Andere speakers, en toerenteller

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Andere speakers, en toerenteller

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    wilcowww

Hallo

jullie hebben tijdje niks van mij gehoord ( maar ik ook niet van jullie :P ) want er kwam maar geen reactie op mijn oude topic dus bij deze maar een nieuwe, het 2e stuk tekst is het laatste wat ik daar heen gezet heb wat ik dus ff heb gekopieerd omdat hier nog geen reacties op waren en het 1e stuk tekst is helemaam nieuww:P

ik heb dus setje nieuwe speakers gekocht maar nou zijn deze ovaal, zijn hier ook ringen voor dat dezen toch zo in de deur passen ? of moet er dan gezaagt worden ? of kan ik die beter ( bijvoorbeeld ) in het halve tussenschot zetten ? en dan ronden aanschaffen voor in de deuren ?

Gutentag ! na een poosje niks van mij te hebben laten horen laat ik me maar eens even horen !, ik heb inmiddels mooie tellerbak binnen, ( met toerenteller ! ) moet alleen het glasje nog ff overzetten alleen kan op dit moment ff niks met de combo omdat hij tijdelijk nog ff weer in gebruik is genomen in verband met het overlijden van onze andere auto tevens heb ik mooie luchthoorns aangeschaft nu zat ik te denken, gewoon de kabel van de toeterknop op de ene +op het relai en de andere plus die op het relai moet gewoon een kabel ergens uit de zekeringkast trekken ? zodat er alleen stroom opstaat bij contact ? ik wou de luchthoorns mooi schuin naar benden toe aan het dakje zetten zal dit wat lijken ? tevens kun je hem instellen op 2 tonen of 1 toon, iemand van jullie ervaring met extra knopjes in het dashboard maken ? zoja waar ? zodat het mooi lijkt of niet opvalt ?

ik had wat mooie fotos geschoten van de patient in kwestie alleen is mijn telefoon overleden, ik zal morgen ff een paar fotos schieten met camera ook van de tellertjes die erin komen

ik zat ook nog te denken, als ik straks alles netjes gespoten heb, het dakje weer mooi heb , moet ik die met bevestigen ook afkitten aan de onder kant ? ( want ik zat te denken om daarin zegmaar de versterker enzo te zetten ? of wil dit niet ? ( blijft dat te vochtig ? ) ook met eventuele vocht vreter erbij in dat kastje zegmaar ?

wilcowww

ook niet geheel onbelangrijk :

den nieuwe speaker is op zijn langst ( de lengte van de ovaal dus) 24 cm en is 17 breed de speaker die eruit is gekomen heeft een diagonaal van 15.5 cm

EDIT:

weet iemand ook waar ik nieuwe deur rubbers kan bestellen ? en een nieuwe antenne ? en of de hele carosserie plaat ervoor weg moet om bij de antenne te kunnen ( die erop zat is afgebroken )

Ronald45

Die speaker adapterringen zijn overal te koop, voor alle maten speakers.
          Onder andere hier: http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1007c-autospecifiek/1684l-opel/” onclick=”window.open(this.href);return false;

wilcowww

zal het dan aan mij liggen dat ik nergens speakeringen voor ovale speakers kan vinden die dan gewoon in de deuren van de combo ( corsa ) passen ?

Ronald45

Sorry ik had je niet goed begrepen.
              Ovale speakers gaat m niet worden nee. Of je moet zelf wat knutselen met zo’n adapterring.
              Die ringen zijn echt bedoeld om er universele autospeakers in te zetten, in diverse maten.

wilcowww

ja precies, oke dan wordt dat dus een gevalletje in het (halve) scheidingswandje ermee, en voor in de deur maar gewoon ronden dan hoef ik iig niet in de deur aant zagen :thumb

heb jij ( of een ander ! mischien nog een idee hoe dat zit bij de luchthoorn en het dakje ? ( of mijn idee van aansluiten voor luchthoorn klopt, en of dat wil met versterker enzo in het dakje ?

Ronald45

Ik kan niet helemaal opmaken uit je verhaal om wat voor auto het gaat.
                  Advies over stroom-zaken kan ik je wel geven, maar dan moet ik wat meer gegevens (bv een schema) hebben van die hoorns.
                  Je moet ze in ieder geval goed afzekeren, of bv op de bestaande zekering van de toeter aansluiten.
                  Schakelaars in dashboard bouwen – tja je kan kijken of er nog blinde platen ziten en daar een bestaande Opel schakelaar plaatsen bv.
                  Maar zonder wat meer info blijft het gissen..

wilcowww

Het betreft een Opel combo (B) 1.4i benzine ! als ik mij niet vergis is die na 97, schema van hoorns heb ik wel mar dan thuis, kan ik vanavond wel inscannen ( ik ben slecht in zon schema ”uitlezen” )

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.