Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › andere vec gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2010 om 23:00 #17218292
:wors:wors:wors
Vandaag zaterdag 6 mrt de knoop door gehakt ouwe trouwe vec . b ingeruild (:cry dee echt zeer :cry} voor vec .c Z 18XER .
Executieve met leer en weer met G3.
Maandag ophalen .:cool::cool:.
6 maart 2010 om 23:02 #17625750Gefeliciteerd en welkom bij de club van de C’tjes. Enne die pijn is over als je je nieuwe auto ophaald, geloof me ik heb ook jaren fijn met mijn b’tje gereden.
Groet Tim
6 maart 2010 om 23:04 #17625751origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
:wors:wors:wors
Vandaag de knoop door gehakt ouwe trouwe vec . b ingeruild ( dee echt zeer} voor vec .c Executieve wel weer met G3
[img]http://img269.imageshack.us/img269/3523/06032010376.jpg[http://img687.imageshack.us/img687/5219/vecie004.jpg/img]Mooie vec :thumbup alweer een C station
Jan
6 maart 2010 om 23:25 #17625752Feli,kan je die GTS velgen niet op je station zetten
6 maart 2010 om 23:29 #17625753:wors:wors:wors:wors
Ja heb hem ingeruild op winterbanden , de gts velgen gaan er ook onder zitten net nieuwe banden onder ,;););););)6 maart 2010 om 23:39 #17625754origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
:wors:wors:wors:wors
Ja heb hem ingeruild op winterbanden , de gts velgen gaan er ook onder zitten net nieuwe banden onder ,;););););)Wat voor maat banden zitten op de GTS velgen?
Jan
7 maart 2010 om 07:49 #17625755:thumbup
215/45/17.:wors
Wat is het verschil tussen een 18 xe en een 18xer.
En een Business en een Executieve :wors:wors7 maart 2010 om 08:49 #17625756origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
:thumbup
215/45/17.:wors
Wat is het verschil tussen een 18 xe en een 18xer.
En een Business en een Executieve :wors:worsDe z18xe heeft 125 pk.
De z18xer heeft 140 pk.Ja en het verschil tussen de business en de executive, dat weet ik zo niet behalve dat het luxer is.
Oja bij de weg mooie C. :thumbup
7 maart 2010 om 09:36 #17625757Nette vec!
7 maart 2010 om 09:49 #17625758mooie station ,is ie zilver of pannacotta (ofzoiets)
7 maart 2010 om 09:52 #17625759mooie vec
er rijden hier al heel wat c stations rond:cool:7 maart 2010 om 10:48 #17625760Mooi hoor. Alleen zijn de C station rijders niet echt een uniek iets op dit forum haha..
Veel plezier ermee..
Willem
7 maart 2010 om 11:24 #17625761ziet er goed uit:thumbup
veel plezier met je nieuwe ride!
7 maart 2010 om 13:07 #17625762Klasse bak! Heel veel plezie ermee! en een nieuwe foto als je de velgen er onder hebt hangen he ;)
7 maart 2010 om 13:17 #17625763Quote:origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
:thumbup
215/45/17.Is vrij klein onder een C station standaard zat er bij mij 215/50/17 onder en nu zit er 225/45/18 onder om de wiel kas beter te vullen.
Of je moet hem omlaag doen:hmmzJan
7 maart 2010 om 13:23 #17625764:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors.
Allemaal thanks de kleur is trouwens pannacotta .:wors7 maart 2010 om 13:31 #17625765origineel gepost door wim-v6
Mooi hoor. Alleen zijn de C station rijders niet echt een uniek iets op dit forum haha..Veel plezier ermee..
Willem
Maar wel als ik met deze kom hahahahahaha.
7 maart 2010 om 14:19 #17625766Business is een opgeleukte standaard uitvoering, volgens mij met mistlampen, cruise controle, (monochroom) navi + carkit en climate controle.
Executive is volgens mij ook nog met 4 el. ramen, leer, 17″ en kleuren display.
Z18XER op LPG… sterkte…
30.000km kleine beurt
45.000km cil. kop
60.000km grote beurt
90.000km kleine beurt + cil. kop
120.000km grote beurt
135.000km cil. kop
150.000km kleine beurt
180.000km grote beurt + cil. kop7 maart 2010 om 18:58 #17625767:hmmz:hmmz
Wat waren je problemen dan met je cilinderkop:wtf
Heb zelf 230000 km gereden met mn vorige vec 18/16 van 2001 de 125 pk uitvoering,7 maart 2010 om 19:03 #17625768ik heb ook geruchten gehoord dat de kop van een XER niet zo solide is als die van een z18xe, maar dat zijn geruchten he.
is het een origineel inbouw door opel of achteraf?7 maart 2010 om 19:45 #17625769Voor aflevering gelijk bij de dealer .
Alle papieren en onderhouds rapporten er bij.7 maart 2010 om 21:19 #17625770Mijn eigen ervaringen met de Z18XE zoals in jouw Vectra B zijn perfect, echter met de Z18XER van o.a. de Astra H, Zafira B en Vactra C zijn erg slecht (geen eigen ervaring maar die van div. klanten)
De cilinderkop van de Z18XE heeft hydraulische klepstoters en zijn dus zelfstellend (goed op LPG)
De cilinderkop van de Z18XER heeft handmatig stelbare stoters (d.m.v. verwisselbare vulstoters) en de klepzittingen zijn origineel erg zacht waardoor de boel erg snel inslaat/slijt…Wij hebben op het werk diverse Z16XEP/R en Z18XER motoren op L.P.G. gehad waar bij 150.000km. voor de 3e keer de kop af moest omdat de boel uitgesteld was… hardere zittingen hadden ook geen enkel effect het gebeurde gewoon weer :( onze revisie specialist (absoluut geen beunhaas!) wist er ook geen raad mee… om deze reden zijn de Opel L.P.G. systemen voor de Z16XEP/R en Z18XER motoren ook uit de handel genomen…
Wat je kan proberen om de boel langer heel te houden is: om de 15.000km. de kleppen (laten) stellen en een Flash-Lube systeem laten inbouwen… maar of dit afdoende is…
Op benzine zijn ze wel bombestendig maar daar heb jij weinig aan denk ik :(
7 maart 2010 om 21:20 #17625771en nu kan de Z18XE kop ook niet aangepast worden om op de Z18XER te plaatsen???
Willem
7 maart 2010 om 21:26 #17625772origineel gepost door wim-v6
en nu kan de Z18XE kop ook niet aangepast worden om op de Z18XER te plaatsen???Willem
De Z18XE en XER verschillen teveel van elkaar om om te kunnen zetten…
De Z18XER motor heeft andere spruitstukken, andere kleppentrein, variabele nokkenassen, waterpomp op de multieriem en een compleet andere (en bredere) distributie en ga zo maar door… dus dat zal een vrijwel onmogelijke opgave zijn… helaas :(
7 maart 2010 om 22:01 #17625773inderdaad, vroeg het me zo af he…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.