Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › apk verloopt niet soepel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2009 om 14:27 #17215608
hey hey
vorige week manta naar de keuring
afgekeurt kwamen de volgende dingen naar voorlv chassisbalk
2 gekleurde lampen in koplampen
kentekenplaat verlichting stuk
2 koplampen geen beeld
uitlaat lek
bedradings onder motorkap niet beschermt
rv fusseekogelhoes
4 velgen ringen gelast
2 voorbanden gladdus vandaag,balk gelast,lampen gedaan,kenteken verlichting in orde gemaakt,uitlaatje dicht
bedrading gedaan,4 andere velgen er onder,fuseehoes vervangen,denk ga nog even snel laten keuren:
afgekeurt
Brandstofpomp rubber afgescheurt
1 band met een scheurtje van 1 cm lang(op profiel)en zou tot op ijzer zitten(ja kan ik ook als je emt een fitting schroevendraaier er op staat te meppen)
koplampen afstellen lukte niet omdat het de originele koplampen niet zijnben er bij aanwezig geweest,en volgens mij moet je alleen de punten controleren die zijn aangegeven,dus geen gezeik over andere dingen,zoals de brandstofpomp,en hoe die vent zat te steken in de banden was ook niet echt je vant het
en die koplampen moesten beide iets naar beneden ik links naar beneden gedraaid hij was met rechts bezig ik draai hem goed,bij hem lukte het neit,ik die kant.heeft ie die stel boutjes gesloopt,ging die bij de linker kijken,geeft er een klap op,en zegt staat niet goed,dus ben ingestapt weg gereden naar een andere garage a.s maandag apk
hoe zit het met uitgelaste velgen eigenlijk,want daar is die op afgekeurt vorige week?
30 december 2009 om 14:31 #17579607:wtf welke garage ben je geweest mike???
30 december 2009 om 14:34 #17579608ga altijd naar kerkwerve die kijkt niet zo moeilijk,had nu een tegoedbon voor rinus rhoon, dus dacht probeer het daar wel even,
nu is eht wel zo van dat we de auto gewoon hebben gebracht zonder eerst ff rondje te doen,maar als ik mijn punten maak,moet je niet op andere punten lopen janken30 december 2009 om 14:44 #17579609wie gaat er dan ook naar rinus afzetters en prutsers maar goed ieder z’n ding. me kadett ging ook altijd naar johan in kerkwerve. eigenlijk al die tijd weinig last van gehad. die zijjn niet zo moeilijk moest soms wel eens een dagje langer wachten maar ja dat vind ik niet zo erg. rij toch 80% motor
30 december 2009 om 15:03 #17579610ja omdat het toch gratis was,anders altijd bij johan
30 december 2009 om 15:34 #17579611gewoon weer naar je vertrouwde gaan
k ken die garage gelukkig niet zeg
30 december 2009 om 16:39 #17579612Nooit afwijken van je trouwe garage!! Ook al is het gratis! ;)
Ik was ook naar de garage hier om de hoek in t dorp gegaan.. Kreeg ik toch een waslijst van die pino mee heee! Hij noemde de achterveren zelfs gebroken omdat de uiteindes schuin afgeslepen waren van fabriek af.
Kben maandag (eindelijk) mooi naar mn ouwe garage 40 km verderop gegaan en toen was ik met nieuwe ruitenwissers en koplamp afstellen klaar.30 december 2009 om 16:45 #17579613Jij laat je auto keuren en gaat m zelf repareren.
Nou zien ze later nog wat punten, dat kan gebeuren. Scheurtje in je band kon bijvoorbeeld ook bij jou in de schuur gebeurt zijn doordat je ergens op gereden bent oid.Die klap op je koplamp is ook terrect, als die op het beeld goed staat..kan de doort trillingen (met rijden…) weer zakken oid. als er een steekproefcontroleur komt die een rondje rijdt….wil altijd daarna pas de verlichtig controleren…..dus ja dan is die tik op de koplamp toch wel goed
30 december 2009 om 16:48 #17579614Banden mogen iig niet met geweld nagekeken worden. rustig met een schroevendraaier wat rubber opzij drukkn om te kijken of je het canvas ziet mag wel.
Uitgelaste velgen moet ook niet echt een punt zijn. Daar heb ik nog geen regels voor gezien.Je kan ook alsnog een herkeuring aanvragen door de rdw als je het er niet mee eens bent…
30 december 2009 om 16:49 #17579615banden, brandstof en lampen zijn belangrijk, dus logisch dat ie er extra naar kijkt.
30 december 2009 om 16:51 #17579616tikkie alla maar een klap?volgens mij mocht ie er neit op thuis en was ie toe aan vakantie,
a.s maandag MET uitgelaste velg naar de apk,ben benieuwdkeuring rdw? mij niet gezien benk snel weg:P
30 december 2009 om 17:03 #17579617Ghehhe straks krijg je een steekproef:P wordt ie nog een keer gekeurd :P
Ik weet wel…als klanten hun eigen auto laten repareren dat dat altijdwel donders goed gecontroleerd wordt.
Heb al de raarste reparaties gezien:afro30 december 2009 om 17:08 #17579618ja snap ik,maar alles was goed op lampen stellen na maar ja moeilijk thuis te doen overdag:)
maar heb eens na zitten lezen en contact gehad emt rdw net mail terug
uitgelaste velgen,is nog niets over bepaald, dus is toegestaan mits dit door erkendbedrijf gebeurt is,evt aantonen door factuur,geen factuur?ook geen probleem.en die beschadiging op de band, zit tot op karkas maar ligt op loopvlak en niet zo open en bloot te zien en zou dus GEEN probleem moeten zijn TENZEI hij op de wang van de band ligt
oftewel zo wordt je flink genaaid
30 december 2009 om 18:10 #17579619mijn manta is ook meteen aan de beurt haha
remmen zitten vast
uitlaat lekt ergens
brandstofpomp hangt losen morgen kijken of er nog meer aan zit
30 december 2009 om 18:21 #17579620Jij laat je auto keuren en gaat m zelf repareren.
Doet niet iedereen dat dan?! :P Meeste garages verzinnen ala kwikfit er wel wat bij als je het daar laat maken..
30 december 2009 om 20:31 #17579621Een beschadiging op de band waar het canvas in zichtbaar is is altijd afkeur.
Uitgelaste wielen waren vroeger wel verboden maar tegenwoordig is dat voor de apk geen probleem.Alle andere punten lijken mij reeel,het feit dat ze bij de herkeuring nieuwe afkeurpunten vinden is natuurlijk klote maar zoiets kan ook tijdens het van en naar het keuringsstation gebeuren.
Een beetje schappelijke keurmeester zou de de pomp dan even met een trekbandje vast kunnen zetten maar schappelijk zijn ze daar blijkbaar niet.
Het lijkt erop dat je gestraft word omdat je met een tegoedbon aankomt en ze geen geld aan je verdienen.
30 december 2009 om 20:34 #17579622origineel gepost door kaneelschep
Jij laat je auto keuren en gaat m zelf repareren.
Doet niet iedereen dat dan?! :P Meeste garages verzinnen ala kwikfit er wel wat bij als je het daar laat maken..
Dan kan jij ze terug naaien door de rdw er bij te halen, dan komt er een steekproefcontroleur….
Zien ze dat er dingen verzonnen zijn kost dat punten….30 december 2009 om 20:50 #17579623Dan kan jij ze terug naaien door de rdw er bij te halen, dan komt er een steekproefcontroleur….
Zien ze dat er dingen verzonnen zijn kost dat punten….Ja maar dat doet toch al helemaaaal niemand? :) De rdw vind sowieso altijd meer ellende aan je auto dan een gewone keurmeester voor mogelijk houd….
Dus degene die het zelf niet kunnen laten alles maken en worden dus zo genaaid en degene die het zelf maken lappen die 40 euro, maken het zelf en gaan alsnog naar een ander en zijn dus ook 40 euro lichter voor niks.
In alle gevallen worden alleen de ‘moeilijke’ garages er beter van..30 december 2009 om 21:15 #17579624Doet idd niemand….maar de mogelijkheid is er…
Ik ben ook altijd wel blij met een steekproef :P wordt mijn werk nog een keer nagekeken…en tot nu toe heb ik nooit een steekje latenvallen….
30 december 2009 om 22:00 #17579625origineel gepost door manus
Een beschadiging op de band waar het canvas in zichtbaar is is altijd afkeur.
Uitgelaste wielen waren vroeger wel verboden maar tegenwoordig is dat voor de apk geen probleem.Alle andere punten lijken mij reeel,het feit dat ze bij de herkeuring nieuwe afkeurpunten vinden is natuurlijk klote maar zoiets kan ook tijdens het van en naar het keuringsstation gebeuren.
Een beetje schappelijke keurmeester zou de de pomp dan even met een trekbandje vast kunnen zetten maar schappelijk zijn ze daar blijkbaar niet.
Het lijkt erop dat je gestraft word omdat je met een tegoedbon aankomt en ze geen geld aan je verdienen.
dit is een soort snee met schroevendraaiers wrikken dan vind je hem,dit is op het loopvlak GEEN afkeur wel als het in de wang zit bijv,
30 december 2009 om 23:42 #17579626origineel gepost door manta19sr
en die beschadiging op de band, zit tot op karkas maar ligt op loopvlak en niet zo open en bloot te zien en zou dus GEEN probleem moeten zijn TENZEI hij op de wang van de band ligtAls het canvas zichtbaar is, krijg je van mij ook een afkeur om die band. Het mag gewoonweg niet. Als ik dat negeer, en een steekproefcontroleur ziet dat, heb ik een probleem. Daar begin ik niet aan.
oftewel zo wordt je flink genaaid
Nee, je hebt temaken gehad met een keurmeester, die geen gezeik wil bij een evt. steekproef :)
Even de rest nalopen:
– Als er een brandstoflekkage kan ontstaan is dat zeer gevaarlijk, en meteen afkeur. Klopt.
– Fusee of stuurkogelhoezen zijn idd afkeur.
– Kleur van de lampen.. Sja, ff voor de APK andere lampjes erin drukken en klaar.. Daar keur ik een auto niet op af :wtf
– Lampen geen beeld: Zie steekproef. Je bent de lul als je dat negeert..
– 2 gladde banden: Sja, die kon je zelf ook nagaan he :P Vanaf 2.5mm is een Advies.
– Chassisbalk mag idd een beperkte hoeveelheid roest hebben, meer dan dat is afkeur (precieze hoeveelheid weet ik zo niet, zou ik in het boek moeten kijken.. Ligt wel ergens, maar ik heb vakantie.. :P)
– Kabels onder de kap.. Ik had er hooguit een opmerking over gemaakt, dat het niet echt handig is.. Ik weet niet zeker of dat echt een afkeurpunt kan zijn..Al met al idd best een lijstje.. Al zijn die lampen natuurlijk totaal geen punt. Een brandstoflekkage is gevaar en idd afkeur. Logisch.
31 december 2009 om 08:15 #17579627brandstof lekkage?die vent zit aan de pomp te trekken en scheurt rubber of(trillingsdemper)
chassisbalk was geen probleem hadden we zelf gezien is nu in orde
over de lampen hoor je me niet klagen,alleen ndat hij ze sloopt
2 gladede banden,heb papier op dashboard gelegt dat er achte rin 2 banden laggen die verwisselt moeten worden,hij: kreeg de kofferbak niet open
fuseekogel,je moet neit het ene aanwijzen en het andere bedoelen
canvas was neit zo zicht baar alleen met het uitelkaar trekken van het rubber met 2 schroevendraaiers31 december 2009 om 08:28 #17579628Bij mij gaf “mijn”keur meester een klap op de lamp om het beeld juist goed te krijgen :P Van mag hij er elk jaar een klap op geven. Hij was in één keet goed gekeurd, ook met de uitstekende achtervelgen. Terwijl ik 2 weken later bij kwik shit was, en die zeiden meteen dat het afkeur was. Ze hadden bij de keuring zelf gemeten met een rei, en ik zat 2 mm binnen de norm.:vertag
31 december 2009 om 16:26 #17579629origineel gepost door manta19sr
dit is een soort snee met schroevendraaiers wrikken dan vind je hem,dit is op het loopvlak GEEN afkeur wel als het in de wang zit bijv,Artikel 5.2.27 banden
1.
De wielen van personenauto’s moeten zijn voorzien van luchtbanden.
Visuele controle. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
2.
De banden mogen GEEN beschadigingen vertonen waarbij het karkas zichtbaar is.
Lid 2 en 3: visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt, waarbij het wiel wordt rondgedraaid.
3.
De banden mogen geen uitstulpingen vertonen.
4.
De profilering van de hoofdgroeven van de banden moet over de gehele omtrek van het loopvlak ten minste 1,6 mm bedragen, met uitzondering van slijtage-indicatoren.Alstublieft,rechtstreeks uit de regelgeving.
Wrikken met een schroevendraaier totdat het karkas zichtbaar is hoort inderdaad niet.
Met een klein schroevendraaiertje het rubber voorzichtig opzij drukken is de normale gang van zaken.31 december 2009 om 16:42 #17579630nu zal ik t wel doen.. maar ik heb t idee dat je m gewoon door de apk wilt rommelen ipv hem gewoon in orde te hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.