Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › altenatief d kadett toplagers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2010 om 17:11 #17219328
Beste mannen,
Wat is volgens jullie het beste alternatief voor d kadett toplagers?
Ik heb al wat gelezen over die van een e kadett?
Het gat in de carrosserie moet dan groter gemaakt worden of er moet een vulplaat tussen.
Het schijnt dat hij dan ook lager komt te liggen.
Alle hulp is welkom!
Bedankt!;)
29 maart 2010 om 21:53 #17648724E-kadett heeft de draadeinden waarmee je ze vastschroeft schuin staan, een D-Kadett heeft ze rechtop staan. Daarom moet je bij een D de schroefgaten groter maken om die van een E te kunnen gebruiken.
Als je E veerpoten wil gebruiken is het makkelijker om de toplagers met platen van een D op de E veerpoten te zetten.
Dat de auto lager komt te liggen is onzin, beide toplagerplaten zijn vlak, het lager ligt even diep en de draadeinden staan er op dezelfde hoogte op.
Maar waarom wil je ze veranderen ?
30 maart 2010 om 15:18 #17648725je hebt wel lage types E kadett toplagers.. word ie wel iets lager van.
30 maart 2010 om 16:48 #17648726D toplagers zijn een probleem.
Op het duitse kadett forum is zelfs een tijdje een interesse poll geweest ;om de fabriek die ze ooit gemaakt hebben;voor een aardig bedrag deze terug in produktie te laten nemen.
Men sprak toen van 40.000 euro voor een reeks van 1000 toplagers.Kadett e toplagers kunne als je bereid bent in de carosserie de gaten te herboren.
Wat ook veel gedaan wordt is de aftermarket e toplagers uit aluminium te gebruiken en in die alu toplagers draad te tappen zodat deze ook in een D passen.
Zijn zowel normaal als excentrish te verkrijgen en zorgen voor een extra verlaging van ongeveer 2 cm.Linkje leverancier http://www.timms-autoteile.de/cat/timms-green.pdf
Niet goedkoop maar heb je ook wel wat.
30 maart 2010 om 21:31 #17648727volgens mij staat er ook veel uitleg op http://WWW.GTESCHMIEDE.DE als ik me niet vergis.
ook hoeveel lager hij ligt en wat je aan moet passen,ook voor achteras met schijfremmen om te bouwen.1 april 2010 om 11:30 #17648728kijk dat is info waar ik wat aan heb.
Ik maakte me zorgen dat ze slecht waren.
Heb de D gister laten keuren.En?
In 1 keer door de keuring met een pluim van de keur meester.
O zij hij die auto is nieuw kan niks vinden.:PZat speling op mijn stuurnaaf maar die had snel verwisseld.
Iemand nog tips welke verlagings veren te gebruiken?
Wil graag op zo’n 60mm uitkomen.
Bedankt mannen!
1 april 2010 om 15:07 #17648729Even aan Pipo vragen.. Goed spul voor niet al teveel geld (v-maxx)
6 april 2010 om 09:12 #17648730origineel gepost door Knoxville1
Even aan Pipo vragen.. Goed spul voor niet al teveel geld (v-maxx)Ook in combinatie met E veerpoten voor?
Je hebt bij een de cilindrische en conische maar of de doniche gelijk zijn aan die van een D?
Alvast bedankt
6 april 2010 om 15:27 #17648731origineel gepost door gun metal grey
origineel gepost door Knoxville1
Even aan Pipo vragen.. Goed spul voor niet al teveel geld (v-maxx)Ook in combinatie met E veerpoten voor?
Je hebt bij een de cilindrische en conische maar of de doniche gelijk zijn aan die van een D?
Alvast bedankt
Ik heb eventueel nog conische veren voor D kadett liggen. –60 nageperst naar -80 via Pipo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.