apk vraagjes

Forumindex Forums Overige APK & RDW apk vraagjes

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Joepp

ik moet binnenkort op keuring en heb en paar vraagjes (heb zelf proberen op te zoeken maar is een hels karwei haha)

de volgende dingen:

-verstralers? ik las dat er geen lichten buiten het grote licht op mogen zitten die een andere kunnen verblinden.

-rood knipperlicht? Ik heb het oranje vlakje rood gespoten, volgens de rdw mag je een rode knipperlicht hebben maar ook als het gespoten is? E keurmerk is nog duidelijk te zien.

-Spoorverbreders?

-Led strippie boven OP de koplamp? heb wel eens gehoord dat je niets aan/op de koplamp mag plakke en de regel dat je niet meer dan 25% van de lamp mag bedekken. Hoe zit het als het niet niet aansluit??

-neon onder het dash? (niet verblindend voor achter me rijdende weggebruikers)

-blauwe tellerverlichting in mn dash?

Hopelijk kan iemand me hier mee helpen,
      bedankt alvast!:D

Small Sexy
      Deelnemer

-Verstralers staan niet in de lijst met toegestane lichten en retroreflectoren.
        De vraag is eerder wat doorgaat voor een verstraler. Ik zou zeggen dat het werklampen zijn, in dit geval mogen ze aanwezig zijn, en lichtbeeld oid maakt niets uit. Moeten ze wel niet meewerken met grootlicht. Als deze doorgaan voor grootlicht dan mogen er niet meer dan 4 grootlichten tegelijk werken.

-Rood knipperlicht is toegestaan aan de achterzijde. Helaas voor jou zijn de lampen gespoten. Armaturen mogen niet bespoten of beplakt zijn. Even verwisselen dus.

-Spoorverbreders. Mogen aanwezig zijn mits: Wielen en banden niet verder dan 30 mm buiten de spatborden steken. Uitbolling van de band mag niet meegeteld worden. Het wiel nog met alle bevestigingsmiddelen is bevestigd. Let op: te weinig draad op je wielbout is ook gevaarlijk!
        Er is ook nog een regel omtrend spoorbreedte. Hieraan wordt niet getoetst tijdens de afgifte van een keuringsrapport. Meneer agent kan hier wel een boete voor geven.

-Led strip: Armaturen mogen niet beplakt zijn. Of het nu met een sticker is of met een led strip van weet ik veel wat. Technisch gezien afkeur. Je kunt ze wel verplaatsen en door laten gaan voor dagrijverlichting. Hier gelden weer een ton andere regels voor. Gemakkelijkste is even eraf trekken.

-Neon onder het dash: In het voertuig aanwezige lichten mogen niet licht uitstralen naar de buitenzijde van het voertuig. Kleur doet er niet toe
        -Blauwe tellerverlichting- Mag niet zichtbaar zijn van buitenaf. Geloof niet dat dit een probleem is bij tellerverlichting.

Beetje laat, maar misschien dat hier nog info in staat dat andere kunnen gebruiken..

Sjupke`

RISL
        Moderator

Heb zelf ook blauwe dashboardverlichting, inclusief plafond-, dashboard-, kofferbakverlichting en dergelijke. Auto is vorig jaar gewoon goedgekeurd. Dit keer kreeg ik een opmerking erover, maar is de APK wel afgetekend…
          De rest staat hierboven al keurig beschreven.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.