Forumindex › Forums › Modellen › Astra › andere astra kopen. van 1999 naar 2005 model.vraagjes!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2015 om 22:00 #17272208
Beste mede Opel liefhebbers. Helaas kan ik er niet meer achterkomen wat mijn oude username enz is die ik al jaren had. Dus heb ik een nieuwe aangemaakt.
Ik rij al jaren een Opel Astra G sport uit 1999. Nu we met oog op de toekomst toch wat groter willen gaan rijden, zijn we van plan een Opel Astra station 1.6 of 1.8 benzine van 2005/6 te halen. Airco , cruisecontrol enz enz. We hebben nog niet specifiek een auto op het oog omdat… We in onze prijsklasse ( +- 3500€) plus inruil oude Astra alleen leuke auto’s vinden met rond de 200000 km op de teller. Dus hierbij een aantal vraagjes:
– in hoe ver is de km stand een probleem ( of juist niet) bij deze modellen.
– iemand ervaringen en problemen met deze modellen? (Kinderziektes, extra aandachtspunten)
– per hoeveel 1000 km moet de distributie riem vervangen worden?Ik hoop dat er mensen zijn die mij n vragen willen beantwoorden en wat ervaringen willen delen! Alvast erg bedankt!
M. Vd linde
3 juni 2015 om 22:12 #18286516:thumb
4 juni 2015 om 00:31 #18286517Dan heb je het dus over de Astra H. Topics genoeg hierover. Even zoeken, kom je veel te weten.
Kijk je naar een station? Neem aan van wel.
Een auto met zo’n kilometerstand hoeft geen probleem te zijn. Je koopt wél een auto van 10 jaar oud, dus er kunnen soms kwaaltjes tevoorschijn komen die je met een jongere auto gewoon niet hebt. Zo simpel is dat. Kijk goed naar het historisch gebruik (voor mij persoonlijk liever geen leasebakken) en het onderhoud. Met goed onderhoud kan een auto ver komen tegenwoordig. Zeker die diesels. Maar toch, een koppeling of versnellingsbak kan al snel in de papieren lopen en zomaar ineens opduiken.
Die distributieriem gaat bij benzine meestal om de 150000 km. Die is bij die km stand dus waarschijnlijk al vervangen en hoef je tenzij je de 3 ton passeert ook niet meer te vervangen.
Wil je zoveel mogelijk geld voor alles krijgen, loont het vaak om je eigen auto particulier te verkopen en dan je nieuwe ook particulier. Met goed zoeken en wat geduld koop je dan een betere auto dan bij de dealer of garage, maar zonder garantie.
Voor de Astra’s letten op:
– Roest bij de veerpoten
– Of het wervelkleppenblok vervangen is of niet
– Roest bij de wielkast, achter het plastic (vooral voorkant)
– Bepaalde versnellingsbakken geloof ik, afhankelijk van diesel of benzineVerder gewoon letten op allerlei zaken, banden, algemene staat enz.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.