Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Alvast voorstellen, helaas nog geen auto in mijn bezit!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2015 om 13:31 #18292870
Deze al gezien?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m952518219-opel-tigra-1-6i-16v.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
lijkt me wel interressant :hmmz9 augustus 2015 om 13:34 #18292871Van een oud vrouwtje geweest denk ik.. Lage km stand voor zijn leeftijd.. Als het alleen stadsritjes geweest zijn.. De olie dop nakijken…
9 augustus 2015 om 13:54 #18292869Wel ergens iets fout.
Volgens de foto’s een automaat, volgens omschrijving handgeschakeld.
Even navragen lijkt me verstandig, ziet er overigens prima uit.9 augustus 2015 om 14:01 #18292866Dat hij maar 4 versnellingen heeft is ook vaag… Tenzij de automaat 4 traps is… Maar dat betwijfel ik
Kapje secondaire luchtpomp mist.. ds die zal niet ged werken denk ik maar is niet verplicht om deze te hebben met de APK .. de einddemper is niet origineel.. Dus goed nalopen
9 augustus 2015 om 14:28 #18292867Automaat is inderdaad 4 traps. De corsa van mn vader heeft dat ook
9 augustus 2015 om 14:47 #18292868Dankjewel voor het lijstje! Met dit lijstje moet het wel goed komen! Ik ga het lijstje denk ik maar uitprinten en aan mijn vriend geven, aangezien ik er echt geen verstand van heb:, haha lijkt me ietsje beter.. Ook doet mijn vriend altijd even de oliepijl stok met een aansteker erbij om te controleren.
Ehm,, Bart? Koppeling oplaten komen met de handrem? Dit klinkt volgens mij als een hellingproef, alleen zal mijn auto straks maar 2 pedalen hebben! ;)
En de distributie vind ik erg belangrijk om te weten wanneer deze vervangen is, anders laat ik er zelf een distributieriem opzetten.. Heb echt geen zin in dat deze gaat knappen..9 augustus 2015 om 14:55 #18292865Een erg mooie Tigra, die van jouw link Tresmetal! Inderdaad, er zit zoals ik het zag geen koppeling in en een automaat pook. Ik had hem nog niet gezien omdat hij tussen de handgeschakelden staat.. De APK is verlopen maar die kunnen ze mij er wel opzetten voor verkoop neem ik aan. Het intressante wat ik ook aan deze Tigra vind is de kilometerstand! Hoop alleen dat de einddemper sier is ipv een sportdemper zo ziet die er wel uit, anders breek ik hem eronder weg! :oops: hahahaa. Ik ga deze even bekijken op de kentekencheck, hij ziet er inderdaad uit als een automaatje, en hij is erg mooi! :thumb
9 augustus 2015 om 14:58 #18292864Dat met de koppeling is niet een helling proef.. Klinkr wel als alleen moet je kijken wanneer je koppeling aangrijpt.. Maar als je een automaat hebt kun je dit deel overslaan.. Die heeft geen koppelingsplaat maar een koppelomvormer
Wat je hiermee doet is kijken hoever je koppeling versleten is.. Afslaan is niet erg… Met instappen kun je al zien wat de stand van je pedaal is.. Als die hoger staat dan je rempedaal dan is die niet goed afgestelt of versleten9 augustus 2015 om 15:06 #18292863Ooh hahaha, ik had keer zoiets gehoord en een keer het woordje hellingproef.. Ik voel me best wel dom nu.. :$ hahaha :oops:
Ik ben die van 950 uit Breda is aan het bekijken.. Want die spreekt me opzich wel aan! Alleen mis ik de leuke spoilertje erop, hahaa. Maar da kan ik er zelf altijd nog op laten maken. Weet ook niet of dat wel standaard is.. Zo’n spoilertje. Had er 1tje in Friesland gezien voor 1000euro met een spoilertje. Maar die had ook 196xxx op de teller, dan ga ik liever voor eentje met minder km’s!9 augustus 2015 om 15:13 #18292862Hoef je je niet voor te schamen… Zo nu en dan leer je wat bij… Een spoiler zal niet zo veel doen.. Je kunt beter investeren in bredere velgen voor meer contact/grip op de weg , betere remmen om beter te kunnen stoppen en een goede ophanging voor goed stuurwerk in bochten.. Dan komt het vermogen meer tot zijn recht.. Een spoiler is leuk maar is meer weerstand.. En een standaard spoiler zorgt niet echt voor downforce op een voorwiel aangedreven auto.. Is dus alleen voor looks…
9 augustus 2015 om 15:18 #18292861Een spoiler is meer voor het uiterlijk inderdaad! Ik ben echt verliefd op spoilers en bodykits! Hahaa ;)
Gister had ik deze Tigra gevonden op speurders:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel/f_automodel-Tigra/f_brandstof-benzine/opel-tigra-automaat-151599309.html?sr_ab=0&order_by=price&min_bouwjaar=&max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=&order_direction=asc&local-postcode=&max_bouwjaar=&query=” onclick=”window.open(this.href);return false;Ziet er ook wel goed uit vind ik, alleen klein beetje jammer dat die zwart is.. Maar, Ooh die bekleding! :wub
9 augustus 2015 om 15:24 #18292858Kleur kun je veranderen… Met spuiten of vinyle wrap..
Maar voor bumperkits kun je minimaal 2 kanten op.. Aftermarket.. Of irmscher en andere opel tuning merken.. Dat laatste heeft wel zijn prijskaartje maar is wel zeldzaam…En moet het een autoaat zijn of kun je ook handgeschakeld rijden??
9 augustus 2015 om 15:27 #18292859Het moet een automaat zijn.. Aangezien mijn rijbewijs! :$ Schakelen word te veel voor mij, dat word 1 grote chaos in mijn hoofd. Vandaar dat ik speciaal voor automaat heb gekozen. Ik ga de bumperkitjes even googlen.. Een hele auto laten spuiten, hangt volgens mij ook nog wel een prijskaartje aan denk ik? Is dat met wrappen ook zo?
9 augustus 2015 om 15:30 #18292860Als ik op google kijk naar Bumperkitjes Tigra, word ik helemaal gek op die getunede Tigra’s! :wub
9 augustus 2015 om 15:35 #18292857Met wrappen heb je minder voorwerk.. Je auto wassen en goed schoonmaken… Bij spuiten moet je je auto verder uit elkaar halen schuren… Waar nodig plamuren en herstellen en in de primer (grondverf) zetten
Wrap en spuiten is erg auto afhankelijk.. Hoe groter je auto hoe meer het kost qua uren en matriaal.. Alleen bij wrappen hoe je bij de rdw niet je kleur te veranderen omdat het een sticker is en dus niet de officiele kleur van de auto is…9 augustus 2015 om 15:38 #18292856Ahh okee, wrappen klinkt “interessanter” op zich..
9 augustus 2015 om 15:41 #18292855Voordeel bij wrappen is dat je het na eigensmaak kun laten maken oo 1 laag.. Dus als je je auto met hello kitty wilt vol plakken dan kan dat erop geprint worden
Is een voorbeeld.. Ik weet niet of je een girly girl bent :)
9 augustus 2015 om 15:47 #18292854Als je intresse hebt.. Ik heb nog een roestvrij staal catback uitlaatje liggen… Geeft een leuk zwaar geluid en heeft een lage luchtrestrictie wat ten goede komt voor je motor..
Btw.. Catback = van de catalysator tot aan de achterbumper.. Ze zeggen dat de einddemper te kort is voor een tigra maar ik heb er een lange tip op zitten dus dat valt wel mee…
9 augustus 2015 om 15:54 #18292896Hahaa nee alsjeblieft geen Hello Kitty! Qua auto’s ben ik echt geen “girly girl” gewoon bumperkits en een spoiler! :wub En ik zou hem denk ik babyblauw wrappen hahaha!, Of is dat ook “girly girl” ? Ach dan gaan we gewoon voor mint groen! <3
Qua uitlaten, daar ben ik dan helemaal geen fan van! Ze zijn leuk, zolang het sierlaten zijn.. Mijn vriend heeft een “lawaai einddemper” onder de auto, als het mocht had ik dat ding eronder weggeropt! Pff, dat is iets, nee niks voor mij! :$ Dat kabaal, daar hou ik dan niet van hahaa! Sorry.
9 augustus 2015 om 16:12 #18292897Kan ook smaken verschillen.. Qua geluid valt het wel mee met de uitlaat.. Heb um er 2 jaar onder gehad en heb nooit hoeven gillen on de auto ^^ uitlaat moet een een bepaald decibel norm voldoen om goed gekeurd te worden…
Maar voor alleen looks is en sierstukje goed genoeg…9 augustus 2015 om 16:19 #18292898Ik ga persoonlijk liever voor een sierstukje.. Denk eerlijk gezegd, dat ik daar gelukkiger van word..
9 augustus 2015 om 16:22 #18292899Als je alleen voor uiterlijk gaat is dat goed genoeg… Als je ook een deel prestaties erbij wilt is een sierstuk juist iets wat je niet wil…want dat draagt niks bij aan pk’s
9 augustus 2015 om 17:29 #18292900Dan kan ik beter voor andere achter lampen gaan.;) voor het uiterlijk. Tenminste als er nog de orginele achterlampen opzitten. Heb hele leuke achterlampen gezien voor de Tigra! :)
9 augustus 2015 om 17:34 #18292901Koplampen nemen die geschikt zijn voor xenon is een leuke upgrade voor je auto..heb je ook tevens meer zicht snachts… Niet alle lampen zijn er voor geschikt
9 augustus 2015 om 18:17 #18292902http://www.cargoods.nl/shop/achterlichten/2980-achterlichten-opel-tigra-a-95-00/” onclick=”window.open(this.href);return false; deze achterlampen! :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.