Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Andere Velgen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2009 om 20:57 #17214336
Hey hallo,
Ik heb vandaag andere velgen gepast onder onze Corsa.
Het zijn 15″ 6,5J et37 met 195/50/15 bandjes.Ik vond ze nogal wat ver naar buiten staan.. verkeerde et ?!
Graag hoor ik wat jullie er van vinden.. en of het echt een andere et-waarde vereist.
Mvg. Maurice
20 november 2009 om 21:05 #17553642ET 37 is een vrij lage ET voor een Corsa-B, welke standaard ET-49 heeft.
Willem
20 november 2009 om 21:05 #17553643Staan wel goed overigens.
Willem
20 november 2009 om 21:12 #17553644Dank je Willem.. lekker snelle reactie weer :D
Ben er zelf nog niet helemaal over uit.. moeten ook langere bouten in :hmmz
20 november 2009 om 22:52 #17553645vindt op zich wel mee vallen met naar buiten steken:hmmz
21 november 2009 om 15:24 #17553646heb zelf 7j en et 37 gaat prima hoor
mijn auto is ook nog eens flink verlaagd maar loopt nergens aan hoor en rijd ook perfect(of komt dat doordat ik 8j et lik me reet gewent ben:jerry)
21 november 2009 om 15:28 #17553647ik vind dit heel net staan hoor..
beter dan dat je wielen zover in de wielkassen vallen.
nu nog verlagen een beetje en dan zijn de wielkasten mooi gevuld
21 november 2009 om 21:02 #17553648Bedankt voor de reacties :thumbup
Zal eerst eens wat langere bouten fixen want.. voor gingen de bouten maar vier (hele) slagen vast
Dat lijkt me niet helemaal goed king:
22 november 2009 om 09:37 #17553649dat is zeker niet goed, 4 slagen.
dat betekend vaak wel dat je de harten van de velgen nog kan laten afdraaien als de velgen aanlopen, hiermee verhoog je de ET waarden.
Willem
22 november 2009 om 09:44 #175536504×1,5=6mm.(4slagen x spoed van 1,5= 6mm draad) Das idd niet veel.
22 november 2009 om 10:41 #17553651origineel gepost door wim-v6
dat is zeker niet goed, 4 slagen.dat betekend vaak wel dat je de harten van de velgen nog kan laten afdraaien als de velgen aanlopen, hiermee verhoog je de ET waarden.
Willem
Ik ben wel eens een auto tegengekomen op m’n werk met minder, zaten spoorverbreders tussen, met originele bouten.
Toen ik de wielen er terug aan deed heb ik de spoorverbreders er maar vantussen gelaten en achterin de auto gelegd. En op de werkorder geschreven dat het levensgevaarlijk is en dat ik ze er niet tussen durf te doen.
Sommige mensen denken dat zomaar alles kan…
22 november 2009 om 10:42 #17553652Jupzz, levens gevaarlijk, ik zou het ook niet durven.
Willem
22 november 2009 om 13:35 #17553653Bij deze wil ik het volgende vragen. Ik wil graag de achtervering van mijn oude type Corsa A 1985 verhogen. Dit is een tweezitter model met laadruimte achter de stoelen. Aangezien ik hier meestal gereedschap in heb staan, wil ik graag de achtervering verhogen. Met name ook omdat ik bredere banden heb voor deze auto en deze wil monteren. Met de huidige vering raakt het chassis constant de banden als ik met de auto rijd. Indien iemand hiervoor een oplossing heeft dan verneem ik dit graag. Alvast bedankt voor de reactie. mvg
:hmmz22 november 2009 om 17:11 #17553654Een aantal tips ;)
Graag even voorstellen, wordt erg gewaardeerd
http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30Een apart topic krijg je wat meer reacties op, tenzij het in direct verband licht met de vraag van de TS
Optie:
Hulpveren monteren22 november 2009 om 17:48 #17553655Bij wielbouten moet de bout minimaal 5 slagen hebben, als je de bout er met de hand in draait.
door het vast zetten zou deze nog minimaal een halve slag draaien.
Dit is voldoende.24 november 2009 om 19:36 #17553656zeer strakke velgjes :wors
25 november 2009 om 14:09 #17553657ET37 gaat prima, rijdt bijna iedereen mee volgens mij. :)
Alleen zou ik geen 50 serie banden nemen, maar 45 serie.
heb je minder kans op aanlopen.
Of je moet je auto niet verlaagd hebben….24 januari 2010 om 20:02 #17553658Ik wil graag velgen aanschaffen onder me Corsa B Sport ’99 van 16” 195 voor en 205 achter..
Me Corsa is niet verlaagd.. past dit kwa breedte? Thnx Alvast!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.