apk kwikfit/de sprint?

Forumindex Forums Modellen Astra apk kwikfit/de sprint?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #17588353
    b07
      Lid sinds:
      24 February 2009

      origineel gepost door Kwikfit Webcare
      Beste Tim_j

      We hebben uw opmerking tot het uitlijnen gelezen.
      Graag zouden we van u horen welk filiaal dit betreft.
      Dan kunnen we dit ter verbetering van het filiaal gebruiken.
      Zou u deze gegevens willen e-mailen aan webcare@kwik-fit.nl.
      Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

      Met vriendelijke groet,

      Petra
      Webcare Team

      het is goed om te zien dat jullie de klachten serieus nemen ,echter ben ik wel benieuwd hoe jullie te werk gaan ,want hoe komt het dat er toch nog zo veel klachten zijn over kwikfit?
      en waarom ga je alleen in op deze klacht?

      #17588354
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Jaren geleden heb ik voor een dealer gewerkt welke een merk uit de VAG groep vertegenwoordigde. Zo had ik een keer een cursus in Leusden op het hoofdkwartier van de VAG adepten. Daar hadden we een cursusleider die aardig bekend was met de (destijds) ins- & outs van de werkwijze van Kwik Fit.

        Bij de Kwik Fit houden ze er klaarblijkelijk een bepaalde verkoop methode / formule op na, die zeker niet nieuw is of exclusief aan de Kwik Fit toebehoort.

        Het zou erop neer komen, dat stel, dat elke auto bezitter, of elke geregistreerd voertuig in NL, of een percentage daarvan maar 1x bij de Kwik Fit binnen is, en dat daaraangekoppeld een minimum bedrag aan omzet uitkomt het al goed is. Daarbij maakt het niet uit of die eigenaar ontevreden het pand verlaat en nooit meer terug zou komen..

        De cursus leider bij PON vertelde me ook dat ze er een ‘straf-cursus’ systeem op na hielden bij Kwik Fit, als bepaalde personen een target ten aanzien van verkoop niet haalde.
        Bijv. op een verkoop cursus in een vakantie periode, of met een voetbal wedstrijd, express in een periode dat er een evenement is, of iedereen vrij is. De (telefonische) verkoop schijnt daar continue gemonitoord te worden, ten einde te horen of verkoper/commerciele mederwerkers van Kwif Fit wel hun best genoeg doen (onnodige) zaken te slijten aan auto rijdend Nederland.

        Wil niet zeggen dat het per definitie misdadig is, maar het is gewoon een methode / formule die in het commerciele bedrijfsleven veel vaker toegepast word. Al komt iedereen maar één keer, en die geeft een XXX bedrag uit dan behaal je je beoogde doel als onderneming.
        Aan de andere kant een target die men stelt, wat natuurlijk in het bedrijfsleven vrij gebruikelijk is. Er is dan wel een verschil hoe die ten uitvoer wordt gebracht. De klant z’n geldzak moet uiteindelijk er voor open de beoogde doelen te gaan halen, of dat nou in de breedte of diepte gaat, en of dat nou komt van de klant die met een jonge, goede auto voor een alleen bandje komt, dat maakt niet uit.. ‘Zoek maar een gaatje in de uitlaat en zeg maar dat het hele uitlaat systeem vervangen moet worden…’

        #17588355
        Kwikfit Webcare
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 January 2010

          Graag willen wij dit met u doorspreken, als u hiervoor uw telefoonnummer wil doorgeven dan nemen wij contact met u op.

          Met vriendelijke groet,

          Petra
          Webcare Team

          #17588356
          manac
            Lid sinds:
            7 October 2008

            Kwikfit zit er nu wel mee in ze maag schijnbaar.:P
            Ikzelf kom er nooit, vind de uitstraling al niet helemaal kloppen als je binnenkomt en dan heb ik het over haarlem.

            #17588357
            xladage
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2008

              Ik denk niet dat ze er zozeer mee in hun maag zitten, ik denk dat ze graag (publiekelijk) klachten willen aanpakken.
              Uitstraling…..ze hebben toch een DE koffie automaat? ;) ;)

              #17588358
              tim_j
                Lid sinds:
                4 February 2007

                Hoi Petra, ik heb je een mailtje gestuurd.

