Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Andere motor inbouwen in kadett d
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2011 om 11:31 #17796487
sebbe dat is leuk maar dan zuigt de 2.0 pomp meer dan de 1.3 pomp dus heb je tussen die 2 pompen een aardig verschil denk ik
beste is 2.0 pomp net als bij een e kadett
25 april 2011 om 12:47 #17796488ik had wel is gehoord dat ze het veel deden bij corsa’s met pomp in de tank daarom vroeg ik het.
groeten bas
25 april 2011 om 17:00 #17796489dat zou ik echt niet weten maar lijkt me dat er een groot verschil tussen de 2 pompen gaat zitten
12 september 2011 om 20:56 #17796491Hoi :D
Ben ik weer, weining tijd gehad laatste half jaar….
Progressie:
Uitlaatsyteem klaar
2 nieuwe remleidingen
GSI Stuur
pookknop 5 bak GSI gemonteerd
GSI radiateur gemonteert, koelvloeistof erinWat er nog moet gebeuren is de bedrading…..maar ik heb geen schema, en kan er ook geen op het forum vinden… :swear
Maar misschien is er iemand hier een elec. schema heeft van een 2.0 8v?
Ik zou er erg mee geholpen zijn, want ik ben geen electro gast :DGroeten Marcel
Foto’s volgen
13 september 2011 om 17:36 #17796490moet je hier is kijken daar staat het allemaal wel beschreven.
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/downloads.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
succes!! :kewlpics
14 september 2011 om 01:54 #17796492Thanx hier ben ik super blij mee;):d :thumbup
16 september 2011 om 22:57 #17796493Heeft er toevallig iemand een linker knipperlicht liggen van een d kadett? moet oranje zijn alvast bedankt;) Greetz Marcel
20 september 2011 om 14:22 #17796494Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed
Op de ronde stekker onder de motorkap daar zitten enkele draden aan
en 3 draden waarvan ik niet weet waar ze voor zijn
het gaat om de wit/zwarte draad de geel/zwarte en de blauw/rode draadWie kan mij met spoed helpen want wil hem vanavond aansluiten en dan zou ie moeten starten
als ik weet waar die draden voor zijnGreetz Marcel
20 september 2011 om 15:07 #17796495@Marcel_opel wrote:
Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed Spoed
Op de ronde stekker onder de motorkap daar zitten enkele draden aan
en 3 draden waarvan ik niet weet waar ze voor zijn
het gaat om de wit/zwarte draad de geel/zwarte en de blauw/rode draadWie kan mij met spoed helpen want wil hem vanavond aansluiten en dan zou ie moeten starten
als ik weet waar die draden voor zijnGreetz Marcel
blauw rood = brandstofpomp
de andere weet ik ff niet.
maar is het niet gewoon kleur op kleur aansluiten?20 september 2011 om 18:33 #17796496Nee want een 1.2 motor is anders dan een 2.0 dus kabelboom is ook niet hetzelfde
20 september 2011 om 18:42 #17796497ik kan wel gaan kijken bij mijn kadett.
die was ooit ook 1.2 maar dat word niet eerder als donderdag21 september 2011 om 15:31 #17796498Vanaf ronde stekker
Zwart contact geschakelde + (2 draden) naar contact slot
Groen toerenteller signaal (bobine? of toerenteller?)
Blauw/groen (olie druk meter)
Rood/zwart (brandstofpomp)
Zwart/rood (start motor) Welke + of -?
Blauw/wit (dynamo) Welke + of -? of D+?
Bruin massa
Bruin/blauw (motronic storings lampje)Zwart/geel (onbekend)
Wit/zwart (onbekend)
Blauw/rood (onbekend)De hoofd kleur van de kabel staat als eerste vermeld
de tweede kleur van de kabel is de dunne streep.
Dus blauw/rood is hoofd kleur blauw en een dunne rode streep.Ik kan niet kleur op kleur aansluiten want van carburateur naar injectie is een andere kabelboom
Auto start niet
krijgt wel benzine
injectoren klikken
bougies vonkenBenzine is vers
Wie kan me verder helpen???????
