Apexi turbotimer

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Apexi turbotimer

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218790
    sanderdevliegere
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Beste Mensen,

      Al een tijdje terug heb ik een Apexi turbo timer gekocht met daarvan de bedoeling deze ooit eens in te bouwen.

      Nu heb ik inmiddels heel i’net al afgezoch en vind nergens een elektrisch schema van de Astra OPC II. Ook de handleiding van de Apexi is helaas Chinees (jaa letterlijk chinees ;-)).

      Heeft er iemand ervaring dit type in te bouwen? Of kan iemand meteen zeggen waar ik de betreffende draden (handrem, plus en tussen het contact dacht ik) kan vinden en welke kleur deze zijn?

      Bedankt weer.

      Groet,
      Sander

      #17631720
      Mitchell0181
        Lid sinds:
        11 July 2009

        handrem pak je gewoon rechtstreeks vanaf handrem schakelaar, de geschakelde voeding kan je van je radio pakken … net als je vaste + en massa trouwens

        #17631721
        Mitchell0181
          Lid sinds:
          11 July 2009
          #17631722
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            Feitelijk zit er al zoiets in je auto in de vorm van een electrisch waterpompje dat als je
            de motor uitschakeld en hij is goed warm , pompt hij koelwater nog na door de turbo
            voor enige tijd.
            Hij zit verstopt onder de accubak.
            M vr gr Marcel

            #17631723
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Tja, ik denk toch dat het voor de meeste eerder een leuk hebbeding is dan van redelijk nut.

              als je de laatste paar kilometers je eigen lekker kan inhouden en rustig rijdt hoeft deze motor feiteilijk niet na te draaien, en anders hooguit 10 tellen om toerental van de turbo zo laag mogenlijk te krijgen..

              ik rijdt al jaren met Dikke Turbo’s in de rondte (trucks), heb er nog nooit een kapot gehad….

              dat zijn turbo’s die Continu Vol belast worden (rond de 1,5 a 1,7 bar overdruk, laat m meestal een tel of 15 draaien voor ik m uitzet..

              Toch is het wel leuk, zo’n ding dat na afsluiten nog even blijft draaien..

              Willem

              #17631724
              OPCdriver
                Lid sinds:
                1 August 2009

                Hoi Willem , ik denk alleen dat je met een Z20LET turbo niet zo lang als met

                je dikke turbo truck in de rondte rijdt (en zeker niet bij die hoeveelheden boost). :D

                groeten Marcel.

                #17631725
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Komt hier vaak een gozer in de straat met een serieus uitziende Subaru impreza die loopt altijd leuk weg bij zn auto terwijl zn motor nog draait. gaat dan na een minuutje ofzo uit. Is wel stoer natuurlijk!

                  #17631726
                  sanderdevliegere
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Bedankt mannen, alleen de geschakelde voeding. Daarmee overbrug ik toch niet mijn contact? Of gebeurd dit wel?

                    Groet,
                    Sander

                    #17631727
                    Mitchell0181
                      Lid sinds:
                      11 July 2009

                      ow je bedoelt zodat hij blijft draaien ? nee in mijn geval tigra 96 zijn het 2 draden waar ik spanning op moet zetten zodat het contact aan blijft .. uyit mn hoofd zwart-rode draden ik heb ze direct bij het contactslot afgetapt

                      #17631728
                      sanderdevliegere
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Yes dat bedoel ik. Oke jij hebt gewoon die kap bij je stuur eraf gedraaid en daar 2 draden van afgetapt?

                        Groet,
                        Sander

                        #17631729
                        Mitchell0181
                          Lid sinds:
                          11 July 2009

                          yeppp, om welke auto gaat het ? astra g ? maarre je moet voor de zekerheid ff meten welke je moet hebben, toen ik ze gevonden had heb ik met een stanley mesje een stukje isolatie weggesneden en op die plek een stuk draad er aan gesoldeerd en daarna weer ingetaped je hebt er ruimte zat voor onder kapje

                          #17631730
                          modfreak
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            op supras.nl staat een handige tutor om je turbo timer aan te sluiten icm je alarm

                            #17631731
                            sanderdevliegere
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              Het gaat idd op een Astra G OPC II, ik denk zomaar dat ik zelf maar moet gaan knutselen. Heel veel tuts zijn er niet te vinden.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.