Forumindex › Forums › Techniek › Cih › alles op een rij: Reviseren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2012 om 12:58 #17310418
Plastigauge gevonden op Ebay.
maat om kruktap en hoofdlagers te meten inlc verzenden +/- 9 euro
http://stores.ebay.co.uk/hutson-precision-components” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 april 2012 om 11:17 #17310419even een vraagje,
hoeveel compressie moet je ongeveer hebben met, een 2.4 met 2.0 kop??29 april 2012 om 19:44 #17310420wat heb jij dan ??
volgens mij zit ik bij de mijne ergens zo rond de 10 bar29 april 2012 om 22:25 #17310421Ik heb nog niks gemeten. Maar beb ik wel van plan.
Heb net mijn 2,4 gereviseerd. Wist je mischien wel.
Daarom wou ik even weten, wat normaal is bij 2,4 ??14 mei 2012 om 11:05 #17310422is de koppakking van de 2.0 en 2.4 presies het selfde??
15 juli 2012 om 17:49 #17310423Heb laatst nog een 24E gemeten en die had 15 bar. :D
:thumb
15 juli 2012 om 18:26 #173104248 augustus 2012 om 21:35 #17310425Hoe lijkt het met de 2.4??
26 augustus 2012 om 18:42 #17310426alle 4 rond de 12 tot 12,5
moet goed zijn :thumb24 oktober 2012 om 16:06 #17310398Hallo, Ik had een vraagje over het slijpen van vaste cih stoters, had dit iemand al gedaan…? Ik heb namelijk nog een goede set liggen die ik wil gebruiken bij een nieuwe nokkenas. Daar men altijd zegt dat men nieuwe stoters bij een nieuwe nokkenas moet gebruiken, dacht ik eraan ze te laten slijpen… Minimaal natuurlijk ivm de geharde laag… Mvg
24 oktober 2012 om 18:33 #17310397Wat houdt dat precies in slijpen?
Ik heb een gebruikte nokkenas liggen met gebruikte vaste stoters uit een ander blok om samen in te gaan bouwen2 maart 2013 om 11:21 #17310427Hallo,
Ik ben min of meer nieuw op het forum. Heb e.e.a. gelezen over revisie maar nog niet exact wat ik zoek. Als iemand mij wil adviseren? Graag!
Recent het project van mijn A-Ascona weer uit de hoek gehaald. Heeft al wat jaren onder een zeiltje gestaan. Ooit een 2.2 gekocht die ik nooit heb horen lopen. Heb maar besloten om hem eerst eens open te maken. Geen bijzonderheden! Ziet er allemaal wel netjes uit.
Behoudens het randje bovenin zijn er geen bijzonderheden aan de cilinderwanden. Kan het niet goed meten maar randje is in ieder geval minder dan 0.05mm.
Vraag is nu wat handig is. :hmmz
Moet er iets aan de wanden gebeuren?
Moet het randje weg?
Moet er geboord worden?
Andere zuigers?
Is alleen zuigerveren vervangen zinvol?Zijn er, om dit soort zaken te beoordelen, vaste minimale waarden?
Elk advies is welkom.
3 maart 2013 om 13:40 #17310428AnoniemLid sinds:
1 January 1970hey,
ik weet niet of iemand hier nog kijkt maar even iemand zn mening nodig.ik heb een geheel orginele 2.2 met overdruk int carter en lage compressie in de voorste zuigers
heb al 2 blokken gehad na deze die goed zouden zijn maar helaas.is het vervasngen van de zuigerveren genoeg?
lagerschalen ed zien er goed uit.en kleppen stellen is dit nou met afstandsplaatjes of met een paar slagen los?
3 maart 2013 om 16:34 #17310429Het ligt eraan wat het probleem is, het kunnen zuigerveren zijn, het kunnen kleppen zijn .. het is maar net waardoor de compressie verloren wordt.
stellen van de kleppen is ook afhankelijk van de type stoters, hydro of vaste.
15 december 2013 om 11:46 #17310430Kleine vraag…
voor mn 2.2 zoek ik een nieuwe in/uitlaatpakking.
Welke kan ik het beste pakken?17 december 2013 om 21:18 #17310431ik ben voorzien
nu nog een set voor de 3 traps automaat bestellen. Ding loopt langzaam leeg terwijl die in de stalling staat :D
20 december 2013 om 21:45 #17310432Pakkingsset voor de automaat via ebay.de..inclusief keerringen
Nu nog keerringen voor het onderblok. Iemand weet welke maat dit is? Ik heb een bedrijfje die ze op maat heeft liggen.