Greetz Marcel
21 september 2011 om 16:57 #17796499weet je zeker dat er benzine is?
zo ja start de auto kort draai de bougies eruit zijn ze nat dan heb je geen vonk
zijn de bougies droog controleer nogmaals of je wel benzine krijgt :Pals je benzine krijgt en er is een vonk controleer dan of de ontsteking op tijd staat. (als de motor liep in de andere auto en je bent niet aan de ontsteking geweest dan staat deze goed genoeg voor nu)
staat de ontsteking goed is er een vonk, is er benzine en je heb de motor niet lopen gehad in de andere auto dan wordt het tijd om compressie te gaan meten als je het gereedschap ervoor heb :(
is er ook compressie, dan is er iets niet goed met de communicatie tussen de injectie en de computer lijkt me.
ik kan je helaas niet verder helpen met de kabel aansluitingen
21 september 2011 om 19:55 #17796500Kleurcoderingen: Bij opel blokken is de bedrading bijna altijd kleur op kleur.
Hieronder de betekenis van de draden:Kleur Betekenis
Bruin / Geel Diagnose
Bruin / Wit Diagnose
Bruin / Blauw Motronic lampje dashbord
Rood Constante +
Groen Toerentellersignaal
Rood / Blauw Brandstofpomp
Blauw KoelwatertemperatuurZwart Geschakelde +
Zwart / Rood Startmotor
Blauw / Groen Oliedruk lampje
Blauw / Wit Dynamo
Blauw / Geel Oliedruk meter (optioneel)Bruin Massa
dit heb ik gekopieerd van de site van http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; hoop dat je er wat mee kan.
en anders wil ik nog wel ff onder de kap van mijn d kadett kijken ;)
oja ff een vraagje heb je wel de zwarte draad van de ecu aangesloten?
ik weet niet waar je vandaan komt maar als het in de buurt is wil ik wel ff een keertje langs komen met mijn d kadett (was ook een 1.2)21 september 2011 om 20:01 #17796501heb je toevallig ook wat foto’s van jou kabelboom?
21 september 2011 om 22:20 #17796502Hey thanx man :D zal er zeker wat aan hebben
als je langs zou kunnen komen dan zou dat echt helemaal geweldig zijn want we komen er nie meer uit
ik zal je een prive bericht sturen met mij 06 nummer als je dan contact met me zou willen opnemen
zou fijn zijn avast bedankt :thumbGreetz Marcel
21 september 2011 om 22:35 #17796503Hey theunm je had idd gelijk over de brandstof pomp
we kregen geen benzine daarna pomp onder de auto aan de achterkant geplaatst
en nu volop benzine thanx nog voor de info :thumbGreetz Marcel
12 december 2011 om 20:39 #17796504Hey opel freaks even een upje
ik heb de kadett nog steeds niet lopend gekregen
zit nog steeds met de bedrading die ik over heb
en niet weet waar ze voor zijn en waar ze op aangesloten moeten worden
iemand die me kan helpen???heb tevens nog een z.g.a.n gsi motorkap
en een digitale km klok van een gsi te koop
voor info bel:06-46580131Greetz Marcel
27 maart 2012 om 16:47 #17796505Hallo
is alweer even geleden kadett is zo goed al klaar
nog een paar draden aansluiten en dan is ie klaar
maar heb alleen een aansluit schema nodig voor de
bedrading had de vorige keer al een linkje gehad (http://www.corsa-novatuning.nl/nl/downloads.html” onclick=”window.open(this.href);return false;) maar die klopt niet als je op 2.0 8v klikt krijg je een schema van
een 2.0 16v heb alle linkjes geprobeerd maar allemaal hetzelfde
ik heb dus echt een schema van een 2.0 8v nodig want de kabelboom
van een 2.0 16v is anders ik heb wel de schema van een oude type 2.0 8v
met een luchtmassa meter nodigThanx alvast greetz marcel
28 maart 2012 om 16:39 #17796506als die vonkt en benzine krijgt moet ie altijd wel een x ploffen,doet ie helemaal niks dan?
28 maart 2012 om 17:12 #17796507kun je misschien ook wat foto’s maken van de draaden die je over hebt?
er is dan vast wel iemand die weet waar ze voor zijn. :kewlpics29 maart 2012 om 00:05 #17796508de injectoren gaan niet open op remmen reiniger loopt ie wel
maar een schematje die wel klopt zou heel fijn zijn kan ik gelijk
alles ff checkenGreetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.