Angel Eyes corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Angel Eyes corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Chun102
    Deelnemer

Hey allemaal,

Vandaag even langs de sloop geweest en zag toevallig een corsa die net binnen kwam, deze had angel eyes (met projector lens) die nog fris uit zag. Gelijk meegenomen. Ik wil deze graag inbouwen met xenon verlichting dus heb ik paar vragen:

1. Er staat een sticker op van ‘HID bulb not allowed’
      Even een reaearch hierover gedaan en bleek dat die fabrikanten dit moesten plaatsen omdat de ouwere voertuigen geen originele xenon installaties hebben, andere reden is dat de xenon lamp te lang is voor de behuizing…

Heeft iemand ervaring hier mee? Het kan gewoon zonder problemen? Blijft het lichtbundel hetzelfde? Is het ook goedkeur voor apk?

Alvast bedankt !

Dillenvd
      Deelnemer

Ik heb zelf Angel eyes van Sonar. Bij mij zit er ook een sticker op.
        Heb xenon van Camco gekocht, H1 6000K en zelf geplaatst.

Even op goede hoogte zetten (ff googelen) en hij is zonder problemen door de APK gekomen, perfecte
        lichtbundel volgens de garage. En het is een lust voor het oog natuurlijk ;-)

Succes ermee! :thumbup

McKaamos
        Deelnemer

@Chun102 wrote:

Hey allemaal,

Vandaag even langs de sloop geweest en zag toevallig een corsa die net binnen kwam, deze had angel eyes (met projector lens) die nog fris uit zag. Gelijk meegenomen. Ik wil deze graag inbouwen met xenon verlichting dus heb ik paar vragen:

1. Er staat een sticker op van ‘HID bulb not allowed’
          Even een reaearch hierover gedaan en bleek dat die fabrikanten dit moesten plaatsen omdat de ouwere voertuigen geen originele xenon installaties hebben, andere reden is dat de xenon lamp te lang is voor de behuizing…

Heeft iemand ervaring hier mee? Het kan gewoon zonder problemen? Blijft het lichtbundel hetzelfde? Is het ook goedkeur voor apk?

Alvast bedankt !

Dat heeft niet te maken met het voertuig, maar met de goedkeuring op de koplamp zelf. Als ze hem er niet voor laten keuren, krijgen ze dat keurmerk ook niet.
          Neemt niet weg dat het prima werkt, en zelfs een aanrader is als je Xenon wil monteren.
          Lichtbundel verandert wel, maar in de positieve zin. De bundel wordt veel strakker en geeft veeeeel minder strooilicht.

Lengte van de lamp is het probleem niet. Een Xenonbuisje is net zo lang als een H1 lamp, dus dat wil prima.

Chun102
          Deelnemer

Bedankt !!

Even nog een vraag, deze angel eyes heeft een H1 systeem die 2 draden heeft, maar de corsa b’s hebben H4 met 3 draadjes, hoe zet ik deze om? Welke draden zullen bij elkaar moeten?

Chun102
            Deelnemer

@Dillenvd wrote:

Ik heb zelf Angel eyes van Sonar. Bij mij zit er ook een sticker op.
              Heb xenon van Camco gekocht, H1 6000K en zelf geplaatst.

Oh ok ! Zag net dat mijne ook van SONAR zijn, bij deze zitten er twee knipper lichten, een grote en een kleine… Bij die van jou ook? En zo ja, welke gebruik jij dan?

edit: Oh wacht, net gezien dat kleine gat voor stadslichten zijn? en dat de originele knipperlicht stekker in die grote knipperlicht kan? Of…..corrigeer me als ik het fout heb..! :D

McKaamos
              Deelnemer

Sonar? Die heeft m’n vriendin ook ;)
                Er zit gewoon een H4 stekker aan de achterkant, en die splitst binnen de koplamp uit naar H1.

De stadslichten kunnen er inderdaad ook in, maar het is officieel APK afkeur om te gebruiken icm angeleyes (die doen dan dienst als stadslicht).
                Als je de angel-eyes wil gebruiken, moet je wel de losse draden aansluiten. Die hangen los onder de koplamp.

Bij m’n vriendin heb ik er een schakelaar tussen gezet, zodat je bij APK problemen gewoon kan schakelen tussen angeleyes of stadslichten.

Chun102
                Deelnemer

@McKaamos wrote:

Sonar? Die heeft m’n vriendin ook ;)
                  Er zit gewoon een H4 stekker aan de achterkant, en die splitst binnen de koplamp uit naar H1.

De stadslichten kunnen er inderdaad ook in, maar het is officieel APK afkeur om te gebruiken icm angeleyes (die doen dan dienst als stadslicht).
                  Als je de angel-eyes wil gebruiken, moet je wel de losse draden aansluiten. Die hangen los onder de koplamp.

Bij m’n vriendin heb ik er een schakelaar tussen gezet, zodat je bij APK problemen gewoon kan schakelen tussen angeleyes of stadslichten.

Ok, bij deze komen er 4 (2 rood 2 zwart) draden uit de onderkant, die zijn voor de 2 ledjes onder de ring neem ik aan? Bedoel je dat ik de stadslicht daarbij kan schakelen?

McKaamos
                  Deelnemer

Yes. 4 draden idd. 1 set voor de ring en 1 set voor het losse ledje onder de ring.

Ik heb zelf de draden van het stadslicht doorgeknipt en er een dubbelpolige wisselschakelaar op gezet. Ring+led op 1 kant en stadslicht op andere kant. Zo kan ik schakelen tussen ring en stadslicht.
                    Je kan ze ook gewoon direct aansluiten en het stadslicht lampje er uit laten.

corsa14slow
                    Deelnemer

Mijn corsa b is afgelopen mei gewoon goedgekeurd met angel eyes. Wel werd het APK boek erbij gepakt maar verder zonder problemen erdoor heen geweest :o ;)

Chun102
                      Deelnemer

Ok…….. ik zal kijken wat ik ervan kan maken als ik even tijd heb, bedankt ! :D

Dillenvd
                        Deelnemer

Bij mij zitten de angel eyes ook aangesloten, zonder schakelaar ertussen.
                          Ook deze zijn zonder probleem door de APK gekomen.

Succes ermee!

Chun102
                          Deelnemer

Oh, ik ben even in de war hoor….. dus de 4 draden (2 led en 2 ring) moet verbonden worden met de originele stadslicht bedrading?
                            (zonder schakelaar)

En bedankt alvast !

corsa14slow
                            Deelnemer

Jup ;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.