APK E Kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett APK E Kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243626
    D_Kadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 November 2004

      Hallo Allen,

      Mijn oom rijd een E Kadettje. Nu is deze afgelopen week bij de APK geweest.
      Hier en daar wat laswerkzaamheden (Motor steunpunt LV wielzijde). Dit reeds hersteld.

      Echter was er ook een punt dat het CO te hoog zou zijn.
      Het is een C1.4NZ uit 1990.
      Keurmeester had het over de katalysator defect zou zijn.
      Waar kan het aan liggen bij dit soort motoren? Voordat we kosten gaan maken met de aanschaf van een “nieuwe” katalysator. :hmmz

      #17947043
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Brandstofverbruik oke ?
        Als dat NIET zo is, is hoogswaarschijnlijk de lamdasonde kapot.
        Een katalysator defect ? Dat kan niet volgens mij.

        Rik :D

        #17947042
        Paullus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Volgens mij kan een katalysator wel degelijk op zijn. Dan doen de edelmetalen die de gevaarlijke stoffen in de uitlaatgassen afbreken hun werk niet goed meer.

          #17947041
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            denk eerder dat hij eens goed warm getrapt moet worden en dan opnieuw meten ;)
            of de kat en lambda er vanaf slopen valt hij in een andere categorie
            volgens mij mag dat met een auto uit 1990

            #17947040
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              het zou heel goed kunnen dat je kat stuk is,wel vaker meegemaakt,laatst nog met een c14nz astra f,ook co te hoog. Een maatje van mij die de auto apk klaar zou maken geloofde me niet,die heeft de lambda sonde vervangen,temperatuursensor,maar bleek uiteindelijk toch de Kat te zijn.

              #17947045
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Kat kan dit heel goed veroorzaken, gewoon even er onder uit halen, leeg rammen met een lange betonboor en dan een stuk pijp er in slaan, klaar!

                Ding hoeft geen Kat en als de Kat op is dan meet CO beter zonder…. Gewoon leeg maken zou ik niet doen, want dat maakt het een herrie uitlaat, dus wel even pijpje er in rammen.

                Stof uit de Kat wel even bij een sloop inleveren, krijgen zij/jij nog mooi geld voor!

                #17947044
                asconahobbyist
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 June 2008

                  Kadett C14NZ heeft een U9 codering op t kenteken,dan moet ie een 3 weglatalysator met lambda hebben,als je de kat leeghaalt zal ie ook niet aan zn waarde komen ,volgens mij bij een U9 max. 0,5% CO,gewoon een nieuwe imitatiekat ertussen zetten,ben je overal vanaf.

                  #17947039
                  D_Kadett
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 November 2004

                    We hebben er inderrdaad een andere kat onder geschoeft. Morgen (16-10) gaat hij voor de APK.

                    Ik zal het wel ff laten weten!

                    #17947038
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Ik ging toch eerst de lambdasensor testen, die krengen zijn ook vaak stuk.
                      En die is toch het simpeltste te meten.
                      En valse lucht controleren..

                      Voordat ik een (dure) kat ga vervangen.

                      #17947037
                      D_Kadett
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 November 2004

                        Mannen,

                        Kadett is door de APK. Kat vervangen, geeft de juiste waardes. Was dus defect. Is een nieuwe onder gegaan, 2e hands was over het algemeen even duur!
                        Bedankt voor het meedenken!

                        Weer een jaartje knallen!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.