Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ander blok?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2010 om 15:24 #17221885
Ik zit er vaak aan te denken om een ander blok in de Ascona te zetten.
Wat kunnen jullie me aanraden?
2200 of een 2400 en wat moet er dan aangepast worden? :hmmz
Ik heb er nu een 1900N erin liggen met een 5 bak.31 mei 2010 om 18:15 #17680958sex cilinder:P
31 mei 2010 om 20:41 #17680959Hmm, ik zit zelf met dezelfde keuze. rijdt ook 1.9n.
Zit te denken aan een 2.0 met dubbele webers, en een beetje hoogtoerig maken, of misschien makkelijker; een 2.4 en niet te veel aan doen. lekker veel koppel en de boel blijft heel.
Maar hier zijn heel veel topics over, sommigen zelfs met filmpjes en testbank logs om te zien hoeveel vermogen eruit eindelijk uitkwam. Check ook even de stickies in het CIH topic bovenaan, voor wat er allemaal nodig is voor de ombouw. Het is wel even zoeken van een carb motor naar een injectie…
31 mei 2010 om 20:54 #17680960Bro…..Ik denk dat je net als mij het blok zo kan vervangen, aangezien je ook al retourleidingen met pomp hebt. getrag is goed denk ik.
Alleen je kabelboom hoeft aangepast te worden met de computer voor de injectie.31 mei 2010 om 21:32 #17680961Heb je al een brede radiateur?
2 juni 2010 om 23:02 #17680962Ha die Robbie,als je er een 2.2 of een 2.4 inlepeld,moet je wel een paar dingen veranderen,carterpan bijv.,maar ook de aanzuigbuis van een 2.4 moet je dan laten veranderen want anders gaat je motorkap niet meer dicht,het mooiste is als je een anzuigbuis van een 6cil. 3.0 neemt,maar die moet je dus ook veranderen,als je op het forum onder het hoofdstuk motor kijkt bij CiH dan kan je en heel stuk wijzer worden,ik heb met eigen ogen een 3.2 v6cil ram in een b-ascona zien liggen en horen lopen,gaat als de brandweer!!!!!!
3 juni 2010 om 18:54 #17680963Ja, dat van de aanzuigbuis wist ik.
Maar een 2.2 of 2.4 zonder injectie kan dat ook?3 juni 2010 om 21:45 #17680964Ja, dat gaat en met webers helemaal goed! Met wat geknutsel is het ook mogelijk om een carburateur spul er op te krijgen, denk alleen dat een 1,9N carbje wel hel erg klein is voor een 2.2 of 2.4…………
Heb zelf ooit (lang geleden) een inlaat/uitlaatspruitstukkenspul van een 2.0S op een 2.4 gezet, en omdat de inlaatkanalen van een 2.2 en 2.4 hoger zitten moet je een vulplaat tussen het in en uitlaatspruitstuk zetten en nieuwe gaten boren in het inlaatspruitstuk waar de paspennen in moeten komen, het is wel wat uitzoeken/passen & meten, maar ‘t is te doen.
Met een goede Varajet liep het als een zonnetje, geen gehik of gestotter, maar lopen als een dikke tiet king:
En natuurlijk de verdeler overzetten van je eigen motor, een 2.4 heeft nog wel een “verdeler” maar die is leeg, zit niks op of in als een rotor en verdeelkap.6 juni 2010 om 12:27 #17680965En de koppeling? Een koppeling van een 1.9N lijkt me een beetje te min voor een 2.4 ??
Kijk anders even in het CIH gedeelte staat het duidelijk uitgelegd.
2.4E : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35036
2.2E: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35032
Ik had zelf ook het 2.4E topic doorgespit en voor me zelf alles op een rijtje gezet zie laatste post daar … :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.