Antivries

Forumindex Forums Modellen Omega Antivries

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    FransJ

Hoeveel antivries moet ik in het koelwater (water dus) van mijn Omega doen. Is een fles van 2 ltr. voldoende? :angel
      FransJ

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

er gaat ongeveer 8 liter koelvloeistof in de omega. Je zult moeten nagaan wat de meng verhouding van de anti vries is. De meest aangehouden temp is tot -36.

Gr jack

Omega2.2-16v

Antivries?:hmmz

Beter is om het water te vervangen voor pure koelvloeistof:wors

gr

Danny

FransJ

Dank voor jullie aandacht. Vervangen zou mooi zijn maar dat zal nu niet gaan. Ik raak een beetje in paniek m.b.t. de nachtvorst. Ik lees dat je antivries onder de radiateurdop ;) moet gooien. Ik heb geen radiateurdop, alleen een bijvul potje. Ik heb er nu 2 ltr. ingedaan. Genoeg? Wat te doen?

imported_MantaPower
            Deelnemer

Hai FransJ, antivries met water lijkt me ook geen ideale oplossing.Beter is echt de koelvloeistof.
              De antivries zorgt inderdaad wel dat het water niet bevriesd maar het blijft water wat stoffen bevat wat schade aan je koelsysteem kan veroorzaken. Roest of afzetting in je waterpomp of kanalen bijvoorbeeld…

In geval van even een noodoplossing kan het vaak geen kwaad maar zorg dan dat je snel vervangt met koelvloeistof.

Groet Marvin

imported_MantaPower
              Deelnemer

In dat geval lijkt me afvullen tot de max rand en motor goed warm laten draaien zodat het de mogelijkheid heeft om zich met alles te vermengen. De eerste 10 tot 15 minuten doet namelijk niet het gehele koelsysteem mee.

Groet Marvin

FransJ

Ik heb inmiddels iemand gevonden (HOERA !!) die even de boel overspoelt. Ben ik mooi vanaf gekomen. Dank voor jullie aandacht! Groet Frans

gayco

heb het dus ook gemengt met geconcentreerd koelvloeistof,dit zou dus nog steeds kunnen bevriezen??2 op 8 liter??

Omega2.2-16v

origineel gepost door gayco
                      heb het dus ook gemengt met geconcentreerd koelvloeistof,dit zou dus nog steeds kunnen bevriezen??2 op 8 liter??

Ja,

Zoals hierboven ook al vermeld,pure koelvloeistof is ook beter voor heel je koelsysteem;)

gr

Danny

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.