Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › apk weigeren???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2010 om 12:31 #17733944
ook daar heb je weer gelijk in,maar onterecht afkeur,uiteraard naar dat
je zelf weet hoe de staat van je auto is kan je weer aan kaarten.
uiteindelijk zou ik mijn auto ergens anders laten keuren,maar het is niet
zoals het zou moeten zijn.
vgr tons27 september 2010 om 13:05 #17733945origineel gepost door mantallica
origineel gepost door soepkiepe
kiepe is nu inmiddels wel schieuwnierig over wie het gaat :PIk weet nog iemand :D:D
en hier nr 3:P ben zelf ook al eens geweigerd, met de 4 deurs ascona. keuringsstation had net zn papieren weer, en hij kende mijn ascona. (was volgens mij zn papieren met een andere ascona kwijtgeraakt)
ging om het keuringsstation in hardenberg dat over het algemeen niet zo moeilijk doet:P dan weet je vast wel wie het is haha
27 september 2010 om 15:40 #17733946ja chris die sigarenroker is bekend haha.
maar heren uit de omgeving…
het is niet iemand hier uit de buurt :D
soms hoor je wat.. wordt je wat gevraagd,
en soms weet je het antwoord niet.werd zelf ook nieuwschierig hoe het zat. dus vandaar.
tis er anders wel een die veel lijkt op een station in omgeving vroomshoop, almelooo. :P
17 oktober 2010 om 21:12 #17733947Ik ben zelf keurmeester (en garagist), en ikzelf keur geen oldtimers meer. Vaak kost het keuren van oldtimers teveel tijd. Allerlei afwijkende regels, toch vaak veel defecten (niet altijd offcourse), maar bottom line is dat er meer tijd gaat zitten in het keuren van oldtimers in het algemeen, tijd die ik gewoon weg niet beschikbaar heb. Je mag immers maar tussen 8- en 17.00u keuren..
Officieel mag het idd niet, maar soms moet je keuzes maken. Daarintegen kan ik wel vertellen, de eerste de beste die, waar ik bij sta, deuken in mn auto trapt, die trap ik deuken in zn schedel.. Dan heb ik liever dat zo iemand in zo’n situatie me verbaal duidelijk maakt dat ik weg moet gaan…
17 oktober 2010 om 21:51 #17733948snap beide gedachtengangen wel
dat je wat meer tijd kwijt bent,en dus weigert oldies te keuren
van de andere kant,je hebt een bedrijf, een klant is een klant en ik neem aan dat je niet continue troep krijgt aangeboden met allerlei gebreken,daarnaast, de apk is er min of meer voor om te zorgen dat die gebreken aan het licht komen
kom zelf al jaren met mijn oldtimers bij hetzelfde apk station, nooit problemen, prijs is hetzelfde als niet oldtimer apk, en omdat ze zo breed zijn georienteerd, men keurt gewoon elke auto, hoe oud het ook is, weet men na al die jaren waar op te letten en waarop niet mbt merk en type en duurt ene keuring dan ook niet onnodig lang, enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk
en dan krijg ik keurig te horen wat er afkeur is, maak dat en bij herkeuring sta ik binnen 15 minuten weer buiten met een nieuwe apk
station bestaat 20 jaar, ze doe het blijkbaar prima
17 oktober 2010 om 22:16 #17733949Ik vraag ook niet meer geld voor een APK oid.. Ik heb ook geen verschil tussen de prijs van APK voor een benzine of diesel, maar ivm tijdbestek wat je extra kwijt bent bij een oldtimer begin ik er niet meer aan. Deels ook omdat ik vooral vaak de “troep” krijg, vieze dingen met allerlei net wel/geen advies/afkeur… Op den duur ben je er klaar mee. De troep achtige auto’s gaan vaak ook gepaart met eigenaren die op hun hyves schrijven over “hun schatje”, maar apk/onderhoud mag niks kosten. 0,0.. Nee, laat die klanten dan alsjeblieft maar naar een ander gaan :)
Daarbij komt dat ik om werk inmiddels niet meer verlegen zit, ik heb het _druk_ en kan er atm geen nieuwe klanten meer bij gebruiken (niet als ik mn huidige klanten de service wil kunnen blijven bieden die ik nu kan bieden). Ik werk inmiddels ook niet meer alleen (2 monteurs in dienst, de 2e sinds kort, parttime. Ook keurmeester, en ook hij heeft er geen zin meer in met oldtimers (kerel is 50, jarenlang gedaan… Geen zin meer in.. Best kans dat-ie zn keurmeesterpas volgend jaar laat verlopen..)
