Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Angel Eyes ledlampjes knipperen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2011 om 09:28 #17242043
Hallo,
Sinds vanochtend knipperen twee ledlampjes bij mijn koplampen. Het gaat niet om de ringen zelf maar een liggende ledlampje (met 2 leds). Ik heb al even gezocht, kennelijk heeft het iets met de spanning te maken. Nu moet mijn auto deze maand gekeurd worden, is dit een probleem?
Alvast bedankt.Mark
13 oktober 2011 om 09:56 #17925836@zippy1983 wrote:
Hallo,
Sinds vanochtend knipperen twee ledlampjes bij mijn koplampen. Het gaat niet om de ringen zelf maar een liggende ledlampje (met 2 leds). Ik heb al even gezocht, kennelijk heeft het iets met de spanning te maken. Nu moet mijn auto deze maand gekeurd worden, is dit een probleem?
Alvast bedankt.Mark
Hoi Nee hoor doet die van mij al jaren en is altijd goed gekeurd,
groetjes,
scrub
13 oktober 2011 om 11:46 #17925837Dank voor je snelle reactie. Nu zit ik nog met een probleem (denk ik). Mijn nieuwe koplampen heeft geen hoogte verstelbare functionaliteit, maar in mijn auto zit die knop (één geheel eigenlijk) erin. Ik had ergens gelezen dat dit apk afkeur is?
Alvast bedankt13 oktober 2011 om 13:31 #17925838@zippy1983 wrote:
Dank voor je snelle reactie. Nu zit ik nog met een probleem (denk ik). Mijn nieuwe koplampen heeft geen hoogte verstelbare functionaliteit, maar in mijn auto zit die knop (één geheel eigenlijk) erin. Ik had ergens gelezen dat dit apk afkeur is?
Alvast bedanktAfhankelijk van je keurstation/ -meester :jerry
Die LED’s, zijn die niet te vervangen? Kan nl gewoon zo zijn dat het LEDje op is. Als ze er al vanaf begin inzitten is de kwaliteit soms slecht. Ff omwisselen met een andere. Zelfde problemen? Kan dan ook slecht contact zijn (corrosie op de contacten). Beide gevallen waren nl bij mijn setje van toepassing.
Succes met de keuring :thumbup
Greetz Emiel
13 oktober 2011 om 18:27 #17925839Wat betreft de hoogtestelling: ligt aan de keurmeester. Soms volstaat een stukje tape over de stelknop. Anders stelknop eruit wippen (andere schakelaar halen op de sloop) of voor de herkeuring de originele lampen plaatsen.
Ik weet niet of je tegenwoordig 2 soorten stadslichten mag hebben, maar de ringen in de angel-eyes worden als stadslichten gezien, dus je kan net zo goed die ledjes uitschakelen/afkoppelen.14 oktober 2011 om 00:56 #17925840Je mag maar 1 set stadslichten hebben. Dus òf gewone, òf de ringen van de angeleyes. Beide mag niet
14 oktober 2011 om 11:51 #17925841LED’s er uit trekken dus…maar nogmaals: dat is geheel afhankelijk van de keurmeester. Ik keur zelf altijd bij een keurstation wat heel makkelijk is, ivm CO2 test (open uitlaatsysteem zonder kat(vervanger)) :vertag
14 oktober 2011 om 15:37 #17925842ik heb zelf ook sind kort ledlampjes als stadslicht.
bij mij blijven ze ook knipperen.
de reden is dat er om de seconde een testspanning naar de lampjes gaat om te controleren of de lampjes nog heel zijn.
als er n.l. een lampje stuk is krijg je dat te zien in je scherm.
omdat led veel minder spanning nodig heeft om te gaan branden dan gloeilampen zie je ze elke keer even opflitsen.14 oktober 2011 om 15:50 #17925843Klopt, alleen zit deze optie niet in een B1 :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.