Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › anti roll bar achter afgebroken bij verbinding carrosserie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2013 om 15:41 #17255297
Hallo, > Dikke gedeelte = vraag
Vandaag de auto naar de APK gebracht en hij kwam er niet door….
1,5 uur met de auto bezig geweest :swearhet ging allemaal perfect tot dat hij achter de auto met zijn banden lepel bezig ging…
maar het lukte hem niet om een gat te maken, leek meer op moedwillig slopen maar goed…
viel wel veel textiel naar beneden :wtf( snap dat nooit alsof ik ooit een banden lepel tegen kom op de weg die dan plots een gat maakt maar dat terzijde ja als je roest hebt en het is zwak vlieg je er zo doorheen en moet je niet gaan hameren met een banden lepel toch? )
maar goed mijn Remleidingen achter zijn dus verroest en die gaan ze woensdag vervangen… (7 euro de meter a 2 uur werk rekenen ze )
dit valt me mee ;)maar nu komt het…
me anti roll bar achter is afgebroken aan 1 kant
in de midden ongeveer
En de andere kant gaat het niet lang houden :)maar dit was volgens de man geen afkeur… maar ik wil dat wel klaar?
kan dit nog wel?
rubbers zijn allebei nog primafoto ter verduidelijking..
je hebt dit blokje rubber aan 2 kanten zitten… en daarom heen zit een bevestiging? die bedoel ik…
ik hoop dat ik de goeie stang gepakt heb… is onduidelijk bij Hbaseahh youtube filmpje gevonden van een man die het zelfde vervangen wil
bedankt :angel
11 februari 2013 om 18:00 #18105620roest kloppen mag, maar dan wel met een speciale hamer. Met een bolle metalen kop.
Niet met een punthamer of met een bandenlichter.
Het gebeurt vaak wel want met die bandenlichter kan je fijn de speling controleren, en tja, beetje lui/laks doen en je kunt hem ook gebruiken voor het roest controleren.
Al is het onzin om zomaar overal op te tikken zodat je een gaatje hebt.
Een beetje apk-controleur weet wat wel en niet mag qua roest en als ze een gaatje of roestplekje zien zullen ze eerst verder kijken dan hun neus lang is ipv alles groter tikken. Want je mag een hoop roest hebben voordat het daadwerkelijk vermelding of afkeur is.
Daar wordt je bang van :DVerder heb ik nog nooit een gebroken stabstang gezien, wel de verbindingsarmpjes.
11 februari 2013 om 20:42 #18105621Bedankt voor je feedback
Mooi dan ga ik daar woensdag eff over klagen…. iemand anders melde de auto trouwens af en hij vroeg de gene die hem afmelden vaak vragen en of hij wou komen kijken.. wat zegt dit
Dat hij zelf eigenlijk geen apk keurmeester was?Meneer maakte zich zorgen dat het op een dragend deel was … bij de achterwielen waar je remleidingen langs lopen…
en dat was o zo gevaarlijk …Hij vond mijn wielrand ook gevaarlijk… ja zit een beetje roest aan ja maar geen gat…ofzo
zeikerd en volgens mij mag dat gewoon zolang je geen scherpe delen hebt
ik weet zeker dat mijn vorige apk meester hem goed gekeurde, maar die is failliet….maar ik zal morgen even proberen foto te maken… de stang zelf is nog goed…
alleen de middelste 2 punten waaraan je hem met rubber aan de auto vastmaakt is weg11 februari 2013 om 20:58 #18105622Gewoon 1 in opleiding, anders melde ie m zelf wel af
En wielranden mogen een heel eind rot12 februari 2013 om 06:49 #18105617Trouwens een afgebroken stabilisator stang is afkeur.
Die stabilisatorstang moet deugdelijk bevestigd zijn.
Is er 1 kant afgebroken vind ik het al niet deugdelijk meer.Maar wat is afgebroken alleen de beugel die over het rubber loopt?
Dan is het gewoon een nieuwe beugel bij de dealer halen en klaar.12 februari 2013 om 12:20 #18105618@arjontje wrote:
Trouwens een afgebroken stabilisator stang is afkeur.
Die stabilisatorstang moet deugdelijk bevestigd zijn.
Is er 1 kant afgebroken vind ik het al niet deugdelijk meer.Maar wat is afgebroken alleen de beugel die over het rubber loopt?
Dan is het gewoon een nieuwe beugel bij de dealer halen en klaar.ja rubber zelf en stang zijn nog heel..
maar het leek net alsof het allemaal doorgeroest washeb al even gebeld :) ze zouden die bevestiging beugels gelijk bestellen bij de VOD zodat die morgen aanwezig zijn…
en dan van het zomer maar eens eff met een schuurmuisje de onderkant bewerken , anti roest spul erop en bitumen spuiten zodat hij mij daar niet wegrot :)wielranden is dat eigenlijk duur om te vervangen?
12 februari 2013 om 13:06 #18105619Wielranden vervangen kàn duur zijn maar ook heel goedkoop. Dat ligt eraan hoeveel je zelf kan en wil doen. De wielrandjes zelf zijn niet zo prijzig: een euro of 20 per kant. Je moet alleen de rotte delen eruit slijpen, afwerken, nieuwe op maat maken, erin zetten, passen en dan lassen. Daarna begint het afwerken met plamuur en komt wat spuitwerk om de hoek kijken. Hoe meer je zelf kan doen, des te goedkoper het is. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.