de werkplaats rijd, en zijn nederlands kenteken krijgt.
met een antwoord van, oohhh die zal wel goed zijn.
in mijn ogen is het een grote maffia bende.groeten.
1 november 2010 om 20:17 #17733976dat is ook lekker geven ze je compliment dat je het netjes en goed hebt gedaan en als nog keuren hem af. zal je wel flink van gebaald hebben.
1 november 2010 om 20:18 #17733977waarom keurden ze hem dan toch af?
2 november 2010 om 22:25 #17733978Daar ben ik idd ook nieuwschierig naar. Ondanks dat het semi-offtopic is :)
3 november 2010 om 20:06 #17733979de rede dat hij afgekeurd was, we mogen geen kenteken geven op een zelfbouw auto.
toen zei ik, hoe zit het dan met een donkervoort, een lomax en nog een paar van die zelfbouw paketten meer.
die koop je in een hele grote doos, zet hem thuis in de schuur in elkaar, en je mag de weg op.
na een lang stil moment zeiden hun, uuuhhh, jaa, maar dat is anders en daar hoeven wij geen antwoord op te geven, fijne dag nog.
dus ik weer, en hoe verder.
hun, sloop hem maar ofzo.
en dit krijg je dan na 18 maanden bellen, mailen en zelfs een man van het RDW op bezoek te hebben gehad.
kan er nog steeds boos over worden, maar daar is het forum te klein voor.ik wil maar zeggen, zelfs de grootste instantie voor het weg verkeer, doen waar ze op dat moment zin in hebben.
niet veel dus.groeten.
3 november 2010 om 21:53 #17733980Waarom ging je hem uberhaupt omkeuren? de aandrijving staat niet op het kenteken vermeld normaal gesproken..:hmmz
5 november 2010 om 14:00 #17733981omdat ik even verder dacht.
voor het geval ik een ongeluk zou maken waar iemand blijvend letsel heeft opgelopen, alles wel volgens de papieren zou kloppen.
hoor wel eens vaker dat ze bij zulke ongevallen, een technisch onderzoek instellen.
als je dan met een voertuig wat volgens de papieren niet klopt. de verzekering niet uit wil betalen.
en in sommige gevallen willen die kosten wel eens enorm hoog oplopen, en een paar €100.000,- ben je zo aan.
dus zonder mezelf en mijn gezin in grote financiele problemen te krijgen, wou ik het dus op de officele manier doen.
en dan krijg je dit.
18 maanden en een hele hoop geld later, was het bij het RDW in zwolle geen probleem, in een keer goed en een kenteken.
in den bosch zijn het een stelletje hufters, en vooral een persoon die zei dat het mij nooit ging lukken.
krijg hem regelmatig voor de wagen, en denk dan, ik zal jou de onderkant eens laten zien:swear:swear:swear.
maar uiteindelijk is mijn wagen goed gekeurd, en daar ging het mij om.groeten.
15 december 2010 om 18:32 #17733982Auto mag niet geweigerd worden. Prijs en datum om de auto te keuren mag wel verschillen! Voor 3000 euro keur ik em in 2018.
Goed?Sjupke`
23 december 2010 om 19:37 #17733983en sexy… waar staat het ergens dat het niet geweigerd mag worden?
24 december 2010 om 17:10 #17733984APK Boek onder tab blad administratieve procedure volgens mij
24 december 2010 om 20:38 #17733985[rquote=1821934&tid=133997&author=Ghanz]en sexy… waar staat het ergens dat het niet geweigerd mag worden?[/rquote]
Hier dus
even het apk boek gepakt.
WVW art 85 luid: (tabblad o, algemeen pag. 6)
De erkeninghouder is verplicht om voertuigen, die bij hem ter keuring worden aangeboden, te keuren in dien hij daar toe gerechtigd is.
24 december 2010 om 20:43 #17733986ja en dan keurt ie hem toch gewoon af om bovenstaande reden?
En dan moet je hem nog betalen ook…25 december 2010 om 13:33 #17733987thanks heren.
12 augustus 2011 om 17:37 #17733989@arjontje wrote:
[rquote=1821934&tid=133997&author=Ghanz]en sexy… waar staat het ergens dat het niet geweigerd mag worden?[/rquote]
Hier dus
even het apk boek gepakt.
WVW art 85 luid: (tabblad o, algemeen pag. 6)
De erkeninghouder is verplicht om voertuigen, die bij hem ter keuring worden aangeboden, te keuren in dien hij daar toe gerechtigd is.
Ff ouwe koei omhoog…
MITS de erkeningshouder de mogelijkheden heeft….
Een diesel keuren zonder roetmeter kan niet.
Een hele hoge auto die niet de deur binnen kan, kan je ook niet keuren.Dan mag je ze dus wel weigeren.
Voor al het andere MOET je dus wel gaan keuren.
12 augustus 2011 om 20:04 #17733990heb dat ook een keer mee gemaakt met een oude opel A corsa…..mijn wielkast randen waren beetje verroest.en hij moest na de apk.dus ik naar een merkloze garage in de buurt ( niet de vriendelijkste garage maargoed ) dacht met apk maakt dat niks uit.
ik stop daar stap uit,ik zeg ik kom voor een apk……hij zegt welke auto die corsa ik zeg ja…..oh is afgekeurd zij die op 50 meter afstand,zonder er uberhoudt naar te kijken.
ik zo nou dat heb je snel gezien,zegt ie ja is opel is makkelijk.( blijkt een opel hater te zijn ).Ik zij dan stik er maar verder in zoek wel een andere garage.dus ik na een andere garage,werd ie meteen gekeurd en met nieuw apk.waren geen aandachtspunten kwa veiligheid dus kon weer mooi rond crossen.
toch nog even terug gegaan naar die opel hater…..op de plaats bij hem achter een ere rondje gereden en ff gezegt dat ik nieuwe apk heb,en hij kapot kan vallen :swear :fy1
en het leuke van het verhaal……onze buren…..die jongen werkt daar hahahahahaha dus die weet wie ik ben :wtf
hij heeft alleen maar VW’s op zijn oprit staan.en bij ons alleen maar opel :agent12 augustus 2011 om 21:30 #17733988Wat betreft die Donkervoort, dat is heel eenvoudig. Daar is een typergoedkeuring voor afgegeven en voor een Kadett 4×4 niet. Dus dat klopt wel.
14 augustus 2011 om 18:37 #17733991@Fearless wrote:
@arjontje wrote:
[rquote=1821934&tid=133997&author=Ghanz]en sexy… waar staat het ergens dat het niet geweigerd mag worden?[/rquote]
Hier dus
even het apk boek gepakt.
WVW art 85 luid: (tabblad o, algemeen pag. 6)
De erkeninghouder is verplicht om voertuigen, die bij hem ter keuring worden aangeboden, te keuren in dien hij daar toe gerechtigd is.
Ff ouwe koei omhoog…
MITS de erkeningshouder de mogelijkheden heeft….
Een diesel keuren zonder roetmeter kan niet.
Een hele hoge auto die niet de deur binnen kan, kan je ook niet keuren.Dan mag je ze dus wel weigeren.
Voor al het andere MOET je dus wel gaan keuren.
dat staat er toch. INDIEN HIJ DAAR TOE GERECHTIGD IS.
Zo mag ik op mijn werk geen BE combi’s keuren.
Hebben geen stalen rei. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.