Wel heb ik recent een El-Camino en een Camaro gekeurd. Beide net klaar (restauratie). Die auto was gewoon _nieuw_, en dan begin ik er uiteraard aan :) Bij mij is de klant niet de enige die hoopt dat er niks aan de auto mankeert… :P
18 oktober 2010 om 17:37 #17733950waarom zou een oude auto slecht zijn?? er zijn ook zat jongere auto’s die niet deugen toch? door slecht onderhoud of geen.
18 oktober 2010 om 17:52 #17733951Precies…
Mijn ervaring is dat oldtimers vaak beter onderhouden zijn als auto’s van rond de 15-20 jaar oud. Die zijn nog niet geliefd als klassieker en dus meestal geen knoop waard en dan wordt er echt niks aan gedaan. Bij een oldtimer zijn er bovendien vaak minder punten die gekeurd hoeven te worden en ik snap niet hoe het dan minder tijd zou kosten om een jongere auto te keuren. Je moet tenslotte toch naar alles kijken ook al zou het een nieuwe auto zijn.
Je bent dan wel verplicht om te keuren als een klant dat aangeeft maar je mag wel zelf een prijs bepalen, daar kun je ze legaal mee wegkrijgen…:angel Alleen als je adverteert met een prijs zul je je er aan moeten houden.
18 oktober 2010 om 18:37 #17733952ik vindt dit ziek makend ,wat een verhaal ik keur geen oude wagens meer
want er gaat teveel tijd inzitten,nee heren daar gaat het niet om,het draaid
als van ouds om de poen als je een kwartier over een keuring doet,is makie
4 wagens per uur een oldtimer keuren half uurtje zijn er dan slechts 2 per uur
ik heb het al geschreven als ik mijn oldie aanbied en hij weigert om deze te
keuren blijf de auto staan waar hij staat en ik bel onmiddelijk naar de
desbetreffende instantie en meld dit direct aan met de rede dat het een oldie is
en dan zien wat er gebeurd.
zelfs een garage houder meldt hier boven dat oficieel dus niet mag,en ook hij
overtreed de regels dus door te weigeren.
vgr tonsr18 oktober 2010 om 18:42 #17733953ken ook ene apk station dat pardoes ter plekke 100 euro vroeg voor een apk keuring
maw, hij had er geen zin in
ben omgedraaid en er nooit meer teruggekomen
18 oktober 2010 om 19:00 #17733954De vele reacties nav mijn post, teringkolere zeg.. Nogmaals, ik heb zoveel slecht onderhouden oldtimers (lees: geen liefhebbers, maar zeikerts die gratis willen rijden) voor keuring aangeboden gekregen, dat ik er zat van ben. Neemt niet weg dat ik een nette/mooie oldtimer evt. best wil aannemen. Maar ik moet het meerendeel van het werk alleen doen, en dan telt de tijd. Ik heb geen 15 bruggen en monteurs die allemaal keurmeester zijn, ik heb geen receptie die de telefoon aanneemt, of een werkplaatschef die de technische vragen afhandelt, een onderdelenfiguur die alles regelt/besteld etc. Ik moet dat zelf doen, dat is geen probleem en je hoort me niet klagen. Maar come on zeg, give me a freakin’ break.
Dan nu deze (behoorlijk overtrokken) reactie:
origineel gepost door TonSR
ik vindt dit ziek makend ,wat een verhaal ik keur geen oude wagens meer
want er gaat teveel tijd inzitten,nee heren daar gaat het niet om,het draaid
als van ouds om de poen als je een kwartier over een keuring doet,is makie
4 wagens per uur een oldtimer keuren half uurtje zijn er dan slechts 2 per uur
ik heb het al geschreven als ik mijn oldie aanbied en hij weigert om deze te
keuren blijf de auto staan waar hij staat en ik bel onmiddelijk naar de
desbetreffende instantie en meld dit direct aan met de rede dat het een oldie is
en dan zien wat er gebeurd.
zelfs een garage houder meldt hier boven dat oficieel dus niet mag,en ook hij
overtreed de regels dus door te weigeren.
vgr tonsrHeb je uberhaubt gelezen wat ik schreef? Ik heb heel wat meer tedoen dan alleen maar APK, ook ik heb het liefst dat elke auto die bij mij komt in 1x goed is. Dan hoef ik namelijk niet meer tijd in die auto te steken dan nakijken+afmelden+afrekenen. Sowieso keur ik niet zonder afspraak, als klein bedrijf kan dat gewoonweg niet. In het begin wel, nu helaas niet meer, en ik ben op dit moment nog niet zover dat ik kan uitbreiden..
