Forumindex › Forums › Modellen › Astra › apk co / lambdasonde
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2011 om 16:25 #17243777
beste opel rijders
ik heb even een paar vragen over mijn astra f c16nz
1.de auto komt niet door de apk om dat de co tehoog is op toeren
wat zou dit kunnen zijn.
want als hij stationair draaid is hij wel goed.
de bougies zijn al vervangende garage zij ook dat de kat stink met de motor op toeren en dat hij dus teveel benzine krijgt.
bij wie kan ik een opcom setje lenen met verloop naar tech1 om hem uit te kunnen lezen
man van de garage kon het zelf niet uit lezen en bij opel kost het mijn nu even teveelmichel
30 november 2011 om 17:19 #17948915Waarschijnlijk je lambdasensor. Ff meten of 1 uit een sloper proberen.
Als die niet goed is kan die ook flink stinken.30 november 2011 om 17:40 #17948916dat hoop ik ook
morgen even een op de sloop halen.
en uit laten lezen bij burgersvanbuuren voor €25
tot nu toe elke keer gezijk met die K*T co bij mijn opeltjes
maar we zetten door30 november 2011 om 18:19 #17948917wat mag dat ding max kosten op de sloop ??
en alle lambdasonde’s zijn het zelfde als ik maar die met een draad heb toch
2 december 2011 om 14:39 #17948919oke uitlezen werkte niet bij de garage.
dus is er iemand in mijn buurt die een opco heeft met verloop stekker voor tech1.ik ben berijd om best een stukje testuren voor wat info
michel
2 december 2011 om 14:41 #17948918michel kijk eens bij garage boots in schoorl, daar doe ik altijd apk, geen gezeur over co enzo, veel minder gezeur dan andere apk bedrijven. aanrader.
2 december 2011 om 14:45 #17948920top daar was ik naar op zoek
ik weet ook nog een ander adersje
maar ik hoop het eerst op de goede manier tedoen2 december 2011 om 15:05 #17948921Ik heb ook altijd problemen met de CO. Dus hang er ieder jaar een andere kat van de sloop (ongeveer €80) onder…kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk.
2 december 2011 om 16:17 #17948922Uitlezen hoeft niet om je lambda te checken.
Een multimeter gebruiken….
Ff de zoekfunctie gebruiken, heb al 100 keer uitgelegd hoe het moet.2 december 2011 om 16:22 #17948923top heb hem gevonden
Die lambda moet gewoon pendelen tussen de 0.1 en 0.9.
Meten met een warme sensor, als die koud is zal die een tussenwaarde geven van 0.45. Tot de motor op temp is.
Zo kun je hem meten.
morgen meteen doen
michel
2 december 2011 om 17:58 #17948924Je doet het zelfde als bij elke andere lambdasensor.
Je meet, met een multimeter, op de plus draad van je lambda. Vaak is dat gewoon de zwarte draad.
Massa maak je op de carosserie, of accu -.Bij een koude lambda moet ie 0.45V aangeven.
Als ie op temperatuur is zal die schommelen van 0.1 naar 0.9 volt.Een kapotte sensor pendelt niet of nauwelijks.
ik heb hem nu helemaal
michel
3 december 2011 om 20:03 #17948925@RISL wrote:
Ik heb ook altijd problemen met de CO. Dus hang er ieder jaar een andere kat van de sloop (ongeveer €80) onder…kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk.
Het helpt ook niet als je m Direct voor meten even een Minuut op 4500 a 5000 toeren houd, werkt bij mij altijd prima!!
en wat zou de rede zijn van het kapot gaan van de Kat??
Willem
3 december 2011 om 20:05 #17948926@okkie-001 wrote:
Je doet het zelfde als bij elke andere lambdasensor.
Je meet, met een multimeter, op de plus draad van je lambda. Vaak is dat gewoon de zwarte draad.
Massa maak je op de carosserie, of accu -.Bij een koude lambda moet ie 0.45V aangeven.
Als ie op temperatuur is zal die schommelen van 0.1 naar 0.9 volt.Een kapotte sensor pendelt niet of nauwelijks.
ik heb hem nu helemaal
michel
Ik heb het vermoeden dat als ie stationair goed is, dat ie na een minuutje op +/- 4500 a 5000 toeren onbelast wel goed is…
Ik heb dit ieder jaar met de Vectra, komt vooral doordat er een metaal kat onder zit, en er niet al te veel kilometers worden gemaakt, zeker niet naar het APK station, dat is allemaal binnen door, en een korte afstand.
Willem
3 december 2011 om 20:18 #17948927oke ik zal het melden aan de garage
toen ik naar een garage ging om hem uit telezen zijden zij al meteen dat cilinder 4 niet helemaal mee liep
en dat het een verbrande klep kan zijn of een lekke koppakking en dat uitlezen geen zin had.
mijn kleppen tikken ook als hij koud is.
en in de loop van de week word er ook nog een compressie test gedaan om naar de 4de cilinder.de garage zij ook dat de CO iets van een % of 4 had.
en mijnauto wordt alleen voor stadsverkeer gebruikt
en komt misschien maar 1 keer in de 1 maand op de snelweg om lang durig snel terijdenmichel
3 december 2011 om 20:18 #17948928@ wim-v6, ik heb het idee dat de kat gewoon verbrand wordt door de LPG.
3 december 2011 om 20:21 #17948929gas is om te koken en niet om te rijden
michel
3 december 2011 om 20:22 #17948930Daar zal ik aan denken, als jij voor €60 of meer je tank voltankt en ik voor €20… :jerry
3 december 2011 om 20:24 #17948931@RISL wrote:
@ wim-v6, ik heb het idee dat de kat gewoon verbrand wordt door de LPG.
Dat hoort niet!!
Ik heb een Z18XE Vectra met een Koltec 2e type LPG istallatie (2002) in onderhoud, nooit last mee..
Willem
3 december 2011 om 20:29 #17948932Wim: dat zal wel maar ik heb er ook al verscheidene moeten vervangen omdat de brokken in de pijp kwamen. met als gevolg: als een ouwe lul rjden. Die van mij is leeg en blijft leeg :jerry nu heb ik nergens last van, ook bij de APK. Zit er zelfs ruim onder…….
Rik :)
3 december 2011 om 20:32 #17948933maar zo veel rij ik niet max 200km in de week.
voor mijn werk heb ik een werk bus van de zaak3 december 2011 om 20:35 #17948934Met lege kat kom ik er ook niet doorheen :???:
4 februari 2014 om 20:20 #17948935is er inmiddels een oplossing voor dit probleem?
4 februari 2014 om 20:41 #17948936eeuuuhh ja :D
de kleppen tikte ook en had geen zin meer in de astra
en heb daarom een astra G gehaald.en al 2x zonder grote problemen door de keuring
michel
4 februari 2014 om 22:01 #17948937Als steeds je Kat kapot gaat op LPG gaat er iets GOED mis met de Afstelling van je gasinstallatie..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.