Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Angel Eyes op Corsa B gezet, maar…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2011 om 22:46 #17804922
[rquote=1851953&tid=141314&author=McKaamos][rquote=1851689&tid=141314&author=Dunc]..ik heb dit door een verkopende partij van Marktplaats laten doen. Heeft verder goed werk verricht en had er verstand van. Echter naar huis rijdende kwam ik er achter dat de stelknop om de lichtbundel te bewegen op de weg niet reageerde.
Met de org. units was hier geen probleem mee.
Tevens heb ik het gevoel dat het dimlicht (r) meer rechts op de huizen schijnt, dan op de weg.Nu was ik natuurlijk aan het neuzen geweest op het forum. Er wordt gesproken van een motortje, die de koplampen laat zwenken verticaal dan. Ik heb de org. koplampen nog bewaard. Nu lees ik ook allemaal enge verhalen dat het Apk-spook ze niet goedkeurt.
Wie wijst me de weg hoe te handelen? :hmmz
Hartstikke bedankt voor het meedenken! :thumbupDunc[/rquote]
Dikke kans dat je oude lampen elektrische stelling hebben, en de nieuwe niet.
Of het overgezet kan worden ligt aan de nieuwe units.
Als je de oude units nog hebt kan je daar de stelmotoren af halen en die op de nieuwe zetten, als daar aansluiting voor is.Wat APK betreft is het geen probleem. Hooguit dat het moet werken omdat de knop er in zit, maar als je die er uit trekt is het geen APK punt meer ;)
Download of koop even een Haynes Workshop Manual. Daar in kan je vinden hoe je het dashboard systematisch uit elkaar trekt zodat je de schakelaar kan verwijderen.
Verder horen je lampen inderdaad rechts iets hoger te schijnen. Dat is normaal, maar valt met spiegelreflector lampen minder op omdat je meer strooilicht hebt wat dat effect maskeert.
Angeleyes hebben van die mooie projectie-lenzen, en die geven een veel hardere streep omdat er minder strooilicht is.Dat gedrag in de lampen is omdat bij ons de bordjes rechts van de weg staan, en links niks hoogs is om je aandacht op te vestigen. Daarbij wil je links ook iets lager hebben zodat je niet iedereen in de ogen schijnt.
Als je naar de lijn in het licht kijkt zie je dat het van links naar rechts horizontaal loopt, tot ongeveer tussen de koplamp en het Opel embleem op je auto.
Daar zie je een knik zitten waarna de lijn omhoog gaat.
Dat is zelfs absolute APK goedkeur, want zo hoort het lichtbeeld te zijn ;)Edit: Nog even wat APK ens schakelaars betreft: Veel garages zullen het wel goedkeuren als je lichtbeeld goed is en de hoogteregeling niet werkt. Officieel is het wel APK afkeur, maar het is simpel gefixt.
Mijn front mistlichten deden het niet. Wel goede lampjes er in, schakelaar aanwezig, maar geen reactie. Toch goedkeur gekregen, zonder enige waarschuwingen. (achteraf bleek het relais afwezig, zit er inmiddels wel in bij mij)[/rquote]Nou zeg,
Volgens mij kan ik vanavond afstuderen op het project Angel Eyes! Alle belangrijke info komt naar me toe. Dank jullie wel hiervoor.
McKaamos, ik ga je adviezen morgen stap voor stap na, naast alle andere adviezen van vanavond. In ieder geval hou ik jullie op de hoogte.‘k Heb ook nog 2 spoilerprojecten te verwerken (zucht), maar stap voor stap…
25 januari 2011 om 23:11 #17804923Haha, morgen schriftelijke overhoring in dit topic ;)
Ik hoop dat Senatorman (onze grote forum admin :P ) instemt met het idee om een FAQ/Howto sectie te maken, want hier valt wel een FAQ aan te wijden ;)
28 januari 2011 om 22:19 #17804924Maar hoe komt het dan dat het lijkt alsof xenon altijd bout is afgesteld, ik zie compleet nix meer als ik er iemand voor of achter me heb zitten met van die kut lampen… En lijkt me toch echt dat niet iedereen met fout afgestelde lampen kan rondrijden?