Dat jij als evt. klant daar de RDW bij wil, prima. Bel maar.. Dat mag zelfs met mijn telefoon, kost het jou geen geld.. Service he?
De RDW mag best langskomen, mag men in mijn planning kijken, en mij vertellen waar ik de extra tijd vandaan moet halen. Feit is gewoon dat er voor oldtimers afwijkende eisen gelden, waar je (nee ik ben echt niet de enige) je weer even op moet inlezen. Dat kost tijd, en dan moet je daar weer extra op letten.
Ik ben geen APK Aso, ik wil dat het goed is, en dan kost dat veel tijd. Een auto keuren in een kwartier is erg optimistisch en kan alleen bij een APK Aso die alleen even de handrem en de bodem nakijkt. Verdiep je in de keuringseisen alvorens zomaar wat te roepen. Wat mij betreft kan het allemaal sneller en simpeler, maar helaas. Gemiddeld ben je voor een APK een half uur kwijt, om alle keurpunten naar behoren na te kunnen kijken. Elke keurmeester die er korter over doet, kijkt maar half, en is vroeg of laat gewoon aan de beurt bij een steekproef.
Vandaag was het trouwens dikke ellende… Storing bij de RDW, afmelden NIET mogelijk… Nu moet ik morgenochtend 8:00u eerst de 10 auto’s die ik vandaag gekeurd heb afmelden (en ja, die auto’s staan nog bij mn bedrijf, samen met de auto’s die ik morgen (en de rest vd week) moet doen, dus de boel staat lekker klem.. Leve de RDW! Zucht…)
18 oktober 2010 om 19:38 #17733955als jij je planning dus danig opstel dat er geen tijd is voor die oldie doe je naar mijn idee iets toch niet helemaal goed en denk ik dat je teveel hooi op je vork neemt.
maar goed ,het is niet op jouw persoon of bedrijf gericht maar in het
algemeen bedoeld,dus voel je niet gekwetst dat is en was niet de bedoeling
en wat betreft een kwartiertje over een keuring doen dan kan ik je
wel menig bedrijf hier in de omgeving opnoemen,en geen kleine
bedrijven dat kan ik je wel verzekeren.
vgr tonsr.18 oktober 2010 om 19:52 #17733956sjah, ik heb zoiets van, je hebt een zaak of niet
aan elk werk zitten minder leuke kanten, en die keuring is er niet voor niets
wat ik eventueel wel begrijp wat wat irritatie op kan roepen, is de problemen omtrent 2 jaarlijkse keuring van oldtimers en mensen die daarmee zuiver goedkoop willen rijden
dan wordt er 2 jaar niet naar de wagen omgekeken en heeft men iets van, ik zie het bij de keuring wel, wat dan weer hun goed recht is overigens
zelf bied ik mijn autos al jaren aan bij hetzelfde station,check de wagen vantevoren ff, ik rij erheen en mocht er dan wat uitkomen wat reparatie behoeft, maak ik dat, kom ik terug, meld men de wagen af en thats it
prima systeem n nog nooit gemerkt dat men daar problemen mee had
of verwacht je dat iedereen vantevoren zorgt dat zijn wagen tip top in orde is en de wagen dan pas aanbied?
veel mensen hebben er de ballen verstand van en zijn min of meer afhankelijk van die keuring, zeker als het om autos gaat waarvan men twijfelt, doe ik hem er ruit of steek ik er nog wat geld in, de apk als graadmeter
18 oktober 2010 om 20:01 #17733957amen
zo doe ik het ook
breng m weg krijg lijst met mankementen
word gemaakt dan terug afmelden
klaar
en ik zorg echt wel voor mn oldie hoor
maar soms is het net wel of net nietgroet michel
back to topic
ging om iemand die weigerde ivm familie gezeik ofzow18 oktober 2010 om 20:13 #17733958Sommige personen zou ik ook zo weigeren.
Ook de personen die zelf hun auto gaan repareren.
Sommige lui beunen dan maar wat raak en dan moet het maar weer goed zijn voor de apk. Kan je hem alsnog weer een keer afkeuren.Laatst nog…voor 500 euro opgelicht bij een beunhaas met “nieuwe” remmen en vervolgens bij mij op de brug voor de keuring. Nou ik had aan 1 werkorder niet genoeg…….
