Antenne Astra G wagon

Forumindex Forums Modellen Astra Antenne Astra G wagon

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263198
    sleeve77
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 December 2013

      Hallo ik ben opzoek naar een antenne voor een Astra G wagon. En dan met name het voetje wat op het dak zit. Aan het einde van het snoertje zit een blauw stekkertje. Op het stekkertje staat GM met een platte kant aan 1 zijde. En als in de stekker kijkt zie een ronde aansluiting met een gleufje voor de antenne, een een gaatje te dikke van een spelt voor de spanning. Dit is waarschijnlijk eind 2002 begin 2003 pas gebruikt en is ongeveer 2cm lang. Ik kan hem niet op de sloop vinden of bij Brezan etc, en bij de Opel dealer moet het dik 125 euro kosten.

      Het leek mij zo makkelijk even vervangen plug and play zonder als los te moeten maken van voor te achter.
      Iemand nog een andere idee waar ik kan zoeken?

      #18206024
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Wat is er kapot aan het voetje? (rubber zeker?)

        #18206025
        sleeve77
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 December 2013

          nee, waarschijnlijk de versterker omdat ik veel zenders slecht of niet ontvang in mijn woonplaats.
          En als ik onderweg ben naar mijn werk ontvang ik ze beter of de zenders die ik thuis niet kan ontvangen.
          Heb al de bevestigingsmoer al vast gedraaid stekker los gehad maar niets helpt

          #18206026
          Maatie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2014

            Bij mij is het rubber vergaan. Als het tegenzit loopt er straks water in het dak. Maar eens op zoek naar een nieuwe antenne. Door de dakdrager is de spriet zelf verbogen dus vervangen zal vast voor een beter ontvangst zorgen.

            Originele antennevoet: http://www.originalcarparts.nl/opel-astra-g-hatchback-antennevoet” onclick=”window.open(this.href);return false; €42,66
            Gebruikt: http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?merk=opel&model=astra&onderdeel=antenne” onclick=”window.open(this.href);return false;
            Bij Winparts hebben ze alleen universele antennes: http://www.winparts.nl/auto-accessoires/audio-en-toebehoren/antennes/opel/astra-g-estate–f35—bouwjaar-1998-02-2004-07/c146-588-14670.html?msg=geenautospecifiek” onclick=”window.open(this.href);return false;.

            Ik ga maar eens meten welke er onder mijn dakdrager past.

            Zie trouwens ook dit topic: astra g antenne voet en andere bestaande topics.

            #18206027
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Even een stukje weg gehaald van het forum.

              Slechte radio ontvangst
              Kan soms komen door een kabelbreuk,of een antenne plug die defect is of de antenne voet is nat geworden van binnen.
              Meestal is er slechte radio ontvangst omdat de antenne niet ‘bekrachtigd’ word.
              d.w.z. de antenne krijgt geen voeding vanuit de radio.
              controleer of de blauwe draad vanuit de radio doorloopt in de kabelset van de auto.
              soms zijn er 2 remote’s; een ant. remote en een system remote.
              de ant. remote is voor de (elektrische) antenne.
              de system remote is voor de versterkers.
              hoe controleer je je radio ontvangst??
              als je een radio hebt met middengolf (AM) kan je het makkelijk testen.
              Zet hem op middengolf en laat hem naar zenders zoeken,vind hij niks heb je geen goede ontvangst,is je radio/antenne/kabel niet in orde,
              vind hij zenders dan is je ontvangst goed.
              in veel auto’s zit de antenne in de voorruit of andere ramen verwerkt,dat is mooi voor het uiterlijk maar qua ontvangst nogal eens lastig,zulke antenne’s hebben een voeding nodig.
              zorg daarom altijd dat de remote van je radio aangesloten is.
              dit geld ook voor de 16V antennes die op het dak staan.

              #18206028
              sleeve77
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 December 2013

                bedankt voor de reacties voor de link van Maatie is de verkeerde antenne, deze heeft de verkeerde aansluiting.
                Blue dragon bedankt voor je stukje maar ik had dit ook al gezelezen op het forum. Ik heb geen vocht in de voet en wel spanning in de stekker.
                Maar de ontvangst via de AM golf is ook slecht, ik denk dat het probleem in de voet zit. Vandaag een gebruikt voet via internet gekocht bij een Opel sloop in Friesland. Die had ik een paar foto’s gemaild en had gelukkig een antenne voet liggen de gaat als het goed is morgen op de post. :D

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.