apk kwikfit/de sprint?

Forumindex Forums Modellen Astra apk kwikfit/de sprint?

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
  • Auteur
    b07

wat is jullie ervaring met kwikfit en, de sprint?

de apk is van beide vrij goedkoop 9,95 bij de sprint en,
      25 euro bij de kwikfit.

ik heb wel het idee dat ze strenger kijken naar wat apk toelaatbaar is als onbekende bedrijfen.

ik ben 2 keer bij de sprint wezen keuren en, 2 keer afgekeurd 1 keer stonden me koplampen tehoog en ,1 keer was me uitlaat niet goed volgens hun maar ,wat er niet goed aan was konden ze mij niet vertellen,ik ben dus naar een ander bedrijf gegaan om te keuren en wat denk je daar werd die gewoon goed gekeurd.

bij de kwikfit ben ik nog nooit geweest.

dennis121

kwikfit zijn vrienden laatst heen geweest voor de APK…
        en het was 1 en al oplichterij……….. afrader dus! (de kwikfit hier in emmen dan in ieder geval)

mrmonkey
        Deelnemer

het ene bedrijf keurt niet anders als de andere ALS het allemaal volgens de regels gaat :wtf

b07

als het volgens de regels gebeurt niet maar ,ik denk dat sommige bedrijven geld willen verdienen en daarbij niet altijd eerlijk zijn.

xladage
            Deelnemer

Kwikfit doe ik alleen olie. Het is vaak niet een echte garage, maar een olie en bandenboer.
              Ik hoor hele slechte verhalen over hun reparaties en APK. 1001 dingen die stuk zijn of afkeur zijn, terwijl dat niet zo is. Ze vinden vaak meer dan andere garages. Er zijn ook wat tesen van ANWB en consumentenbond geweest volgens mij hierover.

Tweede probleem hoor je nog wel eens dat ze 1 echte monteur hebben rondlopen (en dat moet), maar dat er jochies zonder papieren aan je auto sleutelen (om te leren zeggen ze dan).

Ik heb het allemaal niet uit eigen hand, nogmaals, ik doe het niet, maar heb genoeg verhalen gehoord die mij zeggen dat het allemaal niet zo lekker loopt daar

robert_corsa

meestal goeie raparaties, helaas slechte producten. bosal!!!! troep. en ja, meestal wel goeie repaaties, mits er een goeie shef is

xladage
                Deelnemer

Is bosal zo slecht dan?
                  Koop je dat ook bij de brezan? want daar halen ze mn oliefilter volgens mij ;)

b07

ik zat net even op google te lezen daar vind je echt veel verhalen over mensen die opgelicht zijn bij de kwitfit
                    zo las ik een stuk dat iemand daar 700 euro moest betalen voor een afgekeurde apk kapote hoes ,ruitenwissers en, uitlaat:o
                    deze persoon vertrouwden het ook niet en, is naar een ander gegaan voor de apk en daaruit bleek dat alleen de hoes vervangen moest worden, totale kosten 100 euro .

nou zal het niet bij iedere kwitfit garage zo zijn maar, ik neem het risico niet om daar ooit heen tegaan

MONSTERCORSA
                    Deelnemer

idd kwikfit is oplichting
                      had toen remblokken laten vervangen
                      zegt die pipo ja je schijven moeten ook :sleeping

Jerremy
                      Deelnemer

origineel gepost door MONSTERCORSA
                        idd kwikfit is oplichting
                        had toen remblokken laten vervangen
                        zegt die pipo ja je schijven moeten ook :sleeping

Als je het echt goed wil doen en op safe wilt gaan vervang je natuurlijk de wiellagers en de veerpoten mee.. Kans op haarscheurtjes he.. :vertag :jerry

*squeek – squeek* (knijpt in de rode neus van pipo)

kaneelschep
                        Deelnemer

Kwikfit is RUK! proberen je inderdaad altijd extra zooi aan te smeren die je niet nodig hebt.
                          Ze wilde mn vriendin een nieuwe uitlaat, Middendemper en accu aansmeren bij apk.
                          Ik heb zelf een accu gekocht en hem ergens anders gebracht en zo door de apk.

EDIT.. en ze wilden daar rond de 600 euro voor hebben….

xladage
                          Deelnemer

aan de andere kant….. de opel dealer wilde mijn waterpomp vervangen. hoefde geen urrloon te betalen vanwege de distrie riem die ik daar liet doen… 190 euro!!!!!!!!!!!!!
                            precies dezelfde pomp kost bij de onderdelen zaak hier (zelfde merk en type) 6 tientjes!!!!
                            Dus die 130 euro, das net zo schofterig als kwikfit. gewoon voor 300% verkopen…das aardig over de kop als je het mij vraagt.

