Alles op een rij: Kleppen stellen

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Kleppen stellen

21 berichten aan het bekijken - 76 tot 96 (van in totaal 96)
  • Auteur
    Berichten
  • #17309780
    H-400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2006

      in de 4de cilinder motorolie spuiten en dan direct terug compressie meten.
      Als je compressie duidelijk hoger is zijn je segmenten (zuigerveren) versleten.
      Indien er niet echt veel verschil is zal één van je kleppen (normaal de uitlaatklep) niet
      meer degelijk zijn. Over’t algemeen dan een verbrande klep.
      Ter controle is het steeds nuttig je klepspeling te regelen.
      Grtz.

      #17309781
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        origineel gepost door g.klijn
        ik heb ook ff een vraagje omtrent hydro stoters kan ik die zonder meer zomaar inbouwen in elke cih of zijn er nog varianten waarbij het niet kan het zou gaan om een 1900s blok uit 1968
        bvd gijs

        Zelfde vraag voor een 1.9N uit ’79

        #17309782
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          hydro stoter kunnen in principe overal in gemonteerd worden.

          de een zweert erbij, en de ander juist niet.

          tis net wat je zelf wil

          #17309783
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            Ter aanvulling op Ghanz, dit werkt enkel als er een orginele nokkenas in zit.

            Wanneer er een sport nokkenas in zit, is het niet zomaar aan te nemen dat hydro’s de klappen aan kunnen. Sommige sport nokkenassen kunnen enkel draaien op vaste stoters.

            Nogmaals bij een orginele nokkenas kun je zonder problemen overstappen van vaste naar hydro stoters.

            Heb het bij mijn 1.6 manta ook gedaan, en motortje liep gelijk een pak soepeler.

            #17309784
            bcoupe 1.6
              Lid sinds:
              14 September 2008

              origineel gepost door H-400
              in de 4de cilinder motorolie spuiten en dan direct terug compressie meten.
              Als je compressie duidelijk hoger is zijn je segmenten (zuigerveren) versleten.
              Indien er niet echt veel verschil is zal één van je kleppen (normaal de uitlaatklep) niet
              meer degelijk zijn. Over’t algemeen dan een verbrande klep.
              Ter controle is het steeds nuttig je klepspeling te regelen.
              Grtz.

              motor is vervangen .. kon er 1 kopen die gereviceert was en daanrna de schuur in ging .. alleen loopt nog een beetje beroerd door de afstelling!..denk dat de 1.6 carb goed op is en loopt ook op lpg hahhaha

              #17309785
              c-dett16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2005

                origineel gepost door Freestyler
                Ter aanvulling op Ghanz, dit werkt enkel als er een orginele nokkenas in zit.

                Wanneer er een sport nokkenas in zit, is het niet zomaar aan te nemen dat hydro’s de klappen aan kunnen. Sommige sport nokkenassen kunnen enkel draaien op vaste stoters.

                Nogmaals bij een orginele nokkenas kun je zonder problemen overstappen van vaste naar hydro stoters.

                Heb het bij mijn 1.6 manta ook gedaan, en motortje liep gelijk een pak soepeler.

                ik heb nu ook vaste stoters, maar zou liever hydroos hebben.

                hoe weet ik nu of er een sport nokkenas inzit?

                #17309787
                tigerpilot
                  Lid sinds:
                  8 October 2010

                  Ik heb een 2.0cih
                  De manier die als eerste staat beschreven om te stellen geld dat ook voor deze motor en is de klepspeling dan ook o,3 mm

                  #17309788
                  LukeBanning
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2011

                    Wil kleppen (en ontsteking en benzine en gas afstelling) binnenkort even controleren i.v.m. niet echt geweldig lopen/starten (vooral) koud.
                    Heb een 1.9N dus vaste stoters, maar moet ik voor LPG ook gewoon 0,3 mm aanhouden?

                    #17309789
                    knoll
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 July 2005

                      wat moet je doen bij hydro stoters bij een 2liter gsi blok als je al een of meerdere kleppen heel goed hoord laat me zeggen bijna enorm hoord :) hoe weet je dan welke je moet bijspannen om te beginnen of moet je ze eerst allemaal los zetten en dan aanspannen en 3/4 toer bij draaien? vriendelijk bedankt grz

                      #17309790
                      H-400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2006

                        Hallo Knoll, als dan toch je kleppendeksel d’r af is zou ik ze allemaal afstellen.
                        Gewoon op ralenti de klep lossen tot ze klappert, ze aandraaien tot het klapperen verdwijnt en dan 4(!) kwart toeren
                        aandraaien, voorzichtig en per kwart toer even wachten. Ik moest efkes fronsen toen ik hierboven 3/4 las en heb
                        gecontroleerd en’t is 4 kwart toeren. Als uw vijzen te los draaien kunt ge ze efkes tussen de bankvijs (de kop,voorzichtig)
                        nijpen zodat de draad weer spant.(Zo’n losse vijs kan de reden zijn dat ze verlopen)
                        Ps: uw olie is toch niet te oud? Dan durven ze op ralenti mé hete motor ook es rammelen.
                        Grtjs!

                        #17309791
                        knoll
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 July 2005

                          hey, tis dat ben van plan om ze allemaal te doen khoop dat er niet meer aan de hand is met de kleppen want ze maken echt wel veel herrie :) olie is in orde maar bedankt voor de tip ga ze volledige toer aanspannen mercikes voor de info grz

                          #17309792
                          GS2.6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 March 2011

                            Hoe zit het nou, als je voornamelijk op lpg rijdt, moet de uitlaatklep dan wat ruimer zijn?

                            Want dit doe ik bij de ohv blokken wel, is zeker prettiger.

                            #17309786
                            magin1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 May 2010

                              @GS2.6 wrote:

                              Hoe zit het nou, als je voornamelijk op lpg rijdt, moet de uitlaatklep dan wat ruimer zijn?

                              Want dit doe ik bij de ohv blokken wel, is zeker prettiger.

                              beetje laat en vast al opgelost maar voor volgende die dit leest..

                              5 meer speling ;)

                              #17309793
                              sh93
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 September 2011

                                en hoe zat het met het voorstellen, als je net je blok inelkaar hebt?
                                0.3 voorstellen, en daarna draaiend afstellen?

                                #17309794
                                Ghanz
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2005

                                  @sh93 wrote:

                                  en hoe zat het met het voorstellen, als je net je blok inelkaar hebt?
                                  0.3 voorstellen, en daarna draaiend afstellen?

                                  :thumbup

                                  #17309795
                                  kendirven
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 October 2011

                                    heeft iemand deze goede uitleg voor een 1.2 s ohc moter ? van een kadett c

                                    #17309796
                                    lonspeed
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 April 2012

                                      een kadett c heeft geen 1.2 ohc motor

                                      #17309797
                                      bartus88
                                        Lid sinds:
                                        21 February 2013

                                        Goedendag,

                                        ik heb een vraag, ik heb een c24ne met een 2.2 kop en 45e webers. nu heb ik de hydraulische stoters vervangen door mechanische, en de klepspeling afgesteld op 0.25.

                                        nu kun je de tuimelaars horen tikken, dat is wel lochisch natuurlijk met die tuimelaars, maar zit er bij een origenele 1