Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › APK E Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 11:54 #17243626
Hallo Allen,
Mijn oom rijd een E Kadettje. Nu is deze afgelopen week bij de APK geweest.
Hier en daar wat laswerkzaamheden (Motor steunpunt LV wielzijde). Dit reeds hersteld.Echter was er ook een punt dat het CO te hoog zou zijn.
Het is een C1.4NZ uit 1990.
Keurmeester had het over de katalysator defect zou zijn.
Waar kan het aan liggen bij dit soort motoren? Voordat we kosten gaan maken met de aanschaf van een “nieuwe” katalysator. :hmmz10 oktober 2012 om 14:27 #17947043Brandstofverbruik oke ?
Als dat NIET zo is, is hoogswaarschijnlijk de lamdasonde kapot.
Een katalysator defect ? Dat kan niet volgens mij.Rik :D
10 oktober 2012 om 14:54 #17947042Volgens mij kan een katalysator wel degelijk op zijn. Dan doen de edelmetalen die de gevaarlijke stoffen in de uitlaatgassen afbreken hun werk niet goed meer.
10 oktober 2012 om 15:31 #17947041denk eerder dat hij eens goed warm getrapt moet worden en dan opnieuw meten ;)
of de kat en lambda er vanaf slopen valt hij in een andere categorie
volgens mij mag dat met een auto uit 199010 oktober 2012 om 15:52 #17947040het zou heel goed kunnen dat je kat stuk is,wel vaker meegemaakt,laatst nog met een c14nz astra f,ook co te hoog. Een maatje van mij die de auto apk klaar zou maken geloofde me niet,die heeft de lambda sonde vervangen,temperatuursensor,maar bleek uiteindelijk toch de Kat te zijn.
12 oktober 2012 om 07:40 #17947045Kat kan dit heel goed veroorzaken, gewoon even er onder uit halen, leeg rammen met een lange betonboor en dan een stuk pijp er in slaan, klaar!
Ding hoeft geen Kat en als de Kat op is dan meet CO beter zonder…. Gewoon leeg maken zou ik niet doen, want dat maakt het een herrie uitlaat, dus wel even pijpje er in rammen.
Stof uit de Kat wel even bij een sloop inleveren, krijgen zij/jij nog mooi geld voor!
12 oktober 2012 om 08:54 #17947044Kadett C14NZ heeft een U9 codering op t kenteken,dan moet ie een 3 weglatalysator met lambda hebben,als je de kat leeghaalt zal ie ook niet aan zn waarde komen ,volgens mij bij een U9 max. 0,5% CO,gewoon een nieuwe imitatiekat ertussen zetten,ben je overal vanaf.
15 oktober 2012 om 19:41 #17947039We hebben er inderrdaad een andere kat onder geschoeft. Morgen (16-10) gaat hij voor de APK.
Ik zal het wel ff laten weten!
15 oktober 2012 om 19:44 #17947038Ik ging toch eerst de lambdasensor testen, die krengen zijn ook vaak stuk.
En die is toch het simpeltste te meten.
En valse lucht controleren..Voordat ik een (dure) kat ga vervangen.
19 oktober 2012 om 20:26 #17947037Mannen,
Kadett is door de APK. Kat vervangen, geeft de juiste waardes. Was dus defect. Is een nieuwe onder gegaan, 2e hands was over het algemeen even duur!
Bedankt voor het meedenken!Weer een jaartje knallen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.