Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › AM+ Wheels
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2013 om 10:26 #17261594
Zoals sommigen al weten loop ik met een vriend al een tijdje rond met het plan om een bedrijfje op te zetten voor custom 3-piece velgen. Zover we weten de enige in Nederland.
Na veel overleg zijn we begonnen met de eerste stappen zetten zoals het ontwerpen en stresstesten van een eerste 3 designs in de lineup en bestellen van samples voor binnen en buitenranden.
Het zal pas ergens 2014 worden voordat we daadwerkelijk de eerste velgen gaan produceren, maar voor die tijd willen we alvast een ‘fanbase’ van de grond krijgen en de naam vestigen.
Sinds enkele dagen is de facebook page online met de eerste designs totdat we de website helemaal op orde hebben.
Dus ik zou iedereen willen uitnodigen om eens een kijkje te nemen op http://www.facebook.com/AMpluswheels zo op de hoogte te blijven van de eerste én beste velgen uit Nederland!2 november 2013 om 11:05 #18184316gaan jullie ook kleine maten maken dan 18 inch??
en wat gaat een set ongeveer kosten??
2 november 2013 om 11:10 #18184317Het idee is voorlopig 18 inch, volgende stap 19. Opelforummers zitten veel in de 13-16 range, maar dat is niet de markt waar we ons op willen richten. Nieuwere opels staan wel heel mooi op 18 inch.
Wat betreft prijs, is sterk afhankelijk van de opties die je kiest (afwerking, kleur, etc), en wij zijn zelf ook nog in een fase dat we ksoten uit aan het zoeken zijn, maar reken op 1500 tot 2000 voor een hele set.
2 november 2013 om 13:27 #18184318heel gaaf initiatief!
Blijf ik zeker volgen.. Mocht je wat 18 a 19 inch willen passen op een vectra gts, dan houd ik me aanbevolen!
gr jeroen
2 november 2013 om 19:22 #18184319Even heel simpel hoor.. maar bij FelgenFuchs koop je voor weinig je randen en boutjes, als het custom moet ga je naar titanium-touch.de.
Maar bij beiden koop je gerenommeerde binnen en buiten randen. Diverse NL bedrijven kopen daar hun randen en boutjes in.
Hou het simpel en kies 36 of 40 gaats barrels and lips, dat is vrij gangbaar in 18 inch.Ik begrijp enkel niet hoe je een fanbase wilt oprichten zonder ook maar iets als voorbeeld te hebben? Je hebt enkele simpele 3d designs welk allemaal front mounted gebaseerd zijn, maak je het daarmee jezelf al niet al moeilijker als nodig?
2 november 2013 om 20:58 #18184320Voordeel van frontmount ten opzichte van bijvoorbeeld sandwich is dat de velg meer ruimte kan maken voor grotere remmerij, met behoud van lipdiepte. Met de ontwerpen houden we rekening tot 355mm schijven met bijbehorende klauwen.
De leverancier waar we nu mee praten kan ons, omdat we het dan over wat grotere aantallen hebben, een veel scherpere prijs bieden dan bijvoorbeeld FelgenFuchs. We hebben al een sample besteld, deze is onderweg naar ons en vanaf daar gaan we door naar de volgende stap.
De 3d modellen zijn niet zomaar modelletjes, de randen in de renders zijn daadwerkelijk de randen van de leverancier, precies volgens technische tekening. Het grote probleem met ‘een’ voorbeeld is dat dat flink centen kost, zeker als je er maar één laat maken. In plaats van eerst geld uitgeven en dan hopen dat mensen iets kopen, proberen wij het andersom, mensen enthousiast maken voor ons product om zo sterk te staan als we met het idee naar de bank gaan.
Ja, we hebben nog een lange weg te gaan.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag :)
3 november 2013 om 10:13 #18184321:thumbup
Duidelijk verhaal.
Zijn jullie ook voor de harten al in gesprekken? barrels & Lips is van de 3 onderdelen nog de gemakkelijkste denk ik?De kosten die erin gaan zijn inderdaad fiks, maar voor dikke wielen is wel een markt. Al denk ik dat een markt in de klasse ADV.1 en HRE gauw vervult is (starting @ 5000 een set)
3 november 2013 om 12:43 #18184322Barrels en lips is inderdaad meer een kwestie van vinden en inkopen dan echt ontwerpen.
Ruim een jaar geleden zijn we al eens in gesprek geweest over een oud ontwerp voor een hart. De eerste vraag was of het wiel voor een auto of een fiets was. Hierom hebben we besloten om pas met bedrijven te gaan kletsen als we de randensample binnen hebben. Dan hebben we iets om vast te pakken en is voor iedereen duidelijk waar al die kleine gaatjes rondom het hart nou voor zijn bijvoorbeeld.
ADV1 en HRE zijn inderdaad hele mooie velgen en omdat zij de harten op order frezen kan je eigenlijk alles krijgen wat je wil. Wij willen een middenweg tussen customization en prijs vinden. Wij gaan de harten gieten (net zoals 95% van alle andere velgen), maar behouden de aanpasbaarheid in breedtes, offset en PCD. Onze sets hopen we dus ook voor minder dan de helft van een set HRE te verkopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.