29 januari 2011 om 13:10 #17804925[rquote=1854389&tid=141314&author=Nefesh]Maar hoe komt het dan dat het lijkt alsof xenon altijd bout is afgesteld, ik zie compleet nix meer als ik er iemand voor of achter me heb zitten met van die kut lampen… En lijkt me toch echt dat niet iedereen met fout afgestelde lampen kan rondrijden?[/rquote]
Xenon is niet kut, mensen die Xenon gebruiken icm de verkeerde koplampen is kut ;)Normale koplampen hebben spiegels en een grote front opening.
Daardoor kan licht wat zijwaarts uit de lamp komt via de spiegel omhoog schijnen, recht jouw ogen in.
Met halogeen is dat niet zo erg, maar met Xenon is het strooilicht zo intens dat jij geen ruk meer ziet.Daarom is het heeeeeeel sterk aan te raden om koplamp units met projectorlenzen te gebruiken. Projectorlenzen hebben een veel kleinere front opening, en daar zit ook nog eens een lens in die het licht in de goede richting buigt.
Daardoor is er zo goed als geen strooilicht, wat ideaal is voor Xenon om de verblinding tegen te gaan.Helaas zijn er nogsteeds veel teveel droeftoeters die denken dat het prima kan met spiegelreflectors door de lampen omlaag te stellen.
Helaas werkt dat niet omdat de spiegels teveel strooien en het gestrooide licht niet wordt opgevangen.Ik zal je het nog sterker vertellen trouwens… Xenon valt niet eens op als je projectorlenzen gebruikt.
Ik heb het zelf in m’n Calibra zitten met projectorlenzen. M’n ma was met mijn auto weg en ik kwam haar tegen met de wagen van m’n pa. Het viel absoluut niet op. Alleen als je echt aandachtig naar de neus van de auto kijkt merk je dat de lampen veel witter zijn.29 januari 2011 om 13:13 #17804926[rquote=1854775&tid=141314&author=McKaamos][rquote=1854389&tid=141314&author=Nefesh]Maar hoe komt het dan dat het lijkt alsof xenon altijd bout is afgesteld, ik zie compleet nix meer als ik er iemand voor of achter me heb zitten met van die kut lampen… En lijkt me toch echt dat niet iedereen met fout afgestelde lampen kan rondrijden?[/rquote]
Xenon is niet kut, mensen die Xenon gebruiken icm de verkeerde koplampen is kut ;)Normale koplampen hebben spiegels en een grote front opening.
Daardoor kan licht wat zijwaarts uit de lamp komt via de spiegel omhoog schijnen, recht jouw ogen in.
Met halogeen is dat niet zo erg, maar met Xenon is het strooilicht zo intens dat jij geen ruk meer ziet.Daarom is het heeeeeeel sterk aan te raden om koplamp units met projectorlenzen te gebruiken. Projectorlenzen hebben een veel kleinere front opening, en daar zit ook nog eens een lens in die het licht in de goede richting buigt.
Daardoor is er zo goed als geen strooilicht, wat ideaal is voor Xenon om de verblinding tegen te gaan.Helaas zijn er nogsteeds veel teveel droeftoeters die denken dat het prima kan met spiegelreflectors door de lampen omlaag te stellen.
Helaas werkt dat niet omdat de spiegels teveel strooien en het gestrooide licht niet wordt opgevangen.[/rquote]Maar worden die Vuurtorens daar dan niet voor bekeurd bij aanhouding? Want af en toe zwabber ik bijna van de weg, wanneer er eentje in mijn spiegel zichtbaar wordt..
