Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › apk verloopt niet soepel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 14:56 #17579631
ik denk dat ik mijn mening ook deel met de keurmeester.
als je met een beetje wikken een brandstoflekkage krijgt, dan wil je het niet mee maken wat het evt zou doen op slecht wegdek bv?
canvas zichtbaar ? bij mij ongeacht de plek of welk excuus dan ook—> afkeur
bedrading onder motorkap? tsjah, moeilijk te beoordelen :)al met al wel een terechte afkeur lijkt me toch?
3 januari 2010 om 16:40 #17579632Voor de duidelijkheid,het gaat volgens mij niet om een lekkage maar om een afgescheurd ophangrubber bij de pomp.
3 januari 2010 om 18:54 #17579633precies, manus
mayhem nee is niet de bedoeling om met beetje rommelen er door heen te komen,ik ben jusit niet zo van volgende week is er apk dus ff snel alles checken,nee ga er gewoon heen en zie wat er naar voor komt,kijk auto meerdere keren na,niet alleen voor apk ofzo,ding moet altijd in orde zijn niet alleen met de apk,
staat nu bij andere garage incl uitgelaste velgen met goede banden eens kijken wat ze er daar van vinden
6 januari 2010 om 18:02 #17579634origineel gepost door mayhem
nu zal ik t wel doen.. maar ik heb t idee dat je m gewoon door de apk wilt rommelen ipv hem gewoon in orde te hebben.Die indruk krijg ik ook een beetje. Het is niet netjes om meteen een oordeel te vellen, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je, voor die garagist/keurmeester, een nogal lastige klant bent.. No offence uiteraard. Ik ben alleen blij dat je niet bij mij komt voor APK ;)
En idd, met een kleine schroevendraaier het rubber iets opzij duwen (let wel: zonder echt kracht te zetten, want da’s slopen en niet controleren) mag gewoon. Dat hij je lamp sloopt heb ik niks over gezegd, normaal is dat zeker niet en als ik jou was zou ik ook melding maken bij de RDW :)
Oh en ik wil nog even dit kwijt: Niet elke garage staat zonder uitzondering gelijk aan het Kwik Shit systeem.. Als ik zeg dat er wat vervangen moet worden, dan moet dat onderdeel ook vervangen worden. Oude onderdelen leg ik in de auto, en als de klant hem ophaalt, laat ik ook zien WAAROM dat onderdeel vervangen moest worden.. Ik heb een paar klanten die vroegah naar KwikFit gingen… Die zijn ietsje wantrouwend richting garages.. Geen punt, gewoon laten zien dat het echt stuk was, en ik niks heb vervangen, wat niet nodig was.. En ik denk dat er wel meer garages zijn die zo werken. Wat niet stuk is, hoef je ook niet te vervangen..
6 januari 2010 om 18:21 #17579635mijn probleem is dat mijne word gekeurd by een maat die opel gek is (manta/ascona etc).. daar hoef ik niet eens wat te proberen, die hoef je niets te vertellen over een oude opel:D
nu weet ik een andere garage hier waarvan de keurmeester E kadett gek is, maar die zet een schroevendraaier tussen je veerschotel en buigt hem open.
opzich super, want ik weet maar al te goed dat een veerschotel hard kan zijn, en de balk eronder rot. MAAR, je gaat niet met een grote platbek me veerschotel naar beneden drukken, dan mag je m dus ook mooi zelf opnieuw tectyleren..
ligt allemaal aan hoe dat de regels gelezen worden, zo word mijne gekeurd door een maat die gewoon geen grens opzoekt met de regels, nja, dan zorgen we dat ie dus overduidelijk goed is.
ben zelf ook een keer geweigerd bij een keurstation. mijn corsa A c20xe vond ie geweldig, maar ik moest er maar mee op t circuit gaan rijden, want voor op de weg liep t veels te hard..
6 januari 2010 om 19:04 #17579636Mag je wel geweigerd worden dan ?
6 januari 2010 om 19:44 #17579637Nee,een keuringsstation mag een auto die ter keuring word aangeboden niet weigeren tenzij aantoonbaar is dat er een wachttijd van een bepaalde tijd is.
