Forumindex › Forums › Techniek › Cih › alles op een rij: Reviseren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2010 om 17:33 #17310391
origineel gepost door GranTurismo
Geen idee.
Maar ik ga in ieder geval aan mun klega’s vragen of ze het kunnen maken .Ah…topic terug gevonden.
Het is dus gelukt en heb die tools na kunnen laten maken.
Voor mensen die ook de mogelijkheid hebben ze te (laten) maken, hieronder de zelfgemaakte tools met maten.5 februari 2010 om 19:08 #17310392origineel gepost door lesley
ik heb hier nog een 1.9n staan die ooit heet is gelopen.
ik ben aan het denken om het blok terug in orde te zetten als het nog goed is(draaide toen stationair niet meer goed).wat zijn nu de mogelijkheden van dit blok?
heb al dingen gehoord dat deze blokken vrij groot uitgeboord kunnen worden.
ik wil niet tot het uiterste gaan omdat ik er toch graag wat KM mee zou willen bollen.ik was aan het denken om uit te boren naar 2.0 of 2.2,sportnokkenas en throttle bodies.
zou dit dan nog een btrouwbaar blok zijn bij normaal gebruik(af en toe mss ook sportief maar geen circuit).grtz lesley
Ik heb ook een 1.9n. Is een vrij fantasieloos blok. Niet slecht, maar niet bijzonder. Ik had ook al een topic geopened over het tunen van een 1.9n. Misschien dat je hier wat tips kan vinden of in kwijt kan:
6 februari 2010 om 13:05 #17310393ik heb er nu een 1.6s in liggen.
is een goed en betrouwbaar blokje tot nu toe.
maar mis soms wat vermogen.
daarom dacht ik om met de tijd de 1.9n wat te “tunen”.15 maart 2010 om 13:42 #17310394zijn er bij iemand enkele sites bekend, in nederland, waar je revisie onderdelen kunt bestellen?
19 oktober 2010 om 19:17 #173103959 november 2010 om 11:43 #17310396AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn 2.2 liep een tijd geleden warm, ook de kompresie was laag bij de 2 voorste cilinders, als ik hem starte als hij koud was stopte na de 1e verdraaing van de krukas de complete motor alsof een zuiger vast zat,
na vasthouden sloeg hij na een seconde toch door en sloeg hij normaal aan.
het gehele koelsysteem is nieuw en de koppakking ook, is dit een gevalletje versleten zuigerveren?17 mei 2011 om 17:22 #17310399ik wil mijn zuigerveren ook vervangen (c24ne) iemand een site waar ze te bestellen zijn.
Ook zoek ik advies over een ruigere nokkenas.
welke kan ik het beste pakken bij een gevlakte kop? en waar te bestellen?groeten Robert
17 mei 2011 om 19:07 #17310400AnoniemLid sinds:
1 January 1970het is hier akelig stil :hmmz
18 mei 2011 om 16:43 #17310401niemand?
29 mei 2011 om 20:09 #17310402iemand enig idee waar ik voor een leuke prijs zuigers kan bestellen voor m’n cih 2.0E
het liefst een nederlands bedrijf ;) m’n duits is niet geweldig :D12 augustus 2011 om 15:50 #17310403Ik kan nu 4 zuigers via ebay kopen maar deze zijn bedoeld voor de S en N motoren kunne deze ook in de E type of gaat dat niet passen?
14 augustus 2011 om 22:06 #17310404S heeft zelfde zuiger als een E
6 december 2011 om 22:38 #17310408Lagerschalen controleren en eventueel vervangen…. (krukas) kan iemand daar een howto voor plaatsen?
14 december 2011 om 21:09 #17310409lagerschalen kosten nieuw een €70 bij krause kan je bijna niet voor gaan meten ;)
16 december 2011 om 19:22 #17310407Ik heb het gezien ja.. en dan is het gewoon een kwestie van nieuwe erin zetten en klaar… of???
16 december 2011 om 20:21 #17310406Schalen even voorzien van een olielaagje en monteren.
Handig is wel even van tevoren weten of het originele lagermaten zijn of juist overmaat, overmaat staat wel vermeld, staat er niks op verder (alleen nrs.) dan heb je originele lagermaten.
16 december 2011 om 20:24 #17310405Is het doorgaans gebruikelijk om alleen de krukas lagers te vervangen? Of gaan de drijfstanglagers in 1 adem mee?
17 december 2011 om 00:17 #17310410Gebruikelijk is alles als je het over “revisie” hebt.
Maar je moet ze wel apart bestellen.
Kijk wel even of de lagers simpelweg door het aantal draaiuren versleten zijn of door vuil, dat er krassen in zitten e.d., als je het echt kan voelen met een nagel dan is het vervangen van de lagers niet genoeg, het moet wel glad zijn.
18 december 2011 om 08:13 #17310411OK, duidelijk.
volgende vraag: Als de schalen niet gebroken zijn, en er zitten geen noemenswaardige krassen in, hoe / op weke manier kun je dan constateren of ze versleten zijn of niet?
(ik ben absoluut onbekend op dit gebied, dus alle informatie is van harte welkom )
18 december 2011 om 15:21 #17310412micrometer kopen.
meten is weten.
18 december 2011 om 20:17 #17310413Ik hoorde vanavond op een verjaardag iets over een een testsetje met kit. De kit doe je dan tussen de lagers en de krukas, en dan meet je de spreiding van de kit na het terugzetten… komt dat bekend voor?
18 december 2011 om 20:20 #17310414Dit is een handig topic zeg :shock:
Heb je twee jaar geleden ook m’n blok gereviseerd, eigenlijk zonder kennis van het Opelblok (was op dat moment beter bekend met het opvoeren van Kever-blokken), maar in dit topic staan eigenlijk alle tips verzameld die ik toen ook heb opgezocht. Zal binnenkort eens op m’n gemak kijken of ik nog het een en ander kan toevoegen :)18 december 2011 om 20:49 #17310415Plastigauge heet dat spul is om lager spelling te meten.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
19 december 2011 om 20:50 #17310416@Paul J wrote:
lagerschalen kosten nieuw een €70 bij krause kan je bijna niet voor gaan meten ;)
en dit dan?
http://link.marktplaats.nl/513700045″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Chinesche bral? of goed bruikbaar?
En op ebay zie ik verschillende keren pakkingen van het spaanse merk Glaser voorbij komen… iemand hier ervaring mee?
Dit merk heb ik nog niet eerder gezien in de verschillende automateriaalzaken..http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150717318201&ssPageName=ADME:B:WNA:NL:1123#ht_500wt_1413″ onclick=”window.open(this.href);return false;
18 januari 2012 om 14:40 #17310417We zijn het blok aan het nameten met een micrometer…
Wie heeft de maximale spelings maten voordat een blok afgeschreven is?
Kan ik dit ergens terug vinden online? google zoektocht leverde niets op/edit: Nou, geloof dat ik er 3 minuten later toch tegenaanloop: http://www.mantablog.nl/cih/cih-onderblok/” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.