Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › ANWB jump start
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2011 om 17:52 #17234445
Dit geld voor alle Opel eigenaren
Als in een situatie de ANWB U te hulp komt, laat ze NOOIT een jump start uitvoeren op uw voertuig.
Dit kan tot gevolg hebben dat er diverse ECU’s sneuvelen.
Als de accu leeg is laat deze opladen of vervangen.
NOOIT EEN JUMP START!!!deze tip kan U duizenden euro’s besparen
cs
19 maart 2011 om 17:54 #17840827Oh jee, heb je (helaas) zelf deze ervaring gehad ?
Groet, Rik
19 maart 2011 om 18:02 #17840828probleem is vaak dat als je een auto (insignia) met een lege accu bijstart en je haalt de kabels er weer af er een hogen piekspanning ontstaat.
Wat ik eens gehoord heb van de ANWB zelf was bij de auto die bijgestart wordt alles aanzetten (verbruikers) voordat de startkabels eraf gehaald worden!!19 maart 2011 om 18:05 #17840829is iets wat de anwb toch moet weten dan.
zal vast vaker voor komen19 maart 2011 om 18:05 #17840830ik werk voor GM technische ondersteuning
Dagelijks krijg telefoontjes over dergelijke klachten, meestal voertuigen die over de winter stil staan bv speedsters, voertuigen die stil komen te staan met een kapotte accu en de ANWB doet een jump start, ECU’s sneuvelen met duizenden euro’s schade tot gevolg.
jump start is een nono
CS
19 maart 2011 om 18:11 #17840831De ANWB wil alleen het voertuig zo snel mogelijk aan de praat krijgen, dat staat goed op de statistieken.
Echter als jsgsi aangeeft is de piek spanning fataal voor de ecu’s.CS
19 maart 2011 om 18:16 #17840832en wat is dan het vervolg?
ow sorry foutje, nou fijne dag nog verder he.
of wordt het vergoed of verzekeringswerk?
19 maart 2011 om 18:18 #17840833AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geld dat voor alle Opel modellen of alleen voor de nieuwere modellen?
19 maart 2011 om 18:24 #17840834[rquote=1895276&tid=144865&author=Mr.F]Geld dat voor alle Opel modellen of alleen voor de nieuwere modellen?[/rquote]
Haha, dat had je wel willen hebben he, een Opel astra Sports Tourer !!!
nee, dit geld alleen voor de nieuwere auto’s.
Dit probleem hebben “wij” niet :DRik
19 maart 2011 om 18:29 #17840835en al zou de ecu van ons sneuvellen kost het maar een paar tientjes in plaats van duizende euro’s :P
19 maart 2011 om 18:36 #17840836Zou ik mooi verhalen op die anwb. Maar ze kunnen toch ook gewoon accukabels eraan hangen ipv een booster ofzo gebruiken?
19 maart 2011 om 18:58 #17840837[rquote=1895248&tid=144865&author=cs6]ik werk voor GM technische ondersteuning
Dagelijks krijg telefoontjes over dergelijke klachten, meestal voertuigen die over de winter stil staan bv speedsters, voertuigen die stil komen te staan met een kapotte accu en de ANWB doet een jump start, ECU’s sneuvelen met duizenden euro’s schade tot gevolg.
jump start is een nono
CS[/rquote]
waarom word dat probleem niet door opel opgelost dan? lijkt me toch dat opel er wel iets op kan verzinnen zodat de ecu’s er wel beter tegen kunnen, zeker aangezien het niet echts iets van de laatste tijd is, want de speedster is al bijna 10 jaar oud?!
19 maart 2011 om 19:09 #17840838AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1895279&tid=144865&author=KadAstra-EF][rquote=1895276&tid=144865&author=Mr.F]Geld dat voor alle Opel modellen of alleen voor de nieuwere modellen?[/rquote]
Haha, dat had je wel willen hebben he, een Opel astra Sports Tourer !!!
nee, dit geld alleen voor de nieuwere auto’s.
