Ander blok in Calibra

Forumindex Forums Modellen Calibra Ander blok in Calibra

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    herbertlamberink

goeieavond ik heb een opel calibra 2.0 i 8v maar nu wil ik dat blok overplaatsen naar een opel calibra uit 95 2.5 v6 x25xe zou dat ook passen
      ik denk namlijke dat die ophanings punten anders zijn groetjes herbert

the aviator
      Deelnemer

Zolang je de calibra motorsteunen van de c20ne motor hebt, moet dat wel lukken denk ik. Volgens mij zit elke motor in een calibra (zonder 4×4) vast op dezelfde punten aan het chassis. zo heb ik zelf bv ooit een c20ne in een calibra turbo chassis gehangen (wel met f20 4×4 bak).

Kijk anders even waar je motor vast zit aan het chassis van je calibra met c20ne (passagierszijde thv stuurbekrachtigingspomp, versnellingsbak aan bestuurderszijde tegen frame achter/onder zijscherm (onder stuurbekrachtigingsresevoir) en bij schakelmechanisme tegen schutbord) –> Kijk vervolgens bij de x25xe calibra of op die locaties de gaten voor bevestigen van motorsteunen ook zitten. Ik denk dus van wel.

the aviator
        Deelnemer

Waar je trouwens wel nog even naar moet kijken / op moet letten is of de stuurbekrachtigingsleiding van een x25xe qua vorm gelijk is aan die van een c20ne. Ik denk het niet namelijk. Die leidingen hebben per motortype volgens mij een andere “vorm” om zo van de stuurbekrachtigingskoeler naar de SB-pomp te komen. Mogelijk dat je het SB-leidingsdeel v.a. de SB-resevoir ook moet overzetten.

pascal1109
          Deelnemer

Rare keus, maar ieder zijn ding.
            Met de motorsteunen van de c20ne past dat allemaal.
            Pak idd ook maar de leidingen / slangen mee van de c20ne, want de kans is idd dat die niet allemaal even goed passen.
            Ook de tellerbak van de c20ne en de versnellingsbak niet vergeten ;)

Als je nou denk dat die serieus wat lichter is geworden, zou ik hem even opnieuw laten keuren zodat die een gewichtsklasse lag komt en dus goedkoper is, gezien zo’n v6 wel wat gewicht heeft (in ieder geval op papier) ;)

2slow
            Deelnemer

Hou wel rekening mee dat in een V6 dingen onder de kap een ander plek of vorm krijgen. Zoals bijvoorbeeld de ruitenvloeistof kan.

Maurice89
              Deelnemer

Dit past gewoon ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.