29 januari 2011 om 13:16 #17804927[rquote=1854779&tid=141314&author=Dunc][rquote=1854775&tid=141314&author=McKaamos][rquote=1854389&tid=141314&author=Nefesh]Maar hoe komt het dan dat het lijkt alsof xenon altijd bout is afgesteld, ik zie compleet nix meer als ik er iemand voor of achter me heb zitten met van die kut lampen… En lijkt me toch echt dat niet iedereen met fout afgestelde lampen kan rondrijden?[/rquote]
Xenon is niet kut, mensen die Xenon gebruiken icm de verkeerde koplampen is kut ;)Normale koplampen hebben spiegels en een grote front opening.
Daardoor kan licht wat zijwaarts uit de lamp komt via de spiegel omhoog schijnen, recht jouw ogen in.
Met halogeen is dat niet zo erg, maar met Xenon is het strooilicht zo intens dat jij geen ruk meer ziet.Daarom is het heeeeeeel sterk aan te raden om koplamp units met projectorlenzen te gebruiken. Projectorlenzen hebben een veel kleinere front opening, en daar zit ook nog eens een lens in die het licht in de goede richting buigt.
Daardoor is er zo goed als geen strooilicht, wat ideaal is voor Xenon om de verblinding tegen te gaan.Helaas zijn er nogsteeds veel teveel droeftoeters die denken dat het prima kan met spiegelreflectors door de lampen omlaag te stellen.
Helaas werkt dat niet omdat de spiegels teveel strooien en het gestrooide licht niet wordt opgevangen.[/rquote]Maar worden die Vuurtorens daar dan niet voor bekeurd bij aanhouding? Want af en toe zwabber ik bijna van de weg, wanneer er eentje in mijn spiegel zichtbaar wordt..[/rquote]
Soms wel, soms niet.
Officieel is er geen regel dat het niet mag. Pas als je auto van 2007 of later is moet hij voldoen aan een aantal regels.
En die regels zijn niet eens voldoende trouwens. De regel stelt dat er een wis-was installatie aanwezig moet zijn, en automatische hoogtestelling.Het kan op een artikeltje 5 gegooid worden, maar dat gebeurt volgens mij alleen als het echt extreem buitensporig is.
29 januari 2011 om 13:55 #17804928plus de lens lampen hebben vaak een blind plaatje erin zitten zodat het licht niet recht vooruit schijnt.
en sommige van die xenon lampjes hebben ook van die doppen erop zitten zodat ze ook niet direct naar voren schijnen.
en het is Idd heel vervelend als iemand in je ogen loopt te schijnen,vooral samen met regen erbij.
29 januari 2011 om 14:19 #17804929Lenslampen hebben dat juist niet. De lens zorgt er voor dat het licht de goede kant op gaat.
Recht voor er uit is goed bij die lampen.Met spiegels er achter wil men inderdaad nog wel eens een hoedje over de lamp zelf hebben zitten. Dat is, in combinatie met daar voor ontwikkelde spiegels een aardige oplossing, maar nogsteeds niet zo goed als lenzen.
Meestal zie je ze icm cup spiegels. Daarbij wordt meer licht naar voren geworpen en niet zoveel opzij gestrooid. Het kapje zorgt er dan inderdaad voor dat je niet rechtsteeks in de lamp kan kijken en dat er geen strooilicht voor de spiegel terecht kan komen.29 januari 2011 om 20:13 #17804930In mijn lenslampen zitten zeker wel blind kapjes, anders zouden ze nog kunnen verblinden.
Willem
30 januari 2011 om 08:15 #17804931bij mij zitten ook die blind plaatjes in de lens lampen.
30 januari 2011 om 12:54 #17804932Heb dinsdag de afspraak staan bij de garage voor overbouw en afstelling motortjes/koplampen.
Jullie horen nog hoe het is gelukt..of niet!Oh ja Mkaamos, bedankt voor je laatste toevoeging en helder pleidooi inzake :thumbup
2 februari 2011 om 08:53 #17804933Gister dan naar de garage om de hoek.
