Android Navigatie Astra J Sports Tourer 1.4T

Forumindex Forums Modellen Astra Android Navigatie Astra J Sports Tourer 1.4T

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    RobiWanKenobi
    Deelnemer

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Astra J Sports Tourer 1.4T 140pk uit 2011.
      Komt uit Duitsland en heeft (als er door de dealer niet aan de kilometerstand gerommeld is) zo’n 96.000 km op de teller.
      Ik ga er een Android Navigatie inbouwen, met dit vergelijkbaar systeem:
      https://www.aliexpress.com/item/WITSON-Android-8-0-IPS-HD-Screen-for-Opel-Astra-J-Cascada-CAR-DVD-STEREO-4GB/32858668058.html

Omdat ik nog wel een aantal vragen ga stellen die niet in mijn vakgebied liggen, wil ik vragen of er interesse is in foto’s of een verslag van deze inbouw.
      Als er geen interesse is, dan ga ik geen foto’s nemen en richt ik mij puur op de inbouw.
      Hoor het graag :good:

aapje1963
      Deelnemer

Man dat is op het forum altijd zeer welkom een how to do…  zou toppie zijn

RobiWanKenobi
        Deelnemer

De inbouw is reeds gelukt. Geen foto’s genomen omdat het te makkelijk is. Daarbij: op YouTube is alles te vinden. Maar even een personal note: zo’n Android radio maakt de hele auto anders. Heerlijk, nu gewoon een mooi scherm en vooral: Flitsmeister!!! Altijd handig met een Sports Tourer heb ik inmiddels gemerkt :-). Als iemand vragen heeft dan wil ik die graag beantwoorden.

pjotter
          Deelnemer

[quote quote=18360420]De inbouw is reeds gelukt. Geen foto’s genomen omdat het te makkelijk is. Daarbij: op YouTube is alles te vinden. Maar even een personal note: zo’n Android radio maakt de hele auto anders. Heerlijk, nu gewoon een mooi scherm en vooral: Flitsmeister!!! Altijd handig met een Sports Tourer heb ik inmiddels gemerkt :-). Als iemand vragen heeft dan wil ik die graag beantwoorden.[/quote]

kun je fotos maken hoe het nu uitziet ben benieuwd en ervaring :applause02:

RobiWanKenobi
            Deelnemer

Auto staat nu even bij de garage ivm lekkage in het koelsysteem. Schijnt een bekend fenomeen te zijn…iets met thermostaterhuis….
              Zodra de auto terug is zal ik wat foto’s maken van de layout en van het verschillende mogelijkheden. Ik ga er dan even van uit dat ik de foto’s kan plaatsen. Als het niet lukt: stuur mij even een bericht dan stuur je ze toe.

BadBert
              Deelnemer

ben ook beniewd!
                Had je afabriek al navi in de auto?

Welk systeem heb je nu daadwerkelijk gekocht?

Hoe is de geluidskwaliteit?

Zijn de usb en kaart aansluiting bij de 12v plug nog bruikbaar?

ik zit ook aan zo’n systeem te denken voor mijn cascada :)

RRAAVVII
                Deelnemer

Uit meerdere reviews van de android radios is de oem radio kwaliteit beter.

Vaak kan je dit makkelijk oplossen door een versterker aan te sluiten waardoor het geluid weer beter is als oem geluid

RobiWanKenobi
                  Deelnemer

Ik heb de onderstaande gekocht:
                    https://nl.aliexpress.com/item/Android-4-4-Two-Din-Car-DVD-For-Opel-Astra-J-Auto-Radio-RDS-GPS-Navi/32317249594.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10068_10843_10546_10059_10884_10548_10887_10696_100031_10084_10083_10103_10618_10304_10307_10820_449,searchweb201603_45,ppcSwitch_5&algo_expid=38503e8d-fbe4-4aa3-b836-fa5451070165-12&algo_pvid=38503e8d-fbe4-4aa3-b836-fa5451070165&priceBeautifyAB=0

Hoop dat de link werkt. Ik heb  goed contact met de leverancier van het product. Ze hebben een filiaal in Europa waardoor er geen invoerrechten betaald te hoeven worden. Altijd handig. Ik vind het geluid wat beter klinken maar dat is persoonlijk. Zoals RRAAVVII opmerkt kan uit testen de oem-kwaliteit dan wel beter zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat beter klinkt. Kortom, ik vind het beter klinken, warmer en voller vooral. Ik zit er aan te denken om Eton 2.1 speakers erin te plaatsen, maar dat komt volgend jaar zomer :-).

