ALPINE RADIO AANSLUITEN?! + fotos.

Forumindex Forums Modellen Astra ALPINE RADIO AANSLUITEN?! + fotos.

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Atteman
    Deelnemer

Heb rood en geel omgewisseld, geen reactie.. Zekering achterop de radio is heel..

Bluns

Dan heb je ook nog een aparte zekering voor je radio.. Is die heel??

Hoe je hem ook aansluit, in beide gevallen moet de radio het doen.
        Bij alpine is het wel dat de aan knop enkele seconden ingehouden moet worden voordat deze aan gaat.

opel-mark
        Deelnemer

Het maakt voor het aangaan helemaal niks uit of de rode en gele verwisselt zijn, pak eens een multimeter en kijk of er spanning op de rode en gele draad staat als het contact aanstaat.

derartz
          Deelnemer

als je geen multimeter ofzoiets dergelijks hebt, dan moet je gewoon even je tong op het draadje houden. als je dan een klein schokje voelt weet je bij welke er de 12 volt op staat.

doet geen pijn hoor, voel je bijna niks van.;)

opel-mark
            Deelnemer

Laat dat laatste advies maar uit je hoofd, werkt niet tenzij je er ook de nul bij pakt ;-)
              Vaak is een goedkope digitale multimeter wel in een doehetzelfzaak te koop (gamma ofzo) voor 10 euro, en je hebt er je leven lang plezier van.

Atteman
              Deelnemer

Een vriend van me gaat het doen, als de garage het zou doen voor me zou het 120 euro gaan kosten.. -____-

opel-mark
                Deelnemer

Het is dat je zo ver weg woont anders had ik je wel een handje geholpen, 120 euro voor een autoradio in een G inbouwen is absurd

Jurgen
                  Deelnemer

ik heb het ook ooit eens gehad, nieuwe radio deed het niet, van alles geprobeerd en uiteindelijk de oude radio maar weer ingebouwd, die bleek het ook niet meer te doen. Bleek dus een zekering in het zekeringkastje kaput te zijn.

Astra_DLS
                    Deelnemer

kabel omdraaien zou inderdaad geen zin hebben (blijkt ook wel). rood en geel omdraaien heeft alleen invloed op onthouden van de instellingen en niet op de normale stroomvoorziening.

Atteman
                      Deelnemer

[rquote=1917130&tid=146603&author=*Jurgen*]ik heb het ook ooit eens gehad, nieuwe radio deed het niet, van alles geprobeerd en uiteindelijk de oude radio maar weer ingebouwd, die bleek het ook niet meer te doen. Bleek dus een zekering in het zekeringkastje kaput te zijn.
                        [/rquote]

DIT!
                        Ik ben vandaag dus begonnen door de radiozekering te checken, deze was gebroken, naar de praxis gereden om een zekering te halen, nieuwe zekering erin, en hij deed ‘t.
                        Toen inbouwen, toen hij eenmaal helemaal erin zat deed hij ‘t weer niet.. Naar de mediamarkt gegaan met een andere auto, om de radio terug te brengen, daar deed hij het gewoon dus het lag volgens de verkoper aan de draadjes die uit mn auto komen.
                        Toen naar huis gegaan om nog een keer te kijken, deed het niet, toen weer naar de praxis (dit keer wel met mn eigen auto) Kwam ik erachter dat de boordcomputer het niet deed, zekering gecheckt op het parkeerterrein van de praxis, bleek geknapt, radio had ik in de auto liggen, zekering vervangen, radio aangesloten, en voila, doet t perfect..
                        Wat een gedonder voor een radio’tje aansluiten, maar het is eindelijk gelukt!
                        Bedankt voor alle hulp en tips die ik hier gekregen heb!!

opel-mark
                        Deelnemer

Mooi, probleem opgelost, veel plezier met je radio

Mark

derartz
                          Deelnemer

veel plezier ermee!

Atteman
                            Deelnemer

Bedankt! Geluid klinkt echt nice voor gewoon 4 speakers..

Jurgen
                              Deelnemer

[rquote=1917299&tid=146603&author=Atteman][rquote=1917130&tid=146603&author=*Jurgen*]ik heb het ook ooit eens gehad, nieuwe radio deed het niet, van alles geprobeerd en uiteindelijk de oude radio maar weer ingebouwd, die bleek het ook niet meer te doen. Bleek dus een zekering in het zekeringkastje kaput te zijn.
                                [/rquote]

DIT!
                                Ik ben vandaag dus begonnen door de radiozekering te checken, deze was gebroken, naar de praxis gereden om een zekering te halen, nieuwe zekering erin, en hij deed ‘t.
                                Toen inbouwen, toen hij eenmaal helemaal erin zat deed hij ‘t weer niet.. Naar de mediamarkt gegaan met een andere auto, om de radio terug te brengen, daar deed hij het gewoon dus het lag volgens de verkoper aan de draadjes die uit mn auto komen.
                                Toen naar huis gegaan om nog een keer te kijken, deed het niet, toen weer naar de praxis (dit keer wel met mn eigen auto) Kwam ik erachter dat de boordcomputer het niet deed, zekering gecheckt op het parkeerterrein van de praxis, bleek geknapt, radio had ik in de auto liggen, zekering vervangen, radio aangesloten, en voila, doet t perfect..
                                Wat een gedonder voor een radio’tje aansluiten, maar het is eindelijk gelukt!
                                Bedankt voor alle hulp en tips die ik hier gekregen heb!![/rquote]

Mooi dat het gelukt is! Ik ken de ergernis en achteraf moet je er wel om lachen. Volgende keren kijk ik dus altijd ff de zekeringen na als ik gekke dingen tegen kom.

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.