angel eyes

Forumindex Forums Modellen Corsa angel eyes

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231670
    .357 magnum
      Lid sinds:
      17 September 2010

      Ik ben aan het rond neuzen naar angel eyes.
      Ik heb een zwarte cors c 1.0
      En ik zoek zwarte angel eyes.

      Ik wil dat de ringen fel verlicht zijn, zodat je ze als dagrijlicht kan gebruiken.
      Als ik naar andere exemplaren bekijk, dan zijn ze niet zo fel.
      Het geen betekend dat er verschil in zit.

      Welke moet ik aanschaffen om fel verlichte ringen te krijgen?

      #17804857
      Dunc
        Lid sinds:
        13 January 2011

        Volgens mij neig jij bijna naar Xenonverlichting of niet?! Want dat is heftig fel op de weg ( en ook voor degene die voor je rijdt….)

        #17804858
        Rotho
          Lid sinds:
          22 January 2010

          Ik heb die van sonar, maar vind de ringen qua felheid tegenvallen… Had ze wat feller verwacht

          #17804859
          Dunc
            Lid sinds:
            13 January 2011

            [rquote=1851742&tid=141312&author=koekwous]Ik heb die van sonar, maar vind de ringen qua felheid tegenvallen… Had ze wat feller verwacht[/rquote]

            Misschien andere type lampen erin die een hogere lichtopbrengst hebben? Dat lijkt me dan de enige oplossing.
            Wat zeggen de tuning boys hierover op dit forum?

            #17804860
            Rotho
              Lid sinds:
              22 January 2010

              [rquote=1851750&tid=141312&author=Dunc][rquote=1851742&tid=141312&author=koekwous]Ik heb die van sonar, maar vind de ringen qua felheid tegenvallen… Had ze wat feller verwacht[/rquote]

              Misschien andere type lampen erin die een hogere lichtopbrengst hebben? Dat lijkt me dan de enige oplossing.
              Wat zeggen de tuning boys hierover op dit forum?[/rquote]

              Als er gepraat wordt over de ringen van angeleyes. Weet jij dan waar het over gaat? Vind het namelijk knap om dat te vervangen voor xenon

              #17804861
              Dunc
                Lid sinds:
                13 January 2011

                Als er gepraat wordt over de ringen van angeleyes. Weet jij dan waar het over gaat? Vind het namelijk knap om dat te vervangen voor xenon[/rquote]

                Je hebt gelijk koekwous, ik kletste uit mijn nek, vraagstelling niet goed doorgelezen….

                #17804862
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  haha, kan gebeuren..

                  je kan ook gewoon ZELF FELLE leds erin solderen.

                  Willem

                  #17804863
                  .357 magnum
                    Lid sinds:
                    17 September 2010

                    [rquote=1851720&tid=141312&author=Dunc]Volgens mij neig jij bijna naar Xenonverlichting of niet?! Want dat is heftig fel op de weg ( en ook voor degene die voor je rijdt….)[/rquote]

                    Xenon moet nog even wachten.
                    Maar witte xenon (5000k)zou prima zijn.
                    Ik wil beginnen met nieuwe angel eyes met felle ringen die ook als daglicht kunnen dienen.

                    #17804864
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      Angel eye ringen heb je in twee varianten. LED en CCFL.
                      CCFL (Cold Cathode Fluorecent Light) komt uit de computer industrie voor het verlichten van zogeheten “casemods” (computer styling zeg maar, net als dikke bumpers aan je auto hangen)

                      LED is lekker goedkoop in de productie als het niet zo fel hoeft. High MCD LED’s kunnen ook gebruikt worden, maar zijn een tikkie duurder. Ik heb ergens wat ringen gepost met dergelijke LED’s en een T10 voet om ze te gebruiken als vervanger voor stadslicht.
                      Die post ik zo nog even als ik ze opgesnord heb.

                      De laatste optie is dus die CCFL buisjes. Dat is gas ontladingsbuis, zoals een TL buis of een Xenon lamp, maar dan minder fel omdat er minder reactief gas in zit.
                      Ze zijn er in allerlei funky kleurtjes, van helder wit tot allerlei knallende neon kleuren en uiteindelijk zelfs als UV (blacklight, waardoor witte dingen extreem oplichten. loop maar eens met een wit shirt onder een blacklight door…)

                      Zoals dit dus:

                      BMW is die buizen gaan gebruiken in ring vorm in hun angel-eye lampen.
                      Ze zijn tegenwoordig in allerlei diameters te krijgen zodat je eigenlijk elke Angeleye koplamp van CCFL kan voorzien.
                      Zoals dit:

                      Reken wel dat je koplampen wit licht moeten geven, en de kleurtjes alleen geschikt zijn voor show wagens.
                      Die CCFL ringen vereisen ook nog een zogeheten “inverter”. Dat is een control unit zoals een ballast bij Xenon licht. Dat moet je dus ook nog ergens kwijt kunnen.

                      Edit:
                      Even mezelf ge-quote vanuit een ander topic:
                      [rquote=1851087&tid=140613&author=McKaamos]Heb je plaatjes van hoe die angel-eyes in elkaar steken?
                      Misschien moet je er nog een set LED ringen in stoppen ipv een gloeilampje er ergens achter zetten.