2000
                            Moderator

ik heb “bemiddelt” bij de verkoop van de twingo van mijn schoonzus. De nieuwe eigenaar (maatje van me) die zijn vrouw kreeg een lekke band en ging hierop naar kwik fit. Die wisten haar wijs te maken dat er rondom de verkeerde bandenmaat op zat en dat het levens gevaarlijk was. Dus zei 4x nieuwe banden gekocht. Heel vreemd verhaal: de auto had 17.000 km op de teller en reed nog steeds op de originele banden, dus hoezo de verkeerde maat :fy1

Astra_DLS
                              Deelnemer

Mja ik hoor ook vaak niet echt goede verhalen over de kwikfit. Ze doen reperaties die niet nodig zijn. De keuring is dan wel goedkoop, maar alles wat er bij komt, maakt het dan als nog duur. Daarbij kan een APK bedrijf kleine afkeurpunten gelijk verhelpen. Sommige bedrijven doen dit niet, en sommige wel.

Als er een lampje kapot is, mogen ze dat van mij direct vervangen en niet afkeuren op zo iets.
                                Ik ga altijd naar een lokale universele garage die ook keuringen doet. Deze kost 27.50 voor benzine en 45 voor diesel. Dat valt me wel mee en dan ben ik gelijk klaar.

b07

asociaal dat dit soort dingen gebeuren ,vaak zijn het mensen die erg naïef zijn ,of oude mensen die slachtoffer worden van deze praktijken.

wat doe je als je opgelicht ben ?zijn er dan instanties die je in kan schakelen ?

of toch maar Roberto Stegeman inschakelen:D

jpauwels

Ik heb er 1 keer een apk laten doen,

de achter demper was lek, dat kon ik ook zien dus die wilden ze vervangen inklusief middendemper. Ik heb gezegd dat ze dat niet moesten doen, ik ben toen naar de onderdelenboer gereden en gelijk de demper vervangen (alleen de achterdemper want de middendemper was nog goed) en ben toen die zelfde middag nog tergeweest voor herkeuring :P

Leuk vonden ze het niet maar werd wel goedgekeurd! Je had die gezichten moeten zien. en nee hoor de middendemper moest echt vervangen worden hahahahahaha heeft me 250 euro bespaard. en allen die 25 euro voor de apk afgerekend.

ze keken me daarna wel bija de zaak uit.

GTC_Michieleke

Dat ligt er helemaal aan bij welke Kwik-Fit je klant bent… Sommige ‘onafhankelijke’ garages zijn ook niet je-van-het, het ligt er maar net aan wat voor leiding en personeel er in zo’n filiaal staat (dat wil niet zeggen dat dit de juiste weg is hoor!). Maar normaal gesproken zou één organisatie één beleid naar buiten moeten dragen (lijkt mij)!

Groeten van een tevreden Kwik-Fit klant (die zijn er ook, en nee ik ben geen werknemer van Kwik-Fit) :hmmz

Matt-GSi

Als je opgelicht word ligt het aan de vestiging zelf.
                                        Heb 2 en half jaar bij de kwikfit gewerkt en nooit iemand opgelicht.
                                        Kwikfit keurmeester ziet misschien iets wat de keurmeester bij de dealer weer niet ziet of andersom. Zijn beide mensen met dezelfde papieren om te keuren.

Kwikfit in Spijkenisse zitten aardige en goeie gasten! Heb zelf 20 jaar in Spijkenisse gewoont en ben bij die KF regelmatig langs geweest.

tijgetje57
                                        Deelnemer

kijk jongens, je kan er lang en kort over discussiëren maar ze pakken de mensen die er niet veel verstand van hebben. En een beetje goed gelovig zijn. Oftewel beïnvloedbaar en naïef.

Of dit nu bij de Kwikfit is of bij de dealer, dat maakt geen verschil hoor.

Zodra jij toont dat je ervaring hebt met auto sleutelen dan is de kans dat ze jouw oplichten kleiner. Neemt al een factor af.

Zelfde als met computers, de meeste mensen kan je alles wijsmaken. Bijv: Je hdd is te klein voor je processor hier heeft u een nieuwe kost u alleen maar 120 euro incl installatie……. BULLSHIT

Omega2.2-16v

Toch liever de dealer:wors

gr

Danny

opelrulez1990

hihi ik onderhou wel mijn eigen auto de meeste garage houders en of dealers zetten je af.

