Angel Eyes ledlampjes knipperen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Angel Eyes ledlampjes knipperen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242043
    zippy1983
      Lid sinds:
      28 September 2011

      Hallo,

      Sinds vanochtend knipperen twee ledlampjes bij mijn koplampen. Het gaat niet om de ringen zelf maar een liggende ledlampje (met 2 leds). Ik heb al even gezocht, kennelijk heeft het iets met de spanning te maken. Nu moet mijn auto deze maand gekeurd worden, is dit een probleem?
      Alvast bedankt.

      Mark

      #17925836
      scrub29
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 August 2008

        @zippy1983 wrote:

        Hallo,

        Sinds vanochtend knipperen twee ledlampjes bij mijn koplampen. Het gaat niet om de ringen zelf maar een liggende ledlampje (met 2 leds). Ik heb al even gezocht, kennelijk heeft het iets met de spanning te maken. Nu moet mijn auto deze maand gekeurd worden, is dit een probleem?
        Alvast bedankt.

        Mark

        Hoi Nee hoor doet die van mij al jaren en is altijd goed gekeurd,

        groetjes,

        scrub

        #17925837
        zippy1983
          Lid sinds:
          28 September 2011

          Dank voor je snelle reactie. Nu zit ik nog met een probleem (denk ik). Mijn nieuwe koplampen heeft geen hoogte verstelbare functionaliteit, maar in mijn auto zit die knop (één geheel eigenlijk) erin. Ik had ergens gelezen dat dit apk afkeur is?
          Alvast bedankt

          #17925838
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            @zippy1983 wrote:

            Dank voor je snelle reactie. Nu zit ik nog met een probleem (denk ik). Mijn nieuwe koplampen heeft geen hoogte verstelbare functionaliteit, maar in mijn auto zit die knop (één geheel eigenlijk) erin. Ik had ergens gelezen dat dit apk afkeur is?
            Alvast bedankt

            Afhankelijk van je keurstation/ -meester :jerry

            Die LED’s, zijn die niet te vervangen? Kan nl gewoon zo zijn dat het LEDje op is. Als ze er al vanaf begin inzitten is de kwaliteit soms slecht. Ff omwisselen met een andere. Zelfde problemen? Kan dan ook slecht contact zijn (corrosie op de contacten). Beide gevallen waren nl bij mijn setje van toepassing.

            Succes met de keuring :thumbup

            Greetz Emiel

            #17925839
            Angel-eyes
              Lid sinds:
              16 December 2008

              Wat betreft de hoogtestelling: ligt aan de keurmeester. Soms volstaat een stukje tape over de stelknop. Anders stelknop eruit wippen (andere schakelaar halen op de sloop) of voor de herkeuring de originele lampen plaatsen.
              Ik weet niet of je tegenwoordig 2 soorten stadslichten mag hebben, maar de ringen in de angel-eyes worden als stadslichten gezien, dus je kan net zo goed die ledjes uitschakelen/afkoppelen.

              #17925840
              Navy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 August 2005

                Je mag maar 1 set stadslichten hebben. Dus òf gewone, òf de ringen van de angeleyes. Beide mag niet

                #17925841
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  LED’s er uit trekken dus…maar nogmaals: dat is geheel afhankelijk van de keurmeester. Ik keur zelf altijd bij een keurstation wat heel makkelijk is, ivm CO2 test (open uitlaatsysteem zonder kat(vervanger)) :vertag

                  #17925842
                  scarabee
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 January 2009

                    ik heb zelf ook sind kort ledlampjes als stadslicht.
                    bij mij blijven ze ook knipperen.
                    de reden is dat er om de seconde een testspanning naar de lampjes gaat om te controleren of de lampjes nog heel zijn.
                    als er n.l. een lampje stuk is krijg je dat te zien in je scherm.
                    omdat led veel minder spanning nodig heeft om te gaan branden dan gloeilampen zie je ze elke keer even opflitsen.

                    #17925843
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      Klopt, alleen zit deze optie niet in een B1 :thumb

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.