anti roll bar achter afgebroken bij verbinding carrosserie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum anti roll bar achter afgebroken bij verbinding carrosserie

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255297
    yentl5552
      Lid sinds:
      23 September 2011

      Hallo, > Dikke gedeelte = vraag

      Vandaag de auto naar de APK gebracht en hij kwam er niet door….
      1,5 uur met de auto bezig geweest :swear

      het ging allemaal perfect tot dat hij achter de auto met zijn banden lepel bezig ging…
      maar het lukte hem niet om een gat te maken, leek meer op moedwillig slopen maar goed…
      viel wel veel textiel naar beneden :wtf

      ( snap dat nooit alsof ik ooit een banden lepel tegen kom op de weg die dan plots een gat maakt maar dat terzijde ja als je roest hebt en het is zwak vlieg je er zo doorheen en moet je niet gaan hameren met een banden lepel toch? )

      maar goed mijn Remleidingen achter zijn dus verroest en die gaan ze woensdag vervangen… (7 euro de meter a 2 uur werk rekenen ze )
      dit valt me mee ;)

      maar nu komt het…

      me anti roll bar achter is afgebroken aan 1 kant
      in de midden ongeveer
      En de andere kant gaat het niet lang houden :)

      maar dit was volgens de man geen afkeur… maar ik wil dat wel klaar?
      kan dit nog wel?
      rubbers zijn allebei nog prima

      foto ter verduidelijking..
      je hebt dit blokje rubber aan 2 kanten zitten… en daarom heen zit een bevestiging? die bedoel ik…


      ik hoop dat ik de goeie stang gepakt heb… is onduidelijk bij Hbase

      ahh youtube filmpje gevonden van een man die het zelfde vervangen wil

      bedankt :angel

      #18105620
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        roest kloppen mag, maar dan wel met een speciale hamer. Met een bolle metalen kop.
        Niet met een punthamer of met een bandenlichter.
        Het gebeurt vaak wel want met die bandenlichter kan je fijn de speling controleren, en tja, beetje lui/laks doen en je kunt hem ook gebruiken voor het roest controleren.
        Al is het onzin om zomaar overal op te tikken zodat je een gaatje hebt.
        Een beetje apk-controleur weet wat wel en niet mag qua roest en als ze een gaatje of roestplekje zien zullen ze eerst verder kijken dan hun neus lang is ipv alles groter tikken. Want je mag een hoop roest hebben voordat het daadwerkelijk vermelding of afkeur is.
        Daar wordt je bang van :D

        Verder heb ik nog nooit een gebroken stabstang gezien, wel de verbindingsarmpjes.

        #18105621
        yentl5552
          Lid sinds:
          23 September 2011

          Bedankt voor je feedback

          Mooi dan ga ik daar woensdag eff over klagen…. iemand anders melde de auto trouwens af en hij vroeg de gene die hem afmelden vaak vragen en of hij wou komen kijken.. wat zegt dit
          Dat hij zelf eigenlijk geen apk keurmeester was?

          Meneer maakte zich zorgen dat het op een dragend deel was … bij de achterwielen waar je remleidingen langs lopen…
          en dat was o zo gevaarlijk …

          Hij vond mijn wielrand ook gevaarlijk… ja zit een beetje roest aan ja maar geen gat…ofzo
          zeikerd en volgens mij mag dat gewoon zolang je geen scherpe delen hebt
          ik weet zeker dat mijn vorige apk meester hem goed gekeurde, maar die is failliet….

          maar ik zal morgen even proberen foto te maken… de stang zelf is nog goed…
          alleen de middelste 2 punten waaraan je hem met rubber aan de auto vastmaakt is weg

          #18105622
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Gewoon 1 in opleiding, anders melde ie m zelf wel af
            En wielranden mogen een heel eind rot

            #18105617
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              Trouwens een afgebroken stabilisator stang is afkeur.
              Die stabilisatorstang moet deugdelijk bevestigd zijn.
              Is er 1 kant afgebroken vind ik het al niet deugdelijk meer.

              Maar wat is afgebroken alleen de beugel die over het rubber loopt?
              Dan is het gewoon een nieuwe beugel bij de dealer halen en klaar.

              #18105618
              yentl5552
                Lid sinds:
                23 September 2011

                @arjontje wrote:

                Trouwens een afgebroken stabilisator stang is afkeur.
                Die stabilisatorstang moet deugdelijk bevestigd zijn.
                Is er 1 kant afgebroken vind ik het al niet deugdelijk meer.

                Maar wat is afgebroken alleen de beugel die over het rubber loopt?
                Dan is het gewoon een nieuwe beugel bij de dealer halen en klaar.

                ja rubber zelf en stang zijn nog heel..
                maar het leek net alsof het allemaal doorgeroest was

                heb al even gebeld :) ze zouden die bevestiging beugels gelijk bestellen bij de VOD zodat die morgen aanwezig zijn…
                en dan van het zomer maar eens eff met een schuurmuisje de onderkant bewerken , anti roest spul erop en bitumen spuiten zodat hij mij daar niet wegrot :)

                wielranden is dat eigenlijk duur om te vervangen?

                #18105619
                Lemmens
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2005

                  Wielranden vervangen kàn duur zijn maar ook heel goedkoop. Dat ligt eraan hoeveel je zelf kan en wil doen. De wielrandjes zelf zijn niet zo prijzig: een euro of 20 per kant. Je moet alleen de rotte delen eruit slijpen, afwerken, nieuwe op maat maken, erin zetten, passen en dan lassen. Daarna begint het afwerken met plamuur en komt wat spuitwerk om de hoek kijken. Hoe meer je zelf kan doen, des te goedkoper het is. ;)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.