En weeeeeeeeeeer naar de beunhaas om zn auto te laten maken. Terwijl die bij mij toch wel een heel stuk goedkoper klaar was..Dat vind ik op zich dan wel weer leuk leedvermaak, altijd van die sjaken die goedkoop klaar te zijn zullen later er wel achterkomen dat het toch niet zo goedkoop was:P:P
18 oktober 2010 om 20:18 #17733959gelukkig doet ik alles zelf behalve keuren
groet michel
18 oktober 2010 om 20:33 #17733960origineel gepost door Fearless
Sommige personen zou ik ook zo weigeren.Ook de personen die zelf hun auto gaan repareren.
Sommige lui beunen dan maar wat raak en dan moet het maar weer goed zijn voor de apk. Kan je hem alsnog weer een keer afkeuren.zie het probleem niet
als iemand zijn afgekeurde wagen voor de 2de keer aanbied en het is weer afkeur,omdat het slecht is gerepareerd, laat je hem 2 keer betalen, leert men het wel af
daar lijkt mij niets mis mee
overigens zijn er stations die rekenen 1 x keuring, bij reparatie voor herkeuring niet, dat is netjes
anderen vragen voor herkeuring ook weer centen, lijkt mij overdreven
oveigens wil men best meedenken bij het station waar ik al jaren kom
na ontluchten en monteren van nieuwe remschoenen bleef ik achter teveel remdruk verschil hebben
men begrijpt dat die schoenen even in moeten lopen en pas na een aantal kilometers optimaal werken, en dus kon ik naar huis ondanks het remdrukverschil, met goedkeur
tis ook ene beetje hoe je je opstelt naar een apk station, men weet van mij inmiddels dat als ik kom voor herkeuring dat het zaakje weer in orde is
18 oktober 2010 om 20:49 #17733961origineel gepost door TonSR
als jij je planning dus danig opstel dat er geen tijd is voor die oldie doe je naar mijn idee iets toch niet helemaal goed en denk ik dat je teveel hooi op je vork neemt.Nope. Nogmaals, lees je wel goed? Het komt omdat ik qua oldtimers juist vaak de troep aangeboden krijg. Slecht onderhouden, diverse punten die net wel/net niet afkeur of een adviespunt zijn, roest etc.. Keur je zo’n ding af komt de eigenaar zeiken, want het is allemaal onzin etc.. Nee, ik ben er klaar mee. Zeker met de rommel van mensen die goedkoop willen rijden. Dit neemt niet weg dat goed onderhouden oldtimers best welkom zijn.
maar goed ,het is niet op jouw persoon of bedrijf gericht maar in het
algemeen bedoeld,dus voel je niet gekwetst dat is en was niet de bedoelingDat snap ik, maar ik voel me dan weer wel geroepen me enigsinds te verdedigen… Heel eerlijk gezegt heb ik de indruk dat je enkel reageert op “tijd”, en de rest wat ik zeg eigenlijk negeert… Klopt dat? (ook dit is geen aanval!)
en wat betreft een kwartiertje over een keuring doen dan kan ik je
wel menig bedrijf hier in de omgeving opnoemen,en geen kleine
bedrijven dat kan ik je wel verzekeren.
vgr tonsr.Groot of klein zegt niks qua duur van het keuren. Het zegt meer hoe de keurmeester kijkt. Goed, of halfgebakken. Om alles goed te controleren ben je +/- ee halfuur bezig. Een kwartier is echt een illusie en alleen mogelijk als je een APK Aso bent, die vrijwel alles wat op eigen kracht binnenkomt goedkeurt (en ja, ook ik ken een aantal stations die zo te werk gaan).
Moderne auto’s hebben uiteraard ook mankementen, daarintegen zijn onderdelen makkelijker te verkrijgen (en sneller), en heb je niet temaken met allerlei afwijkende eisen (hogere CO-limiet etc.), daar komt het meer op 1 eisenpakket neer, met wat uitzonderingen. Iedereen heeft uiteraard een bepaalde soort auto’s het liefst. Het meerendeel van mijn klanten rijdt modernere auto’s, daar wil ik mij op richten. Het gaat om mijn klanten, en wat die willen, dat vind ik belangrijk.
