Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Alternatief voor CD30 MP3 Astra H GTC 2006
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2016 om 21:57 #17276221
Hallo Opel forum!
Ik ben nieuw hier en ben sinds kort de trotse 2e eigenaar (apetrots!) van een 2006 Astra H GTC. Nou raden jullie het waarschijnlijk al. Ik ben op zoek naar een alternatief voor de CD30 MP3 radio die op het moment mijn console siert. Nou is navigatie geen pre,maar met een aankomend tripje naar Frankrijk is het niet vervelend om te hebben. Maar ik zou het vooral prettig vinden, om zo nu en dan toch mijn eigen herrie die op mijn iPhone staat af te kunnen spelen tijdens de wat langere tripjes. Ook zijn de boetes m.b.t bellen achter het wiel behoorlijk misselijkmakend. Ik gebruik op het moment voor dit alles een Caliber fm-transmitter. Wat zo nu en dan prima werkt maar toch te vaak niet.
Nu heb ik inmiddels al wat dagen het forum afgestruind maar ik kom er toch niet uit wat er in mijn geval de beste richting is, dus doe ik toch even een beroep op de ervaringen die hier in overvloed zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee sinds ik tot nu toe altijd de standaard ingebouwde radio’s heb gebruikt.
Nou heb ik stuurbediening en een boordcomputer(ook cruise maar weet niet of dat wat uitmaakt) in de Astra zitten en wil deze natuurlijk kunnen blijven gebruiken. En een Parrot inbouwen doe ik liever niet, wil het console liever zo ‘rustig’ mogelijk houden.
Ik zit met de volgende vragen/opties:
– Een aftermarket radio inbouwen. Zo ja, waar kan ik het beste naar kijken en waar moet ik op letten dan wel rekening mee houden m.b.t kwaliteit en/of functionaliteit? Suggesties voor goede systemen zijn op dit moment heel erg welkom! Zelf kwam ik dit tegen, maar het schijnt dat Eonon Nederland er zelf al een tijdje mee gekapt is: https://www.multimediawebshop.nl/eonon-d5155e-opel-corsa-astra-zafira-vectra-navigatie-607/
– Een Pioneer 2 dins of een ander merk,geen persoonlijke voorkeur daarin, althans iets vergelijkbaars met dit: http://www.pioneer-store.nl/catalog/product/view/id/14706/s/pioneer-avh-280bt/category/6079/
– Toch een originele Opel nav/multimedia systeem op de kop tikken en (laten)inbouwen. CD70 bijv.
Een 2-din van b.v Pioneer of Kenwood inbouwen voel ik toch het minst voor sinds je naar mijn beleving er nog aanzienlijk wat dingen extra bij moet aanschaffen voor alles er netjes uit ziet, en alles lekker met elkaar werkt. Maar de kwaliteit van deze radio’s spreekt me daarentegen wel erg aan.
Dit geintje mag me al met al maximaal 5 tot 700 euro kosten. Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen! Alvast bedankt! Grt! :thumb
Vergeef me als het verkeerd geplaatst is! :angel
Foto’s :afro :
7 mei 2016 om 08:46 #18316687Een CD70 of DVD90 met CID en een uhp4.
Ik ben van een CD30 naar een DVD90 met CID en een uhp4 gegaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.