                      60mm 15-LED ring met T10 voet
                      70mm 21-LED ring met T10 voet
                      80mm 24-LED ring met T10 voet
                      90mm 24-LED ring met T10 voet
                      120mm 39-LED ring met T10 voet

                      Eentje van die er in, lijkt me de goede oplossing. Linkjes zijn naar DealExtreme, zit in Hongkong – China. Meestal een week of 2 levertijd, maar de prijzen zijn incl transport. Kost echt geen ruk daar ;)[/rquote]

                      Dit zijn dus ringen met LED’s er op, maar dan wel High MCD LED’s. Ze zijn zelfs bruikbaar als ringflitser op een digitale camera om macro fotografie toe te passen.
                      Goed fel dus, en CCFL is nog een slagje feller.

                      #17804865
                      nexus6
                        Lid sinds:
                        7 September 2010

                        en waar zijn CCFL’s eventueel te koop ?

                        #17804866
                        Mijncorsa.nl
                          Lid sinds:
                          24 July 2005

                          Zowee McKaamos, dat is nog eens helder:)

                          Ik heb zwarte angel eyes van FK – rechtsreeks besteld in Duitsland bij FK, en daardoor 90,- voordeliger.
                          Alleen de ringen geven niet echt veel licht. Ik heb ze trouwens uitgeschakeld, het ging mij om de donkere koplampen.

                          #17804867
                          McKaamos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            Nexus6: Gewoon even vragen bij elke willekeurige auto tuning shop of even kijken bij DealExtreme (ja, daar hebben ze ze ook, a 75 USA dollars per set)

                            Mijncorsa.nl: Ja mooi he, dat CCFL spul? :) heb hier nog wel een set 30cm rechte buizen liggen, genoeg om een slaapkamer te verlichten :P

                            #17804868
                            Mijncorsa.nl
                              Lid sinds:
                              24 July 2005

                              [rquote=1852067&tid=141312&author=McKaamos]
                              Mijncorsa.nl: Ja mooi he, dat CCFL spul? :) heb hier nog wel een set 30cm rechte buizen liggen, genoeg om een slaapkamer te verlichten :P[/rquote]
                              Ik bedoelde eigenlijk je uitleg haha, maar de buizen zien er inderdaad ook helder uit!

                              #17804869
                              nexus6
                                Lid sinds:
                                7 September 2010
                                #17804870
                                McKaamos
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 December 2009

                                  Ja, dat kan hoogstwaarschijnlijk wel, mits de “inverter” (besturingsdoosje) erbij zit en de ring in de goede maat is.
                                  CCFL’s zijn niet flexibel omdat ze gemaakt zijn van flinterdun glas. Even bijbuigen om te passen werkt dus niet ;)

                                  Btw, je kan ook in de computer casemodding scene gaan kijken. Er worden namelijk ook ventilatoren geleverd met ronde CCFL’s er op, en ik denk dat die nog wel goedkoper zijn ook. (15 euro ps ofzo)
                                  Uiteraard moeten ze dan maar net in de goede maat te krijgen zijn. Computer ventilatoren met CCFLs gaan namelijk meestal in 80, 92 en 120mm ventilatordiameter. Daar komt de ring dan nog op waardoor de diameter ook ongeveer daar aan gelijk is.

                                  Edit:
                                  http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/CCFLFAN.HTML
                                  Sunbeam is een merk met veel van dit spul. Kwestie van even een verkooppunt vinden, maar het is allicht goedkoper dan van die BMW ringen.
                                  Even van de ventilator af schroeven, plastic hudertjes er af halen en dan in je angeleyes monteren.

                                  @Mijncorsa.nl: Oh, lol :P thanks :)

                                  #17804871
                                  nexus6
                                    Lid sinds:
                                    7 September 2010

                                    oja das ook een idee,ik heb Idd van die rechte neons in mijn pc zitten met inverters,en heb ze ook in het rond gezien toen,en ja ze zijn idd heel breekbaar.

                                    #17804872
                                    normen1991
                                      Lid sinds:
                                      28 December 2010

                                      Mischien heb je hier wat aan:

                                      http://www.ak-tuning.com/catalog/scheinwerferangeleyesccflopeltigrabj9400schwarz-p-12420.html?autoteile=c41f0e4a0567996dd8f943696e2a15dd” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      het is een duitse site, maar kep ff snel wat opgezocht, ze zijn ook wel in nederland te koop, maar dit zijn de angel eyes met de ringen, die je ook OVERDAG kan zien,
                                      CCFL’s angel eyes, kosten 60 euro ongeveer meer dan de standaart, maar
                                      de gene die angel eyes besteld, met de led ringen,(wat je door soldeert op je stadslicht,) raad ik aan dat soort angel eyes te zien, dat zie je overdag ook goed, net zo als bij BMW…

                                      Groet normen! :D

                                      #17804873
                                      nexus6
                                        Lid sinds:
                                        7 September 2010

                                        Vergeet CCFL’s er is nu wat beters en minder breekbaar en gaat langer mee naamlijk Led ringen zie link:

                                        http://www.immers.info/Webwinkel-Product-1842600/12volt-Angel-eyes-ringen-Upgrade-LEDs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.