APK IS GISTEREN VERLOPEN

Forumindex Forums Modellen Corsa APK IS GISTEREN VERLOPEN

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    meiske

hoi wie weet hoelang je mag rijden zonder apk? ik heb gehoord 6 weken en dan moet het gekeurd zijn klopt dat??

CQPV6
      Deelnemer

je mag niet rijden zonder apk, je hebt al twee maanden de tijd gehad om je auto te laten keuren..

corsaracer
        Deelnemer

je mag idd niet met verlopen apk rondrijden, op dit moment ben je dus ook onverzekerd

dus gauw zorgen dat hij weer apk krijgt

Bo652
          Deelnemer

Je mag er inderdaad niet meer mee rijden, wel heb je nog twee weken de tijd om het in orde te maken, voor je de kans loopt om bekeurd te worden.
            Met andere woorden over twee weken kan je als hun systeem dat toetst automatisch een bekeuring verwachten.
            En dat kan echt binnen twee weken maar het kan ook twee jaar duren.

Aapje

Om de 2 maanden pollt RDW haar kenteken-database. Ene keer heb je de pech dat je ‘m direct krijgt, andere keer krijg je ‘m na 1,5 maand. Boete voor automatische check (eerste keer) ligt rond 100 euro.

Politie die jou aanhoud geeft per direct 90 euro boete. Want je rijd zonder APK rond zoals gezegd: onverzekerd. Leuk als je een ongeval krijgt, kan je leven lang betalen omdat je bijv. iemand kreupel hebt gereden….

Enige ritje die je maken mag, is naar de garage voor de APK. En dat alleen als je aantoonbaar een afspraak hebt bij de garage. Anders krijg je bij een staande houding gewoon een dikke boete van 90 euro.

(Edit: volgende keer 2 maanden voor de afloopdatum APK keuringen doen, je krijgt dan gewoon 14 maanden APK goedgekeurd ipv. 12).

soepkiepe
              Deelnemer

ok om jullie allemaal uit de droom te helpen :P
                iemand anders reed in een auto die op mijn naam stond, heb hem duidelijk gezegt keuring er op te maken maar heeft ie dus niet gedaan.. 3 maand later had ik een boete van 106 euro.
                MAAAAr als je bijvoorbeeld vandaag de keuring er af hebt en je word aangehouden door de politie heb je een probleem.

tijd terug de vectra van me schoonouders mee gehad, keuring was verlopen maar was al wel gekeurd.
                de marracuce had ons aangehouden (hoe je het ook schrijft) ik heb kunnen aantonen dat de auto er voor is geweest en aangezien er geen ernstige gebreken waren lieten ze het voor wat het was. officieel mag het niet.
                dus kijk er mee uit als je zonder keuring rijd, je bent dan ook niet verzekerd.

meiske

ok bedankt voor al jullie antwoorden. maar dus de auto is ook niet verzekerd?? eergisteren had me verzekeraar het kwartaal geld van me rek eraf gehaald . dan is me auto toch wel verzekerd?? me auto is niet gekeurd maar wel verzekerd. ik zal eens snel een afspraak maken voor de apk . dus je krigjt 14 maanden en geen 12 maanden? ik d8 altijd 12 maanden.

eddepet007

Je krijgt max 14 maanden sls je hem 2 maand van te voren keurd
                    1 maand van te voren 13 maand

Wat verzekering betreft
                    Je staat wel in register al verzekerd enkel bij ongeval kunnen ze moeilijk doen

Kymco Sjonnie

zonder apk ben je volgens mij niet verzekerd, zou hem dus maar snel laten keuren.

soepkiepe
                      Deelnemer

dat is ook wat ik bedoel, in geval van een ongeluk krijg je problemen.

crossagek

de verzekering ziet niet of je auto wel apk gekeurd is .

Wanneer je een ongeval veroorzaakt en ze zien dat je apk verlopen is , is het nalatigheid van jezelf en hoeveel premie je ook betaald hebt dan keren ze gewoon niet uit .

Dus gewoon zo snel mogelijk een APK keuring regelen en niet rijden met de auto . Als je pech hebt doen ze morgen een uitdraai bij de RDW en zit je kenteken daar tussen en krijg je een prent .

McKaamos
                          Deelnemer

@meiske wrote:

ok bedankt voor al jullie antwoorden. maar dus de auto is ook niet verzekerd?? eergisteren had me verzekeraar het kwartaal geld van me rek eraf gehaald . dan is me auto toch wel verzekerd?? me auto is niet gekeurd maar wel verzekerd. ik zal eens snel een afspraak maken voor de apk . dus je krigjt 14 maanden en geen 12 maanden? ik d8 altijd 12 maanden.

Ookal betaal je je verzekeringsmaatschappij, zonder geldige APK keuring ben je niet verzekerd.
                            Dat staat namelijk in de voorwaarden bij elke verzekeraar. Je verzekering is dan simpelweg niet geldig omdat je je niet hebt gehouden aan de regels van je verzekering. Effectief ben je dus niet meer verzekerd als je geen geldige APK keuring hebt.

Verder mag je je auto 2 maanden vóór de afloopdatum laten keuren. De keuring wordt dan met 12 maanden verlengd vanaf de afloopdatum. Tot de afloopdatum is je oude APK keuring nog geldig.
                            Voor het gevoel heb je dan dus 14 maand gekregen, want je nieuwe keuringsbewijs is meteen een bewijs dat je vorige ook geldig was, en hoef je dus geen tweede keuringsbewijs bij je te dragen in je autopapieren boekje.

meiske

ok ik weet genoeg erg bedankt jongens . maandag is me auto gekeurd.

cliffvxr
                              Deelnemer

na 1 tot 2 maanden verlopen apk krijg je meestal automatisch een boete op de mat a 90€

Maar je verzekering betaald altijd in geval van een ongeluk!!! ook al rij je maanden zonder apk zolang het ongeval
                                NIET te verwijten is aan gebreken van je auto zoals gladde banden, kapotte verlichting ,slechte remmen enz de apk eisen zeg maar.
                                (bron; rechtbank Den Haag)
                                Beter is het natuurlijk om gewoon op tijd te keuren :thumb

McKaamos
                                Deelnemer

Uhm, Cliffvxr, nee hoor.
                                  9 van de 10 verzekeraars heeft een clausule in de algemene voorwaarden staan dat je auto gekeurd dient te zijn. Zo niet: geen uitbetaling.
                                  In de rechtbank zal het anders zijn, maar je bent akkoord gegaan met de voorwaarden van je verzekeraar, dus dat zijn de geldende regels. Die dienen namelijk als additie bovenop de wettelijke bepalingen.

cliffvxr
                                  Deelnemer

Klopt maar heb zelf een dodelijk ongeval gehad met een verlopen apk en daarna in de rechtbank gezeten en zodoende weet ik dus dat de verzekering gewoon moet betalen als het ongeval niet is veroorzaakt door een gebrek aan je wagen ongeacht wat er in je polis voorwaarden staat. Had dit liever ook allemaal niet willen weten maar ja live is a bitch :puke

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.