Ze hebben de motortjes van de oude units gewoon kunnen overzetten. De lampen zijn nu met juiste meetapp. afgesteld en de linkerkoplamp miste onder een bout.
Voor een paar tientjes en na 35 min. stond ik buiten. Heerlijk, kan weer met een gerust gevoel het donker in..Indien ik voor mijn gevoel nog te weinig lichtopbrengst heb, ga ik me eens verdiepen in het type lampje wat kan worden gebruikt. Want als ik zo her en der in het forum lees, schijnt hier ook nogal verschil in te zitten.
2 februari 2011 om 20:13 #17804934Lekker Xenon in knallen.
en ZEKER niet van de blauwe nep xenon lampen, en zeker geen 100watt lampen, dan kan je de angels zeker zo in de bak gooien.
Willem
2 februari 2011 om 20:20 #17804935[rquote=1858647&tid=141314&author=wim-v6]Lekker Xenon in knallen.
en ZEKER niet van de blauwe nep xenon lampen, en zeker geen 100watt lampen, dan kan je de angels zeker zo in de bak gooien.
Willem[/rquote]
Nou Willem, roept u dan maar..! Wat moet ik erin schuiven?
2 februari 2011 om 20:28 #17804936Phillips bleuvions, of nightvisions, zijn goede lampen met goede opbrengst, alleen wel echt Halogeen gele lichtkleur.
Willem
5 februari 2011 om 17:28 #17804937Hèhè, weer een klusje af!
De Angel Eyes met de motoren van de org. units voorzien. Laten afstellen bij de garage en ze schijnen perfect. Wil in de toekomst misschien meer lichtopbrengst, maar dat destilleer ik hier nog wel via jullie vwb. de juiste lampjes.
Daarnaast ook Booskijkers erop gezet, eerst gespoten en ff met dubbelzijdig tape (Tesa) gedaan, om te kijken of het staat. Goh, Angel Eyes & Angry Eyes. Dus nú heb ik een Corsa met Angry Angels-look haha.
Oh ja, de achterspoiler is inmiddels ook gespoten door mij. Zit er strak op, deze week monteren..8 februari 2011 om 00:09 #17804938moeten die booskijkers niet verder gedraaid zitten? zeg maar tussen de punten van de motorkap?
en kit ze maar goed vast , heb zelf ook booskijkers “gehad” op me bmw.
met zogenaamd goede 3m tape vastgeplakt waar je dus ook deurstrips mee vastplak en met regen en 200+ zaten ze beide ineens tegen me voorruit.8 februari 2011 om 07:46 #17804939[rquote=1862959&tid=141314&author=jermir]moeten die booskijkers niet verder gedraaid zitten? zeg maar tussen de punten van de motorkap?
en kit ze maar goed vast , heb zelf ook booskijkers “gehad” op me bmw.
met zogenaamd goede 3m tape vastgeplakt waar je dus ook deurstrips mee vastplak en met regen en 200+ zaten ze beide ineens tegen me voorruit.[/rquote]
Neen,, dit type booskijkers was voorgevormd en wel zodanig, dat ze alleen aan de bovenkant op deze manier over de bovenzijde konden worden geplaatst.. Heeft afgelopen week die heftige storm op de snelwegen overleefd met Tesa-tape.
8 februari 2011 om 10:11 #17804940Zag ik jou niet gisterre toevallig rijden?
in ridderkerk
8 februari 2011 om 10:15 #17804941[rquote=1863054&tid=141314&author=Vans-91]Zag ik jou niet gisterre toevallig rijden?
in ridderkerk[/rquote]
nou, dan moet ik óf stomdronken zijn geweest, óf enorm aan het dementeren zijn… Haha, nee hoor ik woon in Zaltbommel en ben gister de deur niet uit geweest..:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.