Ter afsluiting, nog even voor de duidelijkheid: Nee, ik heb niks tegen oldtimers :) Ik heb er zelf ook een gehad (1976 Camaro 5.7 v8)
Bij mij verloopt het overigens zo, ik kijk de auto na. Is hij goed, meld ik hem af en kost het de klant 40 euro (Misschien duurder dan andere bedrijven, maar itt de verhalen die ik hoor over die goedkopere stations, verzin ik geen afkeurpunten*).
Mankeren er toch dingen aan, haal ik de prijzen bij elkaar voor de onderdelen die nodig zijn. De klant beslist dan, of hij (of zij) de auto wel (of niet) gemaakt wil hebben. Zonee, kost het nakijken van de auto 25 euro. Als ik hem op een later moment moet repareren voor keuring, kost het ook 25. Die 25 krijgen ze als het ware terug: 15 euro bij de onderzoekskosten die ze eerder moesten betalen, en dan is de APK betaald.
*Gelijk ook maar even terugkomen op de andere bedrijven, die adverteren met een APK voor 15, 17,95 of 20 euro: Dit kan nooit uit. Ik heb de exacte bedragen op dit moment niet voor handen. Maar let op, stel je brengt je auto naar KwikFit voor een APK (ik noem maar een zaak..), de APK kost 17,95 (dat staat immers in de advertentie/op de gevel).. Waarom kan het niet uit?
Van die 17,95 moet het e.e.a af:
1. De afmeldkosten zijn 5,-
2. Afschrijving apparatuur (brug, CO-/roetmeter, remmentestbank/vertragingsmeter, brugkrik etc..)
3. Arbeidsloon (voor de monteur die de keuring uitvoert, die doet het niet gratis, herexamens zijn niet heel goedkoop ook)
4. Het pand zelf (verwarming, electronica, gereedschap etc), een percentage uiteraard
5. De 30% winstbelasting uiteraard…Reken maar uit wat je dan overhoud… ;)
18 oktober 2010 om 21:30 #17733962kwik fit rekent dan ook pertinent kosten voor herkeuring, en dar moeje sowieso wegblijven omdat als er 1 bedrijf is waar gigantisch wordt gerotzooit het kwik fit wel is
veelal onterechte afkeur op banden, remmen, uitlaten, etc, allemaal onderdelen die zij ook verkopen zo hun eigen markt/werk creeren,
wat weet jan modaal nou, die zegt 9 van de 10 keer, maak maar en zo verdient men op ene apk nog een berg onnodig geld
wegblijven
19 oktober 2010 om 06:23 #17733963kwikfit breek me de bek niet open
eens maar nooit meergroet michel
19 oktober 2010 om 09:57 #17733964op voorhand waardeer ik het dat je goed werk wilt leveren,deden de meeste bedrijven dat maar,dat blijf dus altijd een vraagteken.
je werkt op afspraak ok,stel ik bel voor een afspraak,jevraagt het een en ander
auto kenteken naam,noem maar op,dan hoor je hij is,bvb, van 1971 dus een oldie
dan neem je de afspraak aan ,en hij komt en dan blijkt het een barreel te zijn
dus iemand die lekker goedkoop wil rijden,wat doe je dan stuur je deze man dan gewoon weg,ik vindt persoonlijk dat je dat niet kan maken,ondanks
dat je
bvb al weet dat het afkeur is.
dat is het gene wat ik probeer te zeggen.je kan van te voren bij een afspraak maken door de telefoon niet de staat van een auto bepalen.
maar goed we kunnen hier nog veel langer over doorgaan,wij hebben allemaal
een mening hier over,en dit is mijn mening.
vgr tonsr.19 oktober 2010 om 11:05 #17733965In eerste instantie het ding nakijken voor APK is geen probleem. Vervolgens merk ik wel met welk type klant ik temaken heb (type: Jeej! Geen belasting betalen! Oldtimerverzekering! Goedkoop! of type liefhebber), in het 2e geval is er zoals al gezegt geen vuiltje aan de lucht. Voor de zuinige krent die goedkoop rond wil rijden, die geef ik een briefje met de afkeurpunten en betaald gewoon onderzoekskosten. Blijkt bij herkeuring dat hij het allemaal zo goedkoop mogelijk geprobeerd heeft om te fiksen (en het dus nogsteeds niet aan de keuringseisen voldoet), dan houd het op en keur ik de auto af, en wil ik zo’n auto gewoon niet meer zien, omdat ik mn tijd eraan verspil, snap je :)
Ik ben niet moeilijk, wat voor APK gewoon mag, dat mag en daar heb ik totaal geen moeite mee, dat keur ik dan gewoon goed, maar wat niet mag voor APK, daar brand ik mn vingers niet aan. Je zult namelijk zien, een ander doet niet anders en heeft nooit wat, als ik het 1x probeer krijg ik geheid een steekproef :)
Een liefhebber verzorgt de boel, die wil dat zijn auto nog lang goed blijft. Toen ik mn Camaro nog had was ik zelf geen keurmeester, een collega keurde hem dan. Die auto kwam er altijd gewoon doorheen. Zelfs adviespunten wilde ik niet op het rapport hebben, gewoon alles repareren en dan pas weer voor APK.
