APK bij de VOD (Opel dealer)

Forumindex Forums Overige Opel algemeen APK bij de VOD (Opel dealer)

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    TWA
    Deelnemer

Of ik gebruik de zoekfunctie niet goed, maar hoe zijn de APK keuringen via de VOD?

Voor nog geen 2 tientjes complete APK, maar wat kan ik daar van verwachten? Als ik zelf alles goed voorbereid mbt vloeistoffen, knipperlichtbolletjes en standaard punten, gaat de auto er dan makkelijk door heen of vind de VOD altijd wel weet wat.

Met andere woorden: gaat een auto met APK ook echt voor 2 tientjes de deur uit, of hebben jullie ervaringen dat ie altijd duurder is…

Greetz and thanx!

johanhummer9
      Deelnemer

In mijn tijd viel dat reuze mee , ik werk nu bij ff tijdelijk bij een bedrijf en daar klopt wat je zegt , die keurmeester vind altijd wel

TWA
        Deelnemer

Nha daarom mn vraag. De normale garage rekent €50 maar zeurt dan niet als de verf een beetje van het knipperlicht bolletje af is.

pascal1109
          Deelnemer

Het is toch heel simpel, je auto is goed of hij is niet goed. Heel zwart wit en zo zou het altijd moeten gaan vind ik.
            In dat eerste geval ben jij gewoon voor 20 euro klaar en anders niet.

Een oogje toe knijpen…tja…je zou niet moeten willen dat een garage dat doet en vele doen het daarom ook niet (meer?).
            En waarom ook, als iets heel kleins niet goed is, waarom zou je het dan niet even snel repareren? ;)

Engee
            Deelnemer

Toevallig afgelopen week APK laten doen bij de VOD. Kreeg wel afkeur op knipperbolletje niet helemaal oranje. Mocht hem meenemen en vandaag laten herkeuren (had ook remverschil op de achteras). Moest 19,- betalen bij de afkeur en vandaag 10,55 voor het afmelden.

johanhummer9
              Deelnemer

Als die wit gaat uitstralen had ik hem ook afgekeurt , ik snap wel dat ie geen strafpunten gaat riskeren voor een onderdeel van een euro en wat met 5 min te vervangen is

Anoniem

Bij mij verzinnen ze ieder jaar weer koplampen afstellen voor 15 euro. Is natuurlijk niet te controleren, en ze moeten ergens op verdienen. Schandalig, maar ja, over drie weken moet ik weer, en dan gaan we het daar vantevoren eens over hebben..

GTS Vectra
                  Deelnemer

De mijne gaat er elk jaar voor 20 euro door heen! :thumb
                    Als er wat is bellen ze en kan ik dat binnen een week repareeren.

turbosix
                    Deelnemer

Ik ben ook bijna nooit meer dan €20,- kwijt in Heerenveen.
                      Wel melden ze vaak even wat er aan zit te komen, bijv. remmen of banden bijna op, vaak wat te voorbarig maar krijg dan gelijk een offerte daar voor.

63wilfred

nou mijn omi laat ik ff voorkeuren door automonteur hier in het dorp
                        hij is apk keurmeester bij een autobedrijf en reparaties doet hij aan huis
                        als de omi dan naar de keuring gaat 19,95 euro.

joey96
                        Deelnemer

ik ben zelf voorstander van de dealer zelf!

maar toch ook ging ik wel eens naar de plaatstelijke apk/beun 25 euro, en 99,99% komt door de keuring ( hele makkelijke man )
                          zal maar geen naam noemen haha

Fearless
                          Deelnemer

@Engee wrote:

Toevallig afgelopen week APK laten doen bij de VOD. Kreeg wel afkeur op knipperbolletje niet helemaal oranje. Mocht hem meenemen en vandaag laten herkeuren (had ook remverschil op de achteras). Moest 19,- betalen bij de afkeur en vandaag 10,55 voor het afmelden.

Hadden ze net zo goed gelijk die lampjes kunnen vervangen, was ie in 1 dag klaar geweest en hoefde je niet meer terug.

arjontje
                            Deelnemer

Bij ons (geen dealer) is 19,95 ook echt 19,95. (uitgezonderd diesel van voor 2006)
                              Maar ja ook hier worden er soms kniperlampjes vervangen of de ruiten wissers.

Moet wel zeggen dat er veel mensen met erg slechte ruitenwissers rond rijden. Van die ruiten wissers die je beter niet kan aan zetten in de regen, want dan zie je nog minder.

TWA
                              Deelnemer

Wisselende verhalen dus :hmmz

Zowiezo koplamp afstelling gaat er komen, omdat door xenon in halo lamp ik de koplampen geheel naar beneden heb gezet (ivm strooilicht). Uitlaat ben ik ook niet geheel zeker van :sleeping

Gaat om mn Astra F dus geen zorgen om CO2 meting maar ik ga ff denken of ik VOD keuring ga doen of toch die beunhaas. Jah ik pak de veiligheids dingen zeker aan, maar zeuren om verf van een knipperbolletje hoef ik echt niet te hebben daar t niet direct met mijn veiligheid te maken heeft :angel

Zowiezo iedereen dank voor de reacties :thumb

arjontje
                                Deelnemer

Tja dat van de verf op het knipperlicht lampje , vind ik als keurmeester ook mierenneukerij. Maar ja het mag niet.
                                  laatst ook een keer gehad bij een steek proef was een klein verschil in sterkte van de verlichting. Mog hem natuurlijk wel gewoon vervangen van de steekproef controleur. Maar moet die wel weer door berekenen naar de klant.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.