APk kan niet doen maar wel apk klaar maken dat weet ik dan weer wel (het meeste dan hihi)

mijn moeder was ook een keer naar de kwikfit om een apk. maar daar werdt je niet goed van die mensen!

zegt een broekje tegen mij en mijn moeder het volgende!

ja sorry mevrouw maar u heeft nieuwe koplampen en achterlichten nodig vanwege de nieuwe Eu normen!!!

en ik zo al monteur is spe vloeken en schelden en opeens tien menuten later wat hij af afgemeld GOEDGEKEURD!

zonder advies punten of dergelijk!

tim_j

zo kwam ik afgelopen juli bij de dealer voor een Budget beurt (?? best prijzig) daar werd me verteld dat de banden vervangen moesten worden, dat was ook nodig. een schappelijke 450,- voor een Goodridge 175/70/13.
                                                distribututie riem, deze had nog 1,5 jaar/20.000 km te gaan maar dat moest nodig dat koste 560,-
                                                1 toerentellerlampje was te zwak, konden ze vervangen dat kostte dan 113,-

remblokken vóór te dun, dat klopte ook voor 95,-
                                                remschoenen achter te dun, dat klopte ook, 140,- zou het kosten.
                                                kentekenlampje stuk, 45,- euro.

Ik wil hiermee zeggen dat de dealer ook niet altijd heilig is.
                                                want bij het vervangen van de remmen bleek er speling op een stuurkogel te zitten, maar dit zag je niet aan de hoes.. raar dat dat wél over het hoofd word gezien.

Alle lampjes waren binnen een uur vervangen en dat koste me maar liefst 8,-
                                                De riem doe ik zelf als het weer wat beter word. kost dan 140,- aan materiaal.
                                                remmen zelf gedaan, dat koste 75,- euro.

Bandjes bij de kwikfit erop laten zetten want dat scheelde 100 euro, daarbij laten uitlijnen.

en toen begon het gedonder bij de kwikfit :fy1
                                                De stuurkogels zijn een lange tijd niet losgeweest, daar had de kwikfit het waarschijnlijk moeilijk mee, tijd is geld dus hij MOET los.

brandertje op de Stuurkogel gezet toen wou de kogel wel los, sporing recht gezet, toen kreeg ik de auto terug.

leuk.. stuur scheef, stuur trilt, en trekt ineens naar rechts.
                                                dus ik wiel eraf ffe kijken.. is de stuurkogelhoes opengebrand… :swear lekker bezig geweest..
                                                maargoed, de kogel was al afgeschreven, dus zelf een kogeltje gehaald, eropgezet en terug naar de kwikfit daarbij de man aangesproken die de vorige keer de auto had uitgelijnd, en verteld wat er allemaal was gebeurd en mis is. dat ik niet van plan was om voor iets te betalen wat niet gebeurd is.

meneer kon niet een eigen draai aan het verhaal geven, en lijnde kosteloos de auto op nieuw uit. (daar was ik dan weer blij mee :thumbup)

kom ik thuis.. weer geklapper bij drempels..
                                                Het zal toch niet he…:argue

Zijn ze dit keer vergeten de stuurkogel vergeten vast te draaien aan de stuurstang:puke
                                                Dit zelf maar aangedraaid.

hop naar een eenmans garage voor de APK en daar was alles prima in orde, die zei auto is netjes!
                                                toch weer een sloot geld bepaard door zelf ffe uit te zoeken hoe en wat.

volgende keer laat ik alleen Olie en filter doen.
                                                rest maar zelf.:vertag

ik weet het niet hoor, in alle garages kom je wel apparte dingen tegen.

opelrulez1990

@tim_j
                                                  hoe krijg je er een board computer in jou astra F???

wil ik ook!

sorry voor deze offtopic

Kwikfit Webcare
                                                  Deelnemer

Beste Tim_j

We hebben uw opmerking tot het uitlijnen gelezen.
                                                    Graag zouden we van u horen welk filiaal dit betreft.
                                                    Dan kunnen we dit ter verbetering van het filiaal gebruiken.
                                                    Zou u deze gegevens willen e-mailen aan webcare@kwik-fit.nl.
                                                    Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Petra
                                                    Webcare Team

xladage
                                                    Deelnemer

origineel gepost door Kwikfit Webcare
                                                      Beste Tim_j

We hebben uw opmerking tot het uitlijnen gelezen.
                                                      Graag zouden we van u horen welk filiaal dit betreft.
                                                      Dan kunnen we dit ter verbetering van het filiaal gebruiken.
                                                      Zou u deze gegevens willen e-mailen aan webcare@kwik-fit.nl.
                                                      Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Petra
                                                      Webcare Team

Moeten we nu ook zeggen stel je even voor in de daarvoor bestemde topic ;);) :jerry :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.