Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Angel eyes. Of originele koplamp met xenon voor de cabrio?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2012 om 20:50 #17247549
Weet nog niet wat ik zal doen. De originele koplampen. Of ageleyes met xenon.
Vindt de ageleyes wel mooi, maar ja.Heldere koplampglazen zijn volgens mij niet meer te krijgen.
Die 1illusion volgens mij een tijd lang te koop.Dus nog een dilemma .
13 april 2012 om 20:57 #18005776Ik zelf vind de angel eyes ringen in orginelen koplampen mooier
Miss heb je hier iets aan:
13 april 2012 om 21:21 #18005777Jij hebt wel heldere glazen of is dat kunstof wat je hebt over gezet?
14 april 2012 om 09:15 #18005778Heldere koplampglazen moet je gewoon van zo’n angel eyes setje af halen en op je originele lampunits zetten, degelijk xenon setje er op en misschien zoals Maurice liet zien angel eye ringen erbij en klaar ben je.
Angel eyes moet je pas doen als je een auto stevig gaat verbouwen, op een zo goed als standaard auto ziet het misschien wel leuk uit maar er mist dan gevoelsmatig altijd weer “iets”.14 april 2012 om 10:56 #18005779Ik heb plastice kappen erop zittenof kunstof of wat het ook is geen glas helaas
14 april 2012 om 11:14 #18005780Xenon kan bij een Calibra prima in de originele koplampen.
Helder glas helpt wel ietsjes, maar het probleem bij de meeste koplampen ligt in het feit dat ze een lamp open en bloot in een grote reflectorkoepel hebben zitten.Laat een Calibra nou fabriek af al beschikken over projectors ;) Zelfs de mistlichten (indien aanwezig) zijn voorzien van projectors.
Dat kleine beetje strooi wat nog van het glas komt is echt totaal verwaarloosbaar.Wel een tipje: Koop een Xenon setje met slimline (compacte) ballast units. Die kan je met een paar stukken Tesa Outdoor dubbelzeidig tape bovenop de koplamp plakken, onder de slotbalk van de motorkap.
Ze zitten daar ook prima beschermd, want de motorkap heeft rubber randen boven de koplampen, dus daar sluit het netjes af.
Als je de ballasts met de kabels naar de motorruimte gericht monteert, kan je zelfs twee ballasts naast elkaar kwijt, zodat je dus je dimlicht en mistlicht beide kan voorzien van Xenon.Edit: Kortom, met een Calibra z’n originele koplampen heb je geen zorgen als je Xenon monteert.
Even ter illustratie, mijn Calibra met Xenon in de dim- en mist lichten.Recht voor op hoogte van het motorkaprandje, geen strooilicht (te zien aan de afwezigheid van halo’s en sunspots in de foto)
Stukje omlaag, waar je in de bundel zit, en het strooieffect onder motorkaphoogte ziet. (te zien aan de halo’s en sunspots)
Als je dat laatste effect krijgt met een camera terwijl je boven motorkap hoogte zit, dan ben je mensen aan het verblinden. Je bundel komt dan namelijk omhoog en schijnt bij je tegenliggers in het gezicht.
En nee, mijn koplampen zijn niet omlaag gesteld. Ik heb letterlijk de halogeenlampjes vervangen door Xenon en heb niet aan de stelling van de lampen gezeten.
Ik kom er gewoon mee door de APK keuring en heb nog nooit een tegenligger gehad die tegen mij flitste.
Heb het zelf ook nog eens getest door iemand in m’n Cali tegen mij in te laten rijden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.