Bij de 12V plug blijft alles intact.

De radio heeft aan de achterzijde twee usb poorten. Ik heb er ook een hub bij geplaatst zodat er DAB+ en TPMS bij kan. Kaartmateriaal staat op de interne harddisk. Ik maak gebruik van TomTom en dat kaartmateriaal staat ook de harddisk. Aan de voorzijde heeft de radio een klepje waarachter een micro sd kaart geplaatst kan worden (voor muziek/video/whatever).

RobiWanKenobi
                    Deelnemer

@BadBert: je bent altijd welkom om te komen kijken cq. luisteren. Ik woon in de buurt van Amsterdam….

dr.trimble
                      Deelnemer

Hmmm, jammer genoeg niet geschikt voor voertuigen met een ingebouwde navigatie :-(

zoektocht gaat dus verder …

BadBert
                        Deelnemer

@robiwankenobi misschien dat ik dat wel eens kom doen!

Ik heb wel al navi in de auto, maar van dat merk hebben ze volgens mij ook varianten die daarvoor geschikt zijn.

Mooi dat alles bij de 12v stekker blijft werken, ik zou ook tomtom go mobile erop zetten dan! (Heb ik op mijn mobiel ook)

RRAAVVII
                          Deelnemer

de android radio kan ook gewoon geplaats worden als je navi hebt

BadBert
                            Deelnemer

[quote quote=18360586]de android radio kan ook gewoon geplaats worden als je navi hebt[/quote]

Hmm, in de beschrijving staat dat het alleen een vervanger is voor de CD modellen.

Bij de plaatjes in de beschrijving staat ook duidelijk:

CANNOT FIT: en dan dus een foto van de units met navi….

En er is in NL een bedrijf die deze unit importeert en verkoopt, en die schrijven er nadrukkelijk bij dat deze NIET geschikt is voor modellen (astra J en cascada) met navi a-fabriek.

RRAAVVII
                              Deelnemer

als je beetje googled zie je dat hij gewoon erin kan. ze kunnen niet garandere dat alles werkt. en dan bedoel ik de aux en usb aansluiting bijv die standaard altijd in je auto zit bij de navi

BadBert
                                Deelnemer

[quote quote=18360590]als je beetje googled zie je dat hij gewoon erin kan. ze kunnen niet garandere dat alles werkt. en dan bedoel ik de aux en usb aansluiting bijv die standaard altijd in je auto zit bij de navi[/quote]

Aha, ok, op die “fiets”.
                                  Als dat de enige beperking zou zijn, dan is het nog te overzien natuurlijk!

RRAAVVII
                                  Deelnemer

ja je zou ook nog een paar kabels op een andere plaats moeten zetten op de connector van het paneel. deze is anders dan van de cd 300 en 400

RRAAVVII
                                    Deelnemer
                                      BadBert
                                      Deelnemer

[quote quote=18360593]ja je zou ook nog een paar kabels op een andere plaats moeten zetten op de connector van het paneel. deze is anders dan van de cd 300 en 400[/quote]

Nou, bedankt voor de links! :toppie:

dat is ook allemaal geen probleem lijkt me!
                                        Dat geeft me wel meer opties (en ook betaalbare).
                                        Alleen nog even kijken, want ik las ook iets dat voor het plaatsen in een cascada nog enkele kleine aanpassingen nodig zijn.

RRAAVVII
                                        Deelnemer

van de cascada zou ik niet weten. heb zelf een astra. het makkelijkste is een cd400 paneel kopen en 2 kabels aanpassen ben je klaar

Anoniem

Ik heb net een astra J anniversary edition uit 2012 gekocht en was naar exact hetzelfde opzoek. Thanks voor het delen van je bevindingen! :happy02:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.