Forumindex › Forums › Modellen › Astra › apk afkeur remleiding ,koplamppen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2013 om 17:43 #17254932
me vader z’n Astra G is afgekeurd.
de ijzere remleiding links onder de auto is erg verroest,deze moet vervangen worden.
zijn deze alleen bij de dealer te koop ? want ik kom ze in de online shop’s niet tegen en, weet iemand wat die kost?en de koplampen hebben een slecht licht beeld.
is het licht beeld altijd weer goed te krijgen na het polijsten aan de buitenkant of ,komt het vaak voor dat die alsnog word af gekeurd door aanslag aan de binnenkant?
want dan kan ik beter gelijk nieuwe erin zetten,ik kwam zelf 2 nieuwe koplampen tegen voor 62 euro,kan het nog goedkoper? :hmmz29 januari 2013 om 18:20 #18101258Remleiding wordt een koperen zelfmaak exemplaar, en 60 euro voor een nieuwe lamp is goedkoop.
29 januari 2013 om 18:23 #18101259Het gaat volgens mij om koperen leiding. Ik heb mijne toen ook moeten vervangen aan de linker zijde.
Je kunt zo naar de lokale onderdelenboer met je oude leiding (of opmeten) en die maken hem dan voor je na.Koplampen kun je idd polijsten, zijn volgens mij genoeg how to’s over te vinden.
Ben zelf fan van nieuwe lampen.:thumb:gr
29 januari 2013 om 18:35 #18101260buitenkant polijsten is niet zoon probleem ,dat heb ik met me eigen lampen ook gedaan ,de vraag is of dit voldoende is voor een goed licht beeld ,als die daalijk weer word afgekeurd omdat er aanslag aan de binnekant zit dan kan ik net zo goed ieuwen halen .
me eigen gepolijsten lampen zijn glas helder en, toch kreeg ik een advies punt over me lampen .
29 januari 2013 om 18:38 #18101261Een adviespunt op je lampen? Dat bestaat niet. Je zult wel een opmerking gehad hebben of een reparatiepunt. Maar een adviespunt is er niet voor verlichting.
Koplampen polijsten kan wel, maar niet met die goedkope setjes. Leg dan liever wat geld bij op nieuwe units, dan zit je volgend jaar iig niet weer met vale lampen.
29 januari 2013 om 19:16 #18101262monteur zei dat het licht beeld matig was,dit stond niet op het keuring rapport.
29 januari 2013 om 19:29 #18101263Welk deel van de remleiding moet je vervangen , vanaf de rem tot aan de eerste koppelstuk.
29 januari 2013 om 19:45 #18101264nee ,niet het stuk vanaf de remklauw ,maar het stuk dat onder de auto zit
30 januari 2013 om 00:40 #18101265@kupersr wrote:
Je kunt zo naar de lokale onderdelenboer met je oude leiding (of opmeten) en die maken hem dan voor je na.
+1 is veelal veel goedkoper dan een kant en klaar setje bij menig bedrijven.
Alleen al voor jezelf later ongemak te besparen zou ik de koplampen vervangen. veel setjes zijn na een jaar of 10 toch wel echt op.
– Vocht in koplamp
– Verkeerde pitten
– Aanslag van buiten (blanke lak wil nog wel eens loslaten)Practisch ook, want je zul het verschil wel gaan zien
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.