Mijn eigen auto (Golf mk3 station TDI) had voor APK roest bij de dorpel (binnenkant), nog lang geen afkeur. Een van mn monteurs heeft hem ‘s avonds gelast, rotte bende er tussenuit en vers plaatwerk erin. Zo ga ik met mijn auto’s om. Ik ben een zeikert (al zeg ik het zelf), en mijn auto moet gewoon goed zijn.
Ik heb het liefst een auto waar niks aan mankeert, even goed nakijken en afmelden. Dat is sneller verdienen, als er niks aan een auto’s mankeert kan ik er 10 op een dag doen ongeveer, 10×40 is toch 400 euro :) x5 is 2000 per week, aan APK’s.. x4 is 8.000 euro per maand, puur verdiend met APK :) Dus nogmaals: Bij mij is de klant niet de enige die hoopt dat er niks aan de auto mankeert voor APK :P
Ohja die bedragen (die ik vraag) zijn incl. btw. Die genoemde 8.000 gaat dus nog e.e.a aan BTW vanaf, 30% winstbelasting, etc. etc. etc… Echt rijk word je niet van een garagebedrijf, maar dat is ook niet mn doel :)
19 oktober 2010 om 15:13 #17733966origineel gepost door Destruction Toen ik mn Camaro nog had was ik zelf geen keurmeester, een collega keurde hem dan. Die auto kwam er altijd gewoon doorheen.
)toch enigzins verdacht:P
19 oktober 2010 om 15:38 #17733967origineel gepost door mallemalle
origineel gepost door Fearless
Sommige personen zou ik ook zo weigeren.Ook de personen die zelf hun auto gaan repareren.
Sommige lui beunen dan maar wat raak en dan moet het maar weer goed zijn voor de apk. Kan je hem alsnog weer een keer afkeuren.zie het probleem niet
als iemand zijn afgekeurde wagen voor de 2de keer aanbied en het is weer afkeur,omdat het slecht is gerepareerd, laat je hem 2 keer betalen, leert men het wel af
daar lijkt mij niets mis mee
overigens zijn er stations die rekenen 1 x keuring, bij reparatie voor herkeuring niet, dat is netjes
anderen vragen voor herkeuring ook weer centen, lijkt mij overdreven
oveigens wil men best meedenken bij het station waar ik al jaren kom
na ontluchten en monteren van nieuwe remschoenen bleef ik achter teveel remdruk verschil hebben
men begrijpt dat die schoenen even in moeten lopen en pas na een aantal kilometers optimaal werken, en dus kon ik naar huis ondanks het remdrukverschil, met goedkeur
tis ook ene beetje hoe je je opstelt naar een apk station, men weet van mij inmiddels dat als ik kom voor herkeuring dat het zaakje weer in orde is
Jij ziet het probleem niet, omdat jij de boel wel netjes voor elkaar maakt.
Ik krijg te maken met figuren die dat dus niet doen.
Keuren kost 40 euro……..als ik hem afkeuren moet en ze willen hem zelf maken, betalen ze alleen de keuringskosten. Als de boel goed voor elkaar gemaakt is wordt ie afgemeld. Dan hoeven ze verder ook niets meer te betalen.
Laatst had ik een figuur die zn schroefset te laag had staan, veren los…en een koplampje los.
Koplampen waren gemaakt maar de veren lagen nog net zo los als eerst.
Toen heb ik zelf maar actie ondernomen want ik blijf niet aan het controleren.19 oktober 2010 om 16:05 #17733968dan kun je toch aangeven, bij ondeugelijke reparatie, dat men de derde keer weer keuringskosten moeten betalen?
je komt over alsof het aan de orde van de dag is, dit soort situaties
als ondernemer dien je creatief te zijn in je werkwijze, zo ook met dit soort situaties
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.