Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › ander blok inbouwen wat vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2011 om 16:44 #17234895
mijn C ascona cabrio heeft origineel een 1.6 carb blokje met 90 pk.
deze is eens vervangen voor een 1.8 carb 90 pkbeiden automaat.
nu is het zo dat het huidige blok (overgens zeer net blok) 120.000 km gelopen heeft, maar er zit zucht geen gang in.
120 km pu en dan houdt het toch wel een beetje op.. en van 100 – 120 ben ik zeker zo’n 2 minuten bezig… ja je leest het goed.nu hoef ik geen snelheids monster maar wil toch graag iets meer power als dit.. de toeringcar ging me inhalen met 110 en ik kon hem niet bijhouden :jerry
nu wil ik dus een c20ne inbouwen..
heb ik even wat vraagjes
– hoe zit het met de brandstofpomp en benzine leidingen (dik genoeg) en moet ik een andere pomp/tank.
– hoe kun je het beste het blok eruithalen? via de onderkant? volgens mij ging dat een beetje moeilijk..
– ik wil de automaat houden aangezien ik zo weinig km’s per jaar maak.. zo’n 2000 vind ik het onzinnig om te schakelen daarvoor.. is de automatenbak zo over te zetten tegen de c20ne, ik weet dat er iets is met de koppelomvormer *geen idee hoe dat ding eruitziet maargoed.
– welke aanpassingen moet ik nog meer maken?]
misschien als het goed te doen is dat het een winter projectje wordt.
29 september 2011 om 20:28 #17846164niemand?
30 september 2011 om 06:25 #17846165carburateur tank icm met injectie blok is niet ideaal als je tank leger als half leeg wordt en je gaat een bocht door valt hij uit.
daarom raad ik je wel een injectie tank aan.leidingen zijn dik zat.
c ascona is toch gelijk aan e kadett onder de kap?
bij E kadett vaak genoeg moter via onderkant gedaan. gaat juist makkelijker (geen gebots met motersteunen tegen het schutbord enz.
brandstofpomp moet ook van een multipoint injectie moter zijn.
van automaat bakken weet ik niks. behalve dat ze schaars zijn, en kan deze het vermogen van de c20ne wel aan?
groetjes ;)
30 september 2011 om 06:28 #17846166C ascona is volgens mij redelijk gelijk ja..
een andere tank, kun je niet gewoon een andere pomp erop zetten?30 september 2011 om 10:56 #17846167mijn ervaring leert dat dat wel kan, maar dat hij dan uit valt met minder dan een halve tank icm een bocht.
dus gewoon wat vaker tanken.
30 september 2011 om 13:03 #17846168ik heb ook nog wat horen zeggen over olie koeling, mn radiateur koelt ook gelijk de olie..
iemand idee hoe dat zit?
30 september 2011 om 14:35 #17846169bij automaten zit er nog wel eens een extra koelblokje in de radiateur. Dan loopt je automaatbakolie door dat koelertje heen zodat deze olie gekoeld wordt. Kun je je dus zo weer gebruiken als je een andere automaatbak gebruikt
30 september 2011 om 14:57 #17846170zou dezelfde automatenbak passen op een c20ne als je de koppelomvormer van het oude blok mee neemt?
weet niet wat voor automatenbak er achterzit, het is een 3 traps..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.