7 januari 2010 om 20:50 #17579638Precies. Het maakt mij persoonlijk eigenlijk geen fluit uit hoe snel een auto is.. Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :P
8 januari 2010 om 17:50 #17579639Oude auto’s hebben ze nu al niet graag meer bij de APK, steeds meer afzeikpunten… ra ra hoe komt dat… Hint: Overheid, ouwe rotzooi moet van de weg
8 januari 2010 om 18:15 #17579640origineel gepost door mayhem
nu weet ik een andere garage hier waarvan de keurmeester E kadett gek is, maar die zet een schroevendraaier tussen je veerschotel en buigt hem open.
opzich super, want ik weet maar al te goed dat een veerschotel hard kan zijn, en de balk eronder rot. MAAR, je gaat niet met een grote platbek me veerschotel naar beneden drukken, dan mag je m dus ook mooi zelf opnieuw tectyleren..
zou ik ook doen anders moet ik m goed gaan keuren met een verrotte veerschotel meld m af krijg een steekproef en trekt de controleur de veerschotel open kan ik een punt inleveren en is ie als nog weg
tis een lastig verhaal met roest ik heb liever een duidelijke afkeur als een net niet afkeur
8 januari 2010 om 21:34 #17579641origineel gepost door Destruction
Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :POok een auto waar het vermogen niet van op het kenteken staat mag niet geweigerd worden,dit is immers geen afkeurpunt.
8 januari 2010 om 21:41 #17579642origineel gepost door Bart Hoedemaker
Oude auto’s hebben ze nu al niet graag meer bij de APK, steeds meer afzeikpunten… ra ra hoe komt dat… Hint: Overheid, ouwe rotzooi moet van de wegDe overheid wil de oude auto’s misschien wel van de weg hebben,maar ze hebben nog steeds geen invloed op de keurmeester die de auto keurt dus da’s flauwekul.
Dat de gemiddelde keurmeester bij een oude auto meer schrijft is gewoon omdat ie bang is voor een steekproef op een oud ding.
Twijfel leid dan namelijk sneller tot afkeur.Dit geld met name voor de keurmeesters die niet de moeite nemen om de regels goed te kennen door eens wat vaker in de APK bijbel te kijken of voor de keurmeester die gewoon te dom is om de tekst in de APK bijbel te begrijpen.
9 januari 2010 om 17:45 #17579643ik vind t altijd wel leuk oudere auto’s
die 2004 shit ken ik onderhand wel:jerry
10 januari 2010 om 01:53 #17579644origineel gepost door manus
origineel gepost door Destruction
Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :POok een auto waar het vermogen niet van op het kenteken staat mag niet geweigerd worden,dit is immers geen afkeurpunt.
Precies…:thumbup
En als je dat de keurmeester vertelt en hij wil je auto nog niet keuren dan moet je eens de RDW bellen… Heeft de keurmeester een probleem. Natuurlijk kunnen ze dan wel jou ook vriendelijk verzoeken eens langs te komen voor een keuring.:hmmzZolang ze geen schade veroorzaken mogen ze alles doen bij de keuring van mijn auto’s. het is immers een keuring gericht op veiligheid. En hoe goed je ook voor je auto zorgt je kunt altijd iets over het hoofd gezien hebben wat er met een keuring uitkomt. Ik wil mijn auto’s technisch in goede staat hebben, die keuring maak ik me echt niet druk om.
10 januari 2010 om 09:29 #17579645als je gewoon zorgt dat je auto goed is voordat je hem laat keuren heb je ook nooit geen gezeik achteraf
10 januari 2010 om 11:40 #17579646dat zowieso Johny haha
11 januari 2010 om 18:26 #17579647origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door manus
origineel gepost door Destruction
Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :POok een auto waar het vermogen niet van op het kenteken staat mag niet geweigerd worden,dit is immers geen afkeurpunt.
