andere omega kopen!!

Forumindex Forums Modellen Omega andere omega kopen!!

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251018
    opelknight
      Lid sinds:
      22 April 2010

      Ik heb nu een omega van 1999 2.0i 16v ,maar die begint wat blauwig te roken en neemt wat olie.De garage zegt zuigerveren.
      De omega heeft nu 220.000 op de teller ,ik zelf vind dat wel redelijk vroeg dat de zuigerveren bijna op zijn.zn goeie wagen !!!!

      Dus ik ben opzoek gegaan naar een opel omega van nieuwere bouwjaar.
      Nu heb ik een opel omega van bouwjaar 09/2003 gevonden een opel omega 2.2i 16v handgeschakeld en combi.
      heeft 139.000 gelopen en heeft bij 106.000 nieuwe distrubitie riem en waterpomp gekregen.

      Wie heeft ervaringen met problemen van deze auto in deze bouwjaar, wat kan ik misschien verwachten?? en is deze type met een andere(betere) motorblok dan die andere uit 1999.

      omega rijden gewoon heel erg lekker en goed.ik ben een gewone rustiger rijder en geniet van de opel omega.jaren ford gereden,maar nu is opel alles hoor.top !!!
      alleen jammer van deze die ik nu heb.buiten de zuigerveren is de auto in topconditie!!!

      dus wie kan mij tips geven.

      groet.

      #18052254
      Slurpy
        Lid sinds:
        3 March 2007

        Ben je al eens ergens anders gaan informeren mbt de blauwe rook ?
        Je moet jammer genoeg zo maar niet alles klakkeloos aannemen wat door een garage word gezegd.

        #18052255
        opelknight
          Lid sinds:
          22 April 2010

          ik ben eerst bij een opel garage geweest,die heeft alles getest en gemeten.Die zeiden ligt aan je katilisator.Nou die zit er net een jaar onder.
          De opel garage die hem er onder heb gezet ,zegt dat de katilisator nog helemaal prima is en dat ik mijn olie maar eens in de gaten moest houden.EN heeft de vuldop van de motor is open gedaan terwijl de motor draaide,en er kwam een walmpje uit en wat gespetter van de olie.
          Als ik gas geef kom er een blauwwolkje uit de uitlaat en ruikt niet echt meer zoals hij eerst rook!!! dus zeg het maar!!
          Qua rijden,merk je wel wat vermogen verlies.Ik denk dat een 2.0i 16v zo en zo te licht is voor een opel omega.

          #18052256
          Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2007

            Een x2.0xev is te licht voor een omega. Wat ik hier hoor is standaard garage praat.

            Wat je zou kunnen doen is compressie meten. als de zuigerveren slecht zijn heb je geen of heel weinig compressie op die cilinder. Maar let op ook een verrotte koppakking of gescheurde kop kan dit veroorzaken. Laat het goed nakijken voordat je klakkeloos iets aanneemt.

            #18052257
            opelknight
              Lid sinds:
              22 April 2010

              Ja vind ik ook een 2.0 te licht voor een omega.nu door mijn ervaring.
              maar klakkeloos iets aannemen,dat zo maar te zeggen tegen iemand die je niet kent en niet precies weet wat er is gezegd bij 2 garage’s vind ik zelf wel wat ver gaan.
              Maar goed compressie is gemeten en andere metingen en uitlaatgassen,maar 99% duid er op zuigerveren!!
              Ik vind het te duur om het zo te laten maken voor een auto van 13 jaar.

              Maar mijn vraag was ook wie weet goeie en negatieve punten over opel omega rond bouwjaar 2002 en heeft 2.2i 16v ???? Er zit ook een ecotec motor in,dus tja die houden voor mijn gevoel dan ook niet zo lang vol.Veel andere merken rij je zo 3 ton met een auto.
              En natuurlijk je moet een beetje geluk hebben.
              Maar 2.5 v6 dat zijn dan wel een beetje goeie sterke motoren??? wat voor merk is dat dan.

              #18052258
              Slurpy
                Lid sinds:
                3 March 2007

                Ik denk dat de V6 een opel blok is.
                Of deze beter of slechter zijn dan de 2.2 zou ik niet kunnen zeggen maar ze zijn wel onderhevig aan olielekken allerhande.

                Het eerste wat in me opkomt bij de 2.2 is het gescheurde uitlaatspruitstuk dat regelmatig voorkomt.

                En de omega met de 2.0 werd destijds hier in Belgie gebruikt door het leger om officieren mee te vervoeren. Daar ben ik er verschillende van tegengekomen op veilingen van het leger waarbij 3 ton echt geen uitzondering was.

                #18052259
                GS2.6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 March 2011

                  Ecotec motoren zijn goed voor in lichtere auto’s.

                  Als je voor een ombouw naar V6 wilt gaan, pak dan meteen een x30xe, en het liefst een hele auto, dan kun je alles omzetten en zien wat aangepast moet worden!
                  Of de 3.2, maar 3.0 is veel goedkoper en net zo goed..

                  #18052260
                  dqp-sammy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 March 2009

                    Ecotec motoren zijn wel goed voor het milieu en ook geen slechte motoren maar er zit gewoon teveel technic op.
                    De oudere ohc motoren waren da veel simpler en hebben veel problemen opgeleverd.
                    Echte raketten zijn alle motoren niet in de omega.
                    Maar ik ken ook genoeg mensen die 4 of 5 ton met de x 20 xev motor gedraaid hebben.
                    De 2.2 motor heeft hoofdzakelijk problemen met gescheurde spruitstukken maar dat heeft de x 20 xev ja ook gehad.
                    Koop en spagettiespruitstuk en je hebt er geen last meer van .
                    De V 6 motoren zijn heel duur in ondehoud en hebben net zo goed problemen met de spruitstukken alleen bij de 3.2 schijnt dit opgelosst te zijn .
                    Alleen lusten deze wel en slokje.
                    Heb ze allemal gehad ondertussen en als ik echt mag kiezen dan zou ik nu als die nog bestaan en roestvrije omega a station met 24 v motor nemen of en c 30 ne die zijn echt niet kapot te krijgen.
                    Met de Ecotecmotoren kan je geluk en pech hebben , heb al motoren met 150000 km zien sneuvelen en ik ken ook mensen die er 5 ton met gereden hebben , zoals ik ook een persoon ken die bijna 4 ton met en mv6 gereden heeft en nog nooit iets aan gehad heeft.
                    Het ligt bijna altijd aan de onderhoud en en beetje geluk moet je ook hebben.
                    Heb hier ook al en cih rekord motor gehad met 1,5 millioen kilometer dus alles is mogelijk.
                    Gr. Peter

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.