Ik vroeg me af of dit normaal is bij men Monza. Het wordt weer wat vochtiger en kouder buiten, dus als ik savonds met de Monza wil rijden is hij volledig aangelade door waterdamp. dus daarom zet ik de achteruit verwarming op en de blazer op de hoogste stand. Maar als ik men lichten op heb staan, blazer op, en de achterruitverwarming dan begint het alternatorlampje zéér lichtjes op te lichten en staat de voltmeter in de oranje zone. Ik weet wel dat het zware verbruikers zijn die ik op heb staan en dat die heel wat energie vergen, maar dan zou ik denken dat bij hogere toeren de alternator nog goed moet kunnen bijladen. Zonder verbruikers staat de voltmeter van het dashboard altyd een 3mm voorbij de oranje zone. Maar als ik men pinkers opzet dan zie je de voltmeter héél de tijd op en neer gaan met de pinker zelf. Batterij zelf is nieuw. Ik wilde gewoon eens horen of dit bij jullie ook zo is :D
Is bij mij ook altijd. Het lampje brand zelfs overdag heel zachtjes maar dan zie je het niet. (natuurlijk wel met de lampen aan). Ik heb nu de originele dynamo van de C30NE. Bij mijn oude dynamo had ik dat niet.