Precies…:thumbup
En als je dat de keurmeester vertelt en hij wil je auto nog niet keuren dan moet je eens de RDW bellen… Heeft de keurmeester een probleem. Natuurlijk kunnen ze dan wel jou ook vriendelijk verzoeken eens langs te komen voor een keuring.:hmmzZolang ze geen schade veroorzaken mogen ze alles doen bij de keuring van mijn auto’s. het is immers een keuring gericht op veiligheid. En hoe goed je ook voor je auto zorgt je kunt altijd iets over het hoofd gezien hebben wat er met een keuring uitkomt. Ik wil mijn auto’s technisch in goede staat hebben, die keuring maak ik me echt niet druk om.
ja daarom, hij heeft wel alles nagelopen, co gemeten enzo, maar wou m niet keuren, hoefde ook niet te betalen of iets.
was 1.4 op kenteken.zijn argument was: het is erg gaaf, maar t is een circuit auto geworden, en daar moet je maar mee naar zandvoort.
wel lache, een vent van in de 50 die zich in een zwaar verlaagde, leeggestripte corsa moet proppen met vaste Sparco kuipjes en 4 puntsgordels:P:P14 januari 2010 om 12:29 #17579648goedgekeurt incl steefproef
26 januari 2010 om 20:51 #17579649origineel gepost door manus
origineel gepost door Destruction
Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :POok een auto waar het vermogen niet van op het kenteken staat mag niet geweigerd worden,dit is immers geen afkeurpunt.
Het is geen afkeurpunt, maar ik zou er niet aan beginnen. Ongeacht of de persoon in kwestie dan de RDW belt ja of nee. Ik constateer op dat moment dat het papierwerk niet in orde is. Dan ga ik je auto niet keuren. Sim-pel. En dat om de doodsimpele reden, dat ik geen gezeik wil met de instanties. Een lastige steekproefcontroleur en ik heb strafpunten aan mn broek. Ik dacht het niet. En dan mag je nog blij zijn als ik zelf geen melding maak bij de RDW (immers jij pleegd op dat moment fraude).
Het is niet helemaal hetzelfde, maar laatst kwam er een auto voor APK. Tijdens het keuren kom ik een gasinstallatie tegen, die in bedrijf is.. Ik check het kenteken en constateer dat er bij Brandstof een “B” staat..
Heb dat ding dus meteen weer naarbuiten gezet.. Daar brand ik mn vingers niet aan.
26 januari 2010 om 20:56 #17579650Originally posted by Destruction
origineel gepost door manus
origineel gepost door Destruction
Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :POok een auto waar het vermogen niet van op het kenteken staat mag niet geweigerd worden,dit is immers geen afkeurpunt.
Het is geen afkeurpunt, maar ik zou er niet aan beginnen. Ongeacht of de persoon in kwestie dan de RDW belt ja of nee. Ik constateer op dat moment dat het papierwerk niet in orde is. Dan ga ik je auto niet keuren. Sim-pel. En dat om de doodsimpele reden, dat ik geen gezeik wil met de instanties. Een lastige steekproefcontroleur en ik heb strafpunten aan mn broek. Ik dacht het niet. En dan mag je nog blij zijn als ik zelf geen melding maak bij de RDW (immers jij pleegd op dat moment fraude).
Het is niet helemaal hetzelfde, maar laatst kwam er een auto voor APK. Tijdens het keuren kom ik een gasinstallatie tegen, die in bedrijf is.. Ik check het kenteken en constateer dat er bij Brandstof een “B” staat..
Heb dat ding dus meteen weer naarbuiten gezet.. Daar brand ik mn vingers niet aan.
een goed gebouwde corsa met 2 liter is veiliger dan de gemiddelde corsa… maar goed gelukkig voor 55 euro en eenmalig naar de RDW zul je wel moeten… :D
27 januari 2010 om 17:06 #17579651:o Sommige APK keurmeesters moeten het hoofdstuk administratieve handelingen wat beter lezen.
als de keurmeester het apk boek goed kent dan keurt ie een corsa met 2 liter 4 cilinder gewoon goed.
En de auto waar een werkende gasinstallatie inzit moet gewoon gekeurd worden en op dat feit afgekeurd worden, en afkeur afgemeld worden.
27 januari 2010 om 17:51 #17579652origineel gepost door manta19sr
2 gladede banden,heb papier op dashboard gelegt dat er achte rin 2 banden laggen die verwisselt moeten worden,hij: kreeg de kofferbak niet open
Moest die apk man die banden vervangen?
27 januari 2010 om 17:58 #17579653origineel gepost door Destruction
origineel gepost door manus
origineel gepost door Destruction
Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :POok een auto waar het vermogen niet van op het kenteken staat mag niet geweigerd worden,dit is immers geen afkeurpunt.
Het is geen afkeurpunt, maar ik zou er niet aan beginnen. Ongeacht of de persoon in kwestie dan de RDW belt ja of nee. Ik constateer op dat moment dat het papierwerk niet in orde is. Dan ga ik je auto niet keuren. Sim-pel. En dat om de doodsimpele reden, dat ik geen gezeik wil met de instanties. Een lastige steekproefcontroleur en ik heb strafpunten aan mn broek. Ik dacht het niet. En dan mag je nog blij zijn als ik zelf geen melding maak bij de RDW (immers jij pleegd op dat moment fraude).
Als je geen gezeik met de instantie’s wil zul je zo’n auto gewoon goed moeten keuren op dat punt.
De punten van het papierwerk die jij voor de APK moet contoleren kloppen immers en er is geen steekproefcontroleur die daar iets aan kan veranderen en jou er strafpunten voor kan geven.Als de persoon die de auto ter keuring aanbied echt in beroep gaat dan krijg jij dus problemen met de instantie’s.
Iedere auto die ter keuring word aangeboden dient door jou gekeurd te worden en als er dingen zijn die niet kloppen keur je daar de auto op af en meld je hem als afkeur af zoals hierboven al staat.31 januari 2010 om 00:32 #17579654Die auto zonder gas op kenteken, heb ik idd afgekeurd afgemeld. Bij een ander is dus de kans ietsje groter dat-ie in een steekproef valt. Gisteren had ik een auto waarvan het kenteken niet compleet was (ik had maar de helft van deel I, in het boek gekeken, stond niks over in, voor de zekerheid ging ik toch maar ff bellen met de RDW. Precies wat ik al dacht: Ik mag die auto NIET keuren als de papieren niet compleet en op orde zijn.
Daarnaast denk ik dat de gemiddelde consument gewoon opzoek gaat, naar een ander APK station, dat wel gewoon die auto keurt. En weigeren, wie zegt weigeren? Ik kan ook geen tijd hebben (en da’s dan wel weer een valide argument, zeker als je nagaat dat ik de enige keurmeester van mn bedrijf ben, en naast in de werkplaats rondhangen/werken ook nog andere taken (naast monteur ben ik dus ook werkplaatschef, telefonist, verkoper, directeur en administratief medewerker :P) heb, komen dingen soms in een wachtrij terecht..
Ik heb ook nog even navraag gedaan bij de RDW over het onderwerp 2liter in het vooronder, maar op papier 1.1.. Er kan gezeik zijn met de typegoedkeuring, dacht ik zelf.. Ach het is toch aan de keurmeester zelf. Opvoeren, OK. Prima! Maar zet het wel op papier allemaal, kost wel wat, maar het weegt niet op tegen de kosten die je krijgt, als je met een onverzekerde auto (zo is het in principe dan wel) iemand aanrijdt..
Ik ga een diesel aanschaffen, naast die diesel komt dan een hobby-auto (kleine verdomd rappe kart moet het worden), ik breng eerst de auto zelf in goede staat, dan onderstel aanpassen, dan de motor erin die ik wil, en dan eerst naar de RDW, voor ik hem uberhaubt verzeker (ik als garagist kan hem namelijk gewoon – tijdelijk – in bedrijfsvoorraad gooien).
31 januari 2010 om 15:21 #17579655Ik mag die auto NIET keuren als de papieren niet compleet en op orde zijn.
Als de papieren niet compleet zijn mag je inderdaad niet gaan keuren,maar als er ipv een 1,1 een 2,0 in het vooronder hangt zijn de papieren voor zover ze voor de APK gecontroleerd moeten worden gewoon in orde en mag een auto niet afgekeurd worden.
En een auto niet keuren omdat het te druk is kan inderdaad.
Maar als een eventuele klant denkt dat er wel tijd is en lastig gaat doen door het RDW in te schakelen moet er wel een bepaalde wachttijd aangetoond kunnen worden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.