Antenne versterker TV

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Antenne versterker TV

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    ahrend

Misschien niet helemaal passend hier,maar toch ff vragen.

Wij hebben in de huiskamer digitale TV van UPC en op alle 3 de slaapkamers en op de zolder analoge TV.
      Nou is het beeld boven niet goed en willen we dus een antenneversterker aanschaffen maar teneerste; heb ik er weinig verstand van en ten tweede ,als ik op internet zoek zie ik door de bomen het bos niet meer (ook de prijzen verschillen nogal).
      Heeft er iemand tips ????:hmmz

Troeijke

Dan moet je tussen je binnenkomend signaal van de leverancier en je cai-verdeler de versterker plaatsen. Dan werkt de versterker het beste. Als je hem later plaatst versterkt hij ook al een beetje de ruis die er eerder is ingeslopen.
        Een normale versterker versterkt met 20 dB wat normaal genoeg is, maar je hebt ook 30 dB. Ik gebruik standaard altijd de versterkers van Hirschman, deze zijn wel vrij prijzig maar nog nooit klachten mee gehad.

Anoniem

idd, hirschmann is een van de betere producenten. de zooi die men voor 12 euro bij de Gamma koopt is niet echt denderend.
          Zet hem idd zo dicht mogelijk bij het binnenkomend signaal neer wat in de meterkast/huiskamer binnenkomt, maar let erop dat je niet de rest van de digitale ontvangers overstuurd met een te hoog signaal. hierdoor gaat het beeld blokken (macroblokken), en is de kans op storingen/bevriezingen/audio en of video drops mogelijk.
          even uitproberen dus.

ahrend

Ik heb nu een Hirschmann GHV41M op het oog,iemand ervaring mee?

stillekracht
            Deelnemer

De GHV14 van Hischmann is tevens een multitap, ik weet niet wat voor situaitie voor jou geld.

Deze versterker is uitermate geschik voor een kabeltracé in ster, m.a.w. iedere outlet loopt direct vanuit het beginpunt [bijvoorbeeld meterkast] naar eindpunt [bijvoorbeeld slaapkamer, zolder]

Maar heb jij een installatie die vanuit de voeding iedere keer wordt doorgelust, m.a.w. vanuit de woonkamer naar de slaapkamer en daarvanuit naar zolder enz, enz, kan je beter een GHV830A nemen.

En als je retourgeschikt niet direct nodig heeft voldoet een GHV-20E.

Soms volstaat het al om de installatie te vervangen door een goede kabel [koka 799 coax 12 van hirschmann] en de juiste componenten te gebruiken.
              Dan heb je helemaal geen versterker nodig….

succes !

Astra_DLS
              Deelnemer

Ik heb gewoon een versterker bij de Gamma gekocht. 1 kabel in en 1 kabel uit. Kabel uit is 20 meter naar zolder en geeft goed beeld (niet gelijk aan digitaal, maar wel goed genoeg).

Dingetje van 25 euro geloof ik.

Ik split UPC kabel, 1x naar Digi box en 1x naar de antenne versterker (gaat onder de grond naar de meterkast en vanaf daar via versterker naar zolder.

tijgetje57
                Deelnemer

Zorg voor een knappe retour geschikte antenne versterker, kun je direct na binnenkomst alles mooi opsplitsen door het huis heen.

Heb het zelf ook zo zitten en boven is net zo goed als beneden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.