Dit probleem hebben “wij” niet :DRik [/rquote]
Mwa, als je me een mooie Astra F geeft zou ik net zo blij zijn :P
Maareuh gelukkig dan :P19 maart 2011 om 19:19 #17840839Een ECM kost ongeveer 800 euro, een BCM en IPC, ABS, ECC zal niet ver verschillen.
De laatste die ik hed gehad is een heer in Belgie die een Speedster had met een lege accu.
in plaats van de accu op te laden heeft de ANWB een jump start uitgevoerd met als gevolg dat ALLE E ECU’S de geest gaven.CS
19 maart 2011 om 20:03 #17840840[rquote=1895357&tid=144865&author=cs6]Een ECM kost ongeveer 800 euro, een BCM en IPC, ABS, ECC zal niet ver verschillen.
De laatste die ik hed gehad is een heer in Belgie die een Speedster had met een lege accu.
in plaats van de accu op te laden heeft de ANWB een jump start uitgevoerd met als gevolg dat ALLE E ECU’S de geest gaven.CS[/rquote]
Allemaal leuk en aardig maar, wie draait er op voor de schade ? De ANWB toch zeker ?
Groet, Rik
19 maart 2011 om 20:07 #17840841opel kan toch zijn ecu’s niet gaan zekering op plaatsen. tegen piek spanning van 18 v bijvoorbeeld . als jouw alternator haar werk niet haar werk goed levert op de oudere modellen dan gaater even zeer wat kapot .
al gaan bij ons de ecu stuk en bij jullie rapper een kabel warm gaat staan .
ik start onze nieuwe opel’s in de garage met een andere accu in te plaatsen of de oude op te laden . al hebben wij dit voorval wel nog niet zelf gehad
25 maart 2011 om 19:58 #17840842[rquote=1895357&tid=144865&author=cs6]Een ECM kost ongeveer 800 euro, een BCM en IPC, ABS, ECC zal niet ver verschillen.
De laatste die ik hed gehad is een heer in Belgie die een Speedster had met een lege accu.
in plaats van de accu op te laden heeft de ANWB een jump start uitgevoerd met als gevolg dat ALLE E ECU’S de geest gaven.CS[/rquote]
Nou nu leg ik jou wat voor.
Stel mijn insignia doet het niet.
Nu bel ik Opel Assistance.Gevolg, ANWB komt voor rijden.
ANWB doet dan dus een jump start.Waar kan ik dan mijn schade verhalen????
3 april 2011 om 17:48 #17840843piekspanning beveiliger ?? ook altijd aansluiten bij het lassen bijvoorbeeld
5 april 2011 om 22:28 #17840844heeft een van jullie wel eens achter in een anwb auto gekeken? daar zit een “speciale” regelkast met meetapparatuur die de juiste benodigde voltage en stroomsterkte geeft.als ze hem goed gebruiken dan moet het geen probleem opleveren.
en dat mooie stukje gereedschap is handig met lassen aan een auto,maar haalt weinig uit als er iemand continu 18/19 volt door je systeem jaagt.let ook even op!! opel gebruikt in de nieuwste modellen een speciaal soort accu (AGM accu).die met een speciale oplader moet worden opgeladen om beschadiging aan de accu te voorkomen.zelfs het testen van deze akku is anders(andere inwendige weerstand),daarom heeft elke opel dealer een nieuwe tester moeten aanschaffen om deze te kunnen testen.
6 april 2011 om 15:13 #17840845Een AGM accu mag je ook niet op de polen opladen,je hebt meestal een apart laadpunt in de motor ruimte.
Maar dat van je verlichting aan bij een hulp start is toch niks nieuws ???
7 april 2011 om 07:55 #17840846Staat ook in de handleiding van de Insignia dat je geen JUMPSTART mag gebruiken
ofwel..RTFM :cool:7 april 2011 om 15:59 #17840847Idd,maar een anwb er behoort dat ook te weten.
Je gaat er vanuit dat ze weten wat ze doen,beroepsinformatie zeg maar .
18 juni 2011 om 16:06 #17840848of je auto nu 1 jaar oud is of 10 jaar, altijd verbruikers aanzetten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.