Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ander dashboar in corsa sedan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2012 om 10:14 #17245515
Hallo,
Ik heb een corsa sedan uit 1991. Het dashboard is ondertussen redelijk versleten en ik wil hem vervangen.
Nu zit ik er aan te denken om er een dashboard uit een ander opel-model in te hangen.
Ik weet dat hier het nodige werk aan vast zit.
Weet iemand wat er in de corsa kan met het “minste” werk?
Ik vind het niet erg om dingen aan te passen, maar als het te veel wordt denk ik dat ik het huidige dashboard ga repareren.Iemand hier ervaring mee?
Groeten,
Rick1972
6 november 2012 om 10:19 #17979362Bedoel je dan de Corsa A TR?
Volgensmij zijn de meeste dashboards uit de A-serie vrij eenvoudig met elkaar te verwisselen. Meende dat m’n pa in zijn TR vroeger ook wel ‘s het één en ander heeft gewisseld.
6 november 2012 om 10:26 #17979363Ja, ik bedoel de TR
Maar ik wil eigenlijk niet zomaar een dashboard uit een andere corsa er in hangen, maar bij voorbeeld uit een astra.
Rick1972
6 november 2012 om 10:37 #17979364Even mierenneuken, het is een Corsa A Sedan ;) Ik heb volgens mij ergens wel eens een Astra F dashboard in een Corsa A gezien, misschien dat een Corsa B dashboard ook wel past?
6 november 2012 om 11:48 #17979365Corsa b kan ook,inderdaad
6 november 2012 om 19:48 #17979366wil ik wel eens zien dan als het doorgaat ;)
6 november 2012 om 21:34 #17979367Er staat me iets van bij dat mede-forumlid Aapje nog een Corsa A dashbord te koop had,
Ik zou hem eens een berichtje sturen of die dat nog heeft.6 november 2012 om 21:45 #17979368@*Jurgen* wrote:
Even mierenneuken, het is een Corsa A Sedan ;) Ik heb volgens mij ergens wel eens een Astra F dashboard in een Corsa A gezien, misschien dat een Corsa B dashboard ook wel past?
Leuk miereneuken :jerry
Het is een TR Sedan want hij heeft een kont en geboogde schermen
Heb het zelfs ergens op de oude papieren staan van mn vriendin dr ex TR sedanIs een astra dashboard niet te breed?
Vind zelf het zwarte corsa a3 gsi dash het mooiste :wub7 november 2012 om 07:01 #17979369@trashmetal wrote:
@*Jurgen* wrote:
Even mierenneuken, het is een Corsa A Sedan ;) Ik heb volgens mij ergens wel eens een Astra F dashboard in een Corsa A gezien, misschien dat een Corsa B dashboard ook wel past?
Heb het zelfs ergens op de oude papieren staan van mn vriendin dr ex TR sedanIs een astra dashboard niet te breed?
Vind zelf het zwarte corsa a3 gsi dash het mooiste :wubUit welk bouwjaar kwam ie dan? Naar mijn weten is de A2 versie met kont een TR en de A3 versie met kont heet gewoon sedan. Maargoed doet er in dit geval niet heel veel toe, dashboards zijn allemaal uit te wisselen, als je een ander type dashboard in wilt bouwen zul je flink creatief moeten zijn ;)
7 november 2012 om 07:23 #17979370was een a2, met de grote koplampen knippers en het oude type dash
van begin 1989, jammer dat hij gatenkaas was :(7 november 2012 om 09:36 #17979371@devries_met_ck wrote:
Er staat me iets van bij dat mede-forumlid Aapje nog een Corsa A dashbord te koop had,
Ik zou hem eens een berichtje sturen of die dat nog heeft.Heb ik niet meer, niemand kwam ‘t ding halen dus in de bak gemiepert.
(Ja een persoon wou ‘m hebben, maar die wou nog afdingen ook.)
7 november 2012 om 10:42 #17979372@*Jurgen* wrote:
@trashmetal wrote:
@*Jurgen* wrote:
Vind zelf het zwarte corsa a3 gsi dash het mooiste :wubUit welk bouwjaar kwam ie dan? Naar mijn weten is de A2 versie met kont een TR en de A3 versie met kont heet gewoon sedan. Maargoed doet er in dit geval niet heel veel toe, dashboards zijn allemaal uit te wisselen, als je een ander type dashboard in wilt bouwen zul je flink creatief moeten zijn ;)
Een corsa A1 (van 1982 t/m 1986*) met kont is een TR
Een corsa A2 (van 1987 t/m 1990*) met kont is een Sedan
Een corsa A3 (van 1991 t/m 1992*) met kont is ook een Sedan.* Deze jaartallen kloppen niet helemaal omdat de nieuwe modellen in de maand augustus werden geintroduceerd.
De eerste corsa A1 werd in Duitsland verkocht in 1982, in 1983 werden ze ook in Nederland verkocht.Als het een echte TR is, dan staat dit op de kofferbak en in het kenteken.
De letters TR staan voor het woord Trunk.
7 november 2012 om 11:08 #17979373Je zal ongetwijfeld gelijk hebben
Zie geen TR op de oude foto’s staan, papieren kan ik niet meer vinden
Maar toch blijft voor mij de sedan een TR Sedan
Hadden ze er andere schermen op moeten zetten en de kont afzagen :jerryik zie het gewoon als benamingsfout van opel :D
7 november 2012 om 11:10 #17979374d kadett lijkt me ook wel te passen miss iets breder
8 november 2012 om 01:28 #17979375@Aapje wrote:
@devries_met_ck wrote:
Er staat me iets van bij dat mede-forumlid Aapje nog een Corsa A dashbord te koop had,
Ik zou hem eens een berichtje sturen of die dat nog heeft.Heb ik niet meer, niemand kwam ‘t ding halen dus in de bak gemiepert.
(Ja een persoon wou ‘m hebben, maar die wou nog afdingen ook.)
dit snap ik niet :shock: kun je hem beter aan die persoon verkopen die wil afdingen
dan in de bak mieteren toch -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.