Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Alternatieve stuurbekrachtingsolie goed?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2010 om 23:01 #17222740
De stuurbekrachting van mijn Astra G lekt een beetje (ik ga er niets aan doen, daar is het te weinig voor, het werkt ook nog prima). Natuurlijk blijf ik wel het niveau in de gaten houden, en nu vind ik het tijd om wat bij te vullen.
Ik weet dat er speciale groene hydraulische olie in gaat. Volgens de fabrikanteninfo zou bijvoorbeeld Comma CHF11S geschikt zijn, of Kroon SP 3013. Dit is groene synthetische olie.
Mijn vraag is: kan ik mijn reservoir, waar zeer waarschijnlijk originele GM olie in zit, hier zonder problemen mee bijvullen?
Een liter GM olie kost me € 50, de aftermarket olie ca. € 20, en als het gewoon hetzelfde is houd ik die € 30 dus in mijn zak ;) Graag ervaringen / onderbouwde reacties!P.S. Eigenlijk heb ik voor de versnellingsbakolie dezelfde vraag.
22 juni 2010 om 08:07 #17690827ik weet niet uit welke olie bron die stuurbekrachtigings olie van jou dan moet komen voor €50 per liter .
ik doe veel sleutel werk en onderhoud ,,ik gebruik voor het opnieuw en voor het bijvullen het merk MPM ATF Dexron 3 F/G is een automatische versnellingsbak en stuurbekrachtigings olie gebruik het in de vectra met meganishe pomp en in de astra g met elektriche pomp koste me let op € 6,95 per liter ,tevens heb ik het idee dat beide Astra,s nu minder lekken (lees sweten he )die elektrische pompen zijn niet al te sterk heb in de ene al een nieuwe pomp gezet met 38.000 km,s is vlug hoor, en kost een boel geld.
kijk is even naar de ring in de dop of die goed afdicht en goed vast zit.
kan je voor wat je over hebt andere leuke dingen doen of Bier kopen .
dus ik denk gewoon naar de goede automateriaal zaak en vragen naar de Dexrn 3 F/G en je bent klaar ,,staat zelfs bij Halford .
kijk even naar de codering voor je versnellings bak en van dat zelfde merk staat dat ook gewoon in liter flessen en de prijs is ongeveer het zelfde .
of neem een kijkje op de site van MPM dan zie je wat er te koop is .weet je de olie soort niet op de mpm site kan je via invoer van je kenteken alle gegevens zo verkijgen,mooier kan ik het niet voor je maken .
veel Aangesloten Vakgarage,s hebben dit merk als huis merk olie .
laat je niet gek maken van ohh die dure olie is veel beter hoor,,Bert
22 juni 2010 om 08:54 #17690828misschien heb je hier iets aan?
http://www.olyslager-lubricants.nl/texaco/SelectType.aspx?sLang=5&ModelID=1226
22 juni 2010 om 22:41 #17690829Jullie zeggen dus dat ik gerust alternatieve olie kan gebruiken. Overigens zou ik die Dexron 3 F/G niet in het Astra stuurbekrachtigingssysteem doen, daar moet echt (groene) synthetische olie in. Wordt op vele sites voor gewaarschuwd.
23 juni 2010 om 09:56 #17690830ik heb eenS opgezocht waar om deze olie daar niet in zou kunnen????????meningen zijn erg verdeeld hoor,sommige bedrijven weten dit geen eens en vullen trouw de Dexron3 bij.
gebruik dit zelf al wel al zolang ik sleutel ik ben 60 dus tel maar uit en ben werkend jaren werkplaats chef bij een automobiel bedrijf geweest en nooit geen last of gedonder met deze olie gehad tast geen keerringen aan dus ????????????????????? net gezien ik ook niet te oud ben om te leren !!!!!!!!:wub
ik heb dit eerst nu even via internet zitten opzoeken waar kom je op uit ga naar de Texaco en Shell pomp en haal flesje stuurbekrachtigings olie krijg je dexron 3 is dus de ATF
Mecedes schrijft dit zelfs voor, Audi flikt het om 2 type,s te gebruiken dus de ATF en bijvoorbeeld eigen merk 25cc de C 002000 voor €16 is in van Kroon de sp313 die zou voor de elktriche stuurbekrachtiging beter zijn ???
heb dit nu op de fabrieks site van Opel opgezocht moet in de zeg maar snaar aangedreven pomp de ATF en in de elektriche pomp die dure bagger zeg maar weer de Kroon sp313,
dus wil je geen probleem neem de sp 313 van Kroon kleurtje groen en klaar is kees ff niet op de prijs letten dan .
Bert
23 juni 2010 om 15:45 #17690831Altijd de speciale groene olie gebruiken…
Die is heel anders dan gewone rode dexron als je toch dexron bijvult kan het je keeringen opvreten.
24 juni 2010 om 18:39 #17690832Klopt Astra-G heeft een Electrohydraulische stuurbekrachtiging.
in de mechanische pompen kan en mag je gewoon dexron2 of 3 gebruiken.
Is LHM (Groene Hydrauliekolie) niet gebruiken in deze stuurbekrachtiging??
Willem
24 juni 2010 om 19:48 #17690833Misschien kun je ook een anti-lek toevoeging overwegen.:hmmz
25 juni 2010 om 10:40 #17690834OK bedankt mannen :) Dit is de eerste keer dat hij bijgevuld moet worden (bj 2000), ik zal het in de gaten houden. Ik heb hem zelf nu ruim een jaar en het niveau is niet echt hard gedaald, dus ik denk dat het lekken minimaal is, zo’n toevoeging kan altijd nog.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.