ANWB-figuren

Forumindex Forums Overige Auto algemeen ANWB-figuren

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264686
    GvanDam
      Lid sinds:
      12 October 2013

      Ik was gisteren naar huis gebracht van werk door n collega vanwege medische redenen, en mocht geen auto meer rijden. Na dit voorval moest iemand anders mijn auto ophalen die nog op mn werk stond. Zodoende mijn ouders zijn mijn auto op gaan halen en ik bleef thuis. Nadat ze bij mijn auto kwamen, kregen ze deze niet meer gestart. Waarschijnlijk startmotor defect.
      Nu kon dat uiteraard niet direct worden opgelost, maar aangezien ik lid ben van de ANWB hebben we die gebeld.

      Nu komt t: de ANWB wilde eerst niet komen, omdat de orginele eigenaar van de auto niet aanwezig was, zelfs na het uitleggen van het probleem, en mijn ouders, dat mijn moeder en stiefvader betreft hebben niet dezelfde achternaam als ik heb. Nu konden ze dus niet bewijzen dat het mijn ouders waren. Na drie kwartier aan de telefoon te hebben gehangen zijn ze uiteindelijk toch gekomen (monteur heeft het overigens uitstekend gedaan) en heeft ons geholpen.
      Nu is t punt, als deze moeilijk had gedaan, hadden ze me nooit geholpen, en ik snap ook wel dat er hier en daar wat mee word gesjoemeld, maar dan had ik een serieus probleem gehad, en mijn ouders nog erger, omdat ze dus niet aan konden tonen dat hun gerelateerd waren aan de eigenaar, en daarbij zelfs beschuldigd konden worden van diefstal.

      En vroeg k me af of dit eigenlijk ook op een andere manier gegaan zou kunnen zijn, om deze complicatie te voorkomen (zonder aanwezig te hoeven zijn).

      #18223684
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        het is heel simpel jij als persoon hebt een abonnement dat als jij pech hebt met een auto wordt jij geholpen.

        dus als je moeder of stiefvader ook lid was van de anwb waren ze gekomen.
        je kunt ook pechhulp bij je autoverzekeringnemen dat heb je een auto gebonden contract.

        dan kun je wel huilen van de anwb dit en dat jij hebt als persoon een contract dat ze jou helpen met de auto waarmee je onderweg bent.

        #18223685
        GvanDam
          Lid sinds:
          12 October 2013

          Maar toen ik lid werd, is wel gezegd dat mijn lidmaatschap kentekengebonden is, dus dat vind k nogal raar dan.

          #18223686
          gose91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2013

            Ik heb nooit mijn kenteken hoeven doorgeven om lid te worden. Je sluit zo’n lidmaatschap echt op naam af.

            #18223687
            autoliefhebber
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 February 2014

              Heb ook een paar keer gebeld naar de nieuwe anwb terwijl het niet mijn eigen auto, s waren.
              deze had ik dan te leen van iemand, maar de anwb kwam gewoon.
              pasje staat toch op naam en niet op het kenteken van de auto.

              #18223688
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Ik heb ook Anwb, dat gaat bij mij niet via het kenteken. Maakt niet uit welke auto ik gebruik, of ie nu van mijzelf is of van een ander. Ze komen gewoon helpen.
                Let wel op, 2 x per jaar mag er gebruik worden gemaakt van hun service. Misschien is dat nu veranderd, maar toen ik me aansloot is me dat verteld.

                Ik weet wel dat er concurrentie van de anwb is waarbij het wel op kenteken gaat.
                Die zijn goedkoper als de anwb. Maar voor mij niet rendabel ivm meerdere auto’s waarmee ik rij.

                #18223689
                autoliefhebber
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 February 2014

                  Het is nu nog steeds 2 keer per jaar.

                  #18223690
                  -BlendjuH-
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2008

                    Wij hadden vorig jaar pech met de vectra …
                    Op vakantie naar Zeeland …
                    Aangemeld bij de balie op de camping en vandaar uit naar de chaletje …
                    Mooi niet accu overleden :???:
                    Wij zijn geen lid van de ANWB maar me schoonmoeder wel …
                    Ik met haar pasje de ANWB gebeld en mijn naar door gegeven
                    Ze vroegen naar de kenteken en een half uur later stond de beste man er …
                    Pasje laten zien en geen enkel probleem , werden gewoon geholpen …
                    Feit was wel dat me schoonmoeder alvast naar t huisje was gelopen en er dus niet bij was :D
                    Maar t pasje staat niet op kenteken , dit gaf ik ook aan bij de centrale ;)

                    #18223691
                    Arjen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Lidmaatschap staat op naam en niet op kenteken. Het wegenwachtlid moet bij de auto aanwezig zijn.

                      #18223692
                      Kadett1.2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 May 2011

                        Bij een particulier abonnement is dit op naam dus persoonsgebonden, bij zakelijk abonnement wel op kenteken.
                        Heb namelijk beide. Eentje prive en eentje van de baas.

                        Wat was trouwens het probleem dat hij niet meer wilde starten ?

                        #18223693
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          In de tijd dat ik anwb lid was, was het toch echt max 3 kentekens per jaar. En zelfs als lid bij de auto, met het pasje erbij, laten ze je staan.
                          Maar das mijn persoonlijke ervaring.

                          #18223694
                          GvanDam
                            Lid sinds:
                            12 October 2013

                            Mn startmotor is overleden, dus das het probleem, ff nagekeken, staat inderdaad niet op kenteken. Toch weet ik zeker dat me dat is verteld bij het afsluiten. Vreemd

                            #18223695
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              Op kenteken is nooit geweest bij de ANWB.
                              Zelf 1 keer nodig gehad. Al was dat in Noorwegen.
                              Niet helemaal gelopen zo als het hoort maar alles is goed gekomen. Tip voor iedereen. In landen die niet tot de Europese Unie horen, is het lastig om een leen auto te krijgen.

                              #18223696
                              bd.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 July 2009

                                ANWB is wel degelijk op kenteken. je mag per jaar 2 kentekens opgeven, daarna moet je extra betalen voor je service. dit is wat de meneer van de ANWB mij vertelde nadat hij mijn werkauto kwam slepen en het kenteken van mijn prive auto vroeg om in te voeren :thumb

                                #18223697
                                -BlendjuH-
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 April 2008

                                  Dit is van de site zelf :
                                  Het lidmaatschap van de Wegenwacht is persoonsgebonden. Dat betekent dat u pechhulp krijgt, ook als u een keer in een andere auto rijdt. U kunt per jaar vier keer gebruikmaken van voertuighulp, voor maximaal twee kentekens. Vanaf de vijfde hulpverlening vragen wij u om een eigen bijdrage.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.