21 december 2013 om 07:41 #17310433@ho-eve wrote:
Hallo,
Ik ben min of meer nieuw op het forum. Heb e.e.a. gelezen over revisie maar nog niet exact wat ik zoek. Als iemand mij wil adviseren? Graag!
Recent het project van mijn A-Ascona weer uit de hoek gehaald. Heeft al wat jaren onder een zeiltje gestaan. Ooit een 2.2 gekocht die ik nooit heb horen lopen. Heb maar besloten om hem eerst eens open te maken. Geen bijzonderheden! Ziet er allemaal wel netjes uit.
Behoudens het randje bovenin zijn er geen bijzonderheden aan de cilinderwanden. Kan het niet goed meten maar randje is in ieder geval minder dan 0.05mm.
Vraag is nu wat handig is. :hmmz
Moet er iets aan de wanden gebeuren?
Moet het randje weg?
Moet er geboord worden?
Andere zuigers?
Is alleen zuigerveren vervangen zinvol?Zijn er, om dit soort zaken te beoordelen, vaste minimale waarden?
Elk advies is welkom.
Heb je het randje gemeten met een micro meter?
Er zijn vaste maximale en minimale waardes, deze staan in het werkplaatshandboek, heb er helaas geen.
Zolang de zuigers nog goed zijn zou ik deze niet vervangen. De zuigerveren als deze meer dan 0,5 mm speling hebben als ze gemonteerd zijn. (de opening van de ring zeg maar). Dan zou ik de veren wel vervangen. Anders veren en zuigers laten voor wat het is.
Mocht je complete revisie doen, dus lagers en dergelijke ook nieuw, en er is geen voelbare maar wel zichtbare schade aan de krukas ook deze laten slijpen ondanks dat je het niet kunt voelen.
Ga je boren en honen, moet je wel overmaat zuigers monteren.
10 januari 2014 om 15:13 #17310434Als ik het goed voor heb zijn de boringen(95mm) steeds gelijk maar langere drijfstangen en andere krukas tussen 2.0, 2.2 en 2.4 motor?
10 januari 2014 om 17:23 #17310435ja klopt, en ook andere zuigers
19 januari 2014 om 17:08 #17310436even een klein vraagje, kan hier wel bij dacht ik.
ik zag bij krause een mooi setje kleppen. 46/41
nu vraag ik mij af waarom zit en 5mm verschil in de in en uitlaatklep.
zou dit graag willen weten king:21 januari 2014 om 19:09 #17310437Kun je eigenlijk de drijfstangen/krukaslagers zo losdraaien om te inspecteren?
En daarna weer vast met een momentsleutel? Kan dit weer met dezelfde bouten of zijn dit rekbouten?@McLambo wrote:
We zijn het blok aan het nameten met een micrometer…
Wie heeft de maximale spelings maten voordat een blok afgeschreven is?
Kan ik dit ergens terug vinden online? google zoektocht leverde niets op/edit: Nou, geloof dat ik er 3 minuten later toch tegenaanloop: http://www.mantablog.nl/cih/cih-onderblok/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoe meet je dit precies na? met een micrometer… maar dan?
De onrondheid van de cilinders/zuigers kan ik nog inkomen, en dan de lagers met een (digitale) schuifmaat?
En hoe meet je de speling op de zuigerveren, als ze gemonteerd zijn kun je er toch niet meer bij om te meten met een voelermaat?Binnenkort maar weer eens :kewlpics plaatsen in mijn topic; viewtopic.php?f=22&t=177537
1 februari 2014 om 08:11 #17310438Binnenkort mn automaat bak wisselen.komt een 4 bak achter.nu wil ik gelijk de krukas keerring achter het vliegwiel vervangen. Wat is daar de maat van? 2.2 cih
1 februari 2014 om 20:04 #1731043977X100X11,5
Gewoon bestelbaar bij de auto-onderdelenhandelaar.1 februari 2014 om 22:51 #17310440Thanks!
Ik heb een bedrijfje die lagers en keerringen op maat heeft liggen, en als het er niet ligt kan die het bestellen.
Scheelt nogal een beetje in vergelijking met de onderdelenboer.
Zelfde spul/merk kost bij de onderdelenboer 2 of 3 keer duurder als dat ik daar kwijt ben. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.