                #17588359
                manac
                  Lid sinds:
                  7 October 2008

                  DE koffieautomaat? Oh had ik niet gezien, neem m’n woorden terug:angel

                  #17588360
                  b07
                    Lid sinds:
                    24 February 2009

                    petra ik denk dat het belangrijk is om ook hier op het forum te laten zien welke stappen er genomen worden, zo dat mensen ook zien dat er naar ze geluisterd word en ,dat er werkelijk wat gedaan word.

                    reclame gaat van mond tot mond, het gaat immers om de betrouwbaarheid van jullie naam.

                    denk hier bij ook is aan de financiële schade waarmee mensen temaken hebben

                    onnodige reperatie’s, het gemis van de auto, een vrije dag op moeten nemen om naar de kwikfit tekunnen.

                    mij vraag is dus ook wat kan u voor tim betekenen ?

                    #17588361
                    Aapje
                      Lid sinds:
                      1 January 2009

                      Helemaal eens met b07, ik zou zelf niet naar Kwikfit gaan omdat ik weet hoe ze sommige opdrachten zoals APK uitvoeren.

                      Wil wel eens zien wat voor service Kwikfit nou echt geeft… de bijnaam kwikshit is al vaak langsgekomen in mijn vriendenkring namelijk…

                      #17588362
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        origineel gepost door tim_j

                        brandertje op de Stuurkogel gezet toen wou de kogel wel los, sporing recht gezet, toen kreeg ik de auto terug.

                        He he, dan kwam je nog goed weg, ik heb de mijne laatst laten uitlijnen bij K.F, en (ik overdrijf niet) plotseling stond echt een kwart van de hele onderkant in de fik. de monteur schrok zich helemaal wezenloos :P
                        Ik moet wel zeggen dat hun (na 2 pogingen) de enige hier in de buurt zijn die zich aan het uitlijnen (+camber afstellen) van mijn ernstig lage auto wilden wagen.

                        #17588363
                        tijgetje57
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2004

                          Wel een beetje raar dat een kwikfit zich aanmeld hier op een forum LOL

                          Zullen ze nattigheid voelen LOL

                          Och, shit de formule is mislukt, goh wat jammer. Tja, in een crisis zijn klanten > klanten, dus kan je ze beter te vriend houden en zorgen dat ze terugkomen.

                          #17588364
                          b07
                            Lid sinds:
                            24 February 2009

                            als er gevraagd word hier op het form wat vragen te beantwoordend laten ze niks meer van zich horen , ik denk inderdaat dat ze nattigheid voelen,iemand die niks te verbergen heeft hoeft ook niet te zwijgen .

                            #17588365
                            astra tje
                              Lid sinds:
                              8 July 2004

                              je kunt best naar de kwikfit gaan hoor. je moet alleen duidelijk aangeven waar je voor komt!

                              mijn broertje belde me pas dat hij met een lekke band stond en zag een kwikfit in de buurt. ik had op dat moment even geen kans om te komen dus ik zei: ga maar naar de kwikfit en laat enkel en alleen die band maken en geef dat aan!

                              hij belde me later terug en vertelde dat hij idd goed moest zeggen dat het om alleen de band ging. volgens de kwikfit moesten er 4 nwe schokbrekers onder, een nwe uitlaat van voor naar achter, 2 nwe banden, en 4 nwe velgen!

                              mijn broertje komt er niet meer :jerry

                              #17588366
                              nova….
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Moet me koplampen stellen en wou ik eerst naar de KF maar denk dat ik da nu niet doe.. hangt ervan af wat ze er voor vragen ??

                                benis een x naar de opeldealer toe doe ik voor me APK NOOOOOIIT meer..hebben me is genaaid met me corsa a gsi… breng je hem voor de keuring kan je hem eruit duwen omdat tie niet meer starten :fy1fijn daar sta je dan te kijken als de werknemers voorbij komen gelopen…dus NOOIT MEER NAAR DE OPELDEALER!

                                Nu ga ik naar een klein zaakje in strijp en die doen goed zen werk hou het mooi in de gaten hun schrijven op wat er aan de hand is en je krijgt 2 weken de tijd om alles te laten maken wat er op het lijstje staat.:vertag:D

                                #17588367
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Het op zich helemaal niet moeilijk, bij een klacht eerst de filiaal manager inlichten, en als die er niets aan doet (dat heb ik ook eens gehad :fy1 auto beschadigd, met gierende banden door het filiaal, zonder hoes met vuile kleren in je auto stappen, uitlaat rammel vrij maken met een stuk steigerpijp,etc. ) gewoon naar het hoofdkantoor bellen in harderwijk. Binnen een paar uur wordt je terug gebeld door de regiomanager en die regeld het voor je.
                                  Ik vind het ook vreemd dat de kwik fit webcare dude alleen één klacht er uit pikt. Aan de andere kant zal die persoon het waarschijnlijk erg druk hebben met dit soort klachten

                                  #17588368
                                  Jerremy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 October 2004

                                    Kwik en Flupke webcare manifisteert zich wel op meer fora.

                                    Type maar is ‘Kwikfit webcare’ in op Google.

                                    #17588369
                                    tijgetje57
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2004

                                      vindt eigenlijk dat het opel-forum niet door meer doorzoekbaar moet zijn als je niet lid bent.

                                      Dus eerst lid worden, inloggen en dan pas zoeken.

                                      #17588370
                                      Jerremy
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 October 2004

                                        Allemaal tactiek van dit soort ondernemingen.

                                        Publiekelijk stellen ze zich emphatisch op. Logisch ook natuurlijk.

                                        En die mensen die dat doen van de webcare afdeling(en), tja die doen ook alleen maar hun werk. Maar ga er maar vanuit dat ‘t een integraal onderdeel van de gehele strategie is. Allemaal bewust dus, en juist op fora.

                                        #17588371
                                        RonaldH
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          wat mij wel opvalt is dat de kwik-fit er niet positief uitkomt,ook ik ben er 1 keer geweest voor een lekke band.

                                          springen er gelijk 4 monteurs om die auto heen om te vertellen dat ik maar beter 4 nieuwe banden kan nemen.

                                          heb het niet gedaan was ook niet nodig.

                                          maar zo maken ze wel misbruik van mensen die denken okee het zal wel zo zijn,laat ik het maar doen.

                                          misschien kan petra van de webcare alle verhalen even kopieren en aan haar regiomanager geven.

                                          of word daar niks mee gedaan petra????????????????

                                          :jerry

                                          #17588372
                                          2000
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Het is niet allemaal misere bij KF. Mijn schoonouders kregen een bekeuring voor uitgedroogde banden onder de caravan. Onder politiebegeleiding naar KF, en die monteerden nieuwe. KF vond het overigens wel onterecht, de banden waren niet zo slecht als dat de politie beweerde Ze hebben een getuigenis opgesteld (van de apk keurmeester) en daarmee zijn mijn schoonouders in beroep gegaan wat resulteerde in het terug betalen van de bekeuring. Banden zaten er wel aan te komen, dus dat was op zich niet zo’n probleem.

                                            #17588373
                                            Spacejam
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 November 2006

                                              Ik ben zelf ook ooit bij de kwitfit geweest voor de vervanging van 2 banden, volgens hem zou ook het volgende vervangen moeten worden:

                                              de 2 andere banden
                                              reserve band (was 4 jaar oud dus aan vervanging toe)
                                              remblokken
                                              remschijven

                                              mja ik hem maar vriendelijk gedag gezegd en ben gegaan en er nooit meer één voet binnen gezet. Alle onderdelen konden nog een lange tijd mee (op de remblokken na dan, die moesten “al” na een jaar vervangen worden). Dit ging overigens om de zaak in helmond.

                                              #17588374
                                              CarloAstra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                18 December 2006

                                                Ik werk dan zelf op dit moment bij kwikfit, en ik ben van mening dat dit niet aan het bedrijf zelf ligt, maar aan de mensen die werken/leidinggeven.

                                                Iedereen heeft een vooroordeel over kwikfit, maar positieve reacties hoor je niet. Enkel de negatieve.

                                                En dat er dingen aangesmeerd worden, is niks nieuws, dit doen ze tegenwoordig overal.

                                                Ikzelf ben zwaar tegen deze praktijken, maar ik ben ook enkel een werknemer. Maar rare adviezen zou ik zelf nooit geven.

                                                #17588375
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  origineel gepost door CarloAstra
                                                  Ik werk dan zelf op dit moment bij kwikfit, en ik ben van mening dat dit niet aan het bedrijf zelf ligt, maar aan de mensen die werken/leidinggeven.

                                                  Iedereen heeft een vooroordeel over kwikfit, maar positieve reacties hoor je niet. Enkel de negatieve.

                                                  En dat er dingen aangesmeerd worden, is niks nieuws, dit doen ze tegenwoordig overal.

                                                  Ikzelf ben zwaar tegen deze praktijken, maar ik ben ook enkel een werknemer. Maar rare adviezen zou ik zelf nooit geven.

                                                  Wat is positief? Ik bedoel dat ik mijn auto laat maken,kost klauwen vol met geld en dan verwacht ik wel het één en ander. En niet de rare fratsen die je veel hoort en meemaakt. Het is natuurlijk wel zo dat negatieve dingen meer opvallen en positieve dingen normaal zijn (en dat is ook normaal)
                                                  Het aansmeren komt in mijn ogen mede door de A,B of C-status die een filiaal kan hebben. halen ze het jaar daarop hun omzet niet dan krijgen ze op hun flikker. Op zich heb ik niet zoveel moeite met KF, alleen het knap functioneren van een filiaal ligt in mijn ogen aan het management. Ik heb bij elkaar denk ik wel 3 jaar voor ze gewerkt, heel veel gezien en het verschil tussen de filialen is zeer groot. Zo hebben wij in de buurt er 3 zitten, maar er is er maar één waar ik mijn auto durf te brengen.

                                                  #17588376
                                                  xladage
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2008

                                                    origineel gepost door 2000

                                                    origineel gepost door CarloAstra
                                                    Ik werk dan zelf op dit moment bij kwikfit, en ik ben van mening dat dit niet aan het bedrijf zelf ligt, maar aan de mensen die werken/leidinggeven.

                                                    Iedereen heeft een vooroordeel over kwikfit, maar positieve reacties hoor je niet. Enkel de negatieve.

                                                    En dat er dingen aangesmeerd worden, is niks nieuws, dit doen ze tegenwoordig overal.

                                                    Ikzelf ben zwaar tegen deze praktijken, maar ik ben ook enkel een werknemer. Maar rare adviezen zou ik zelf nooit geven.

                                                    Wat is positief? Ik bedoel dat ik mijn auto laat maken,kost klauwen vol met geld en dan verwacht ik wel het één en ander. En niet de rare fratsen die je veel hoort en meemaakt. Het is natuurlijk wel zo dat negatieve dingen meer opvallen en positieve dingen normaal zijn (en dat is ook normaal)
                                                    Het aansmeren komt in mijn ogen mede door de A,B of C-status die een filiaal kan hebben. halen ze het jaar daarop hun omzet niet dan krijgen ze op hun flikker. Op zich heb ik niet zoveel moeite met KF, alleen het knap functioneren van een filiaal ligt in mijn ogen aan het management. Ik heb bij elkaar denk ik wel 3 jaar voor ze gewerkt, heel veel gezien en het verschil tussen de filialen is zeer groot. Zo hebben wij in de buurt er 3 zitten, maar er is er maar één waar ik mijn auto durf te brengen.

                                                    Wij noemen dat de “Hygiëne factor”. Als het er is merk je het, is het er niet, dan valt het op.
                                                    Het is net als op een (openbaar) toilet. Als het schoon is valt het niet op / vind je dat normaal, als het vies is zie je het meteen (en vind je vaak ook alles vies daar).

                                                    Met garages is het niet anders vind ik. Je betaalt goed geld aan vaklui. Dat er goed werk geleverd wordt moet daarmee ook vanzelfsprekend zijn, de hygiëne factor dus. Als er niet goed werk geleverd wordt, valt het op.

                                                    Dat je dus vaak alleen de negatieve dingen hoort is dus niet raar. En misschien is kwikfit wel niet zo’n “hygiënisch” bedrijf ;)

                                                    #17588377
                                                    RonaldH
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      ze werken het zelf in de hand,als ze gewoon goed werk leveren en goed advies geven s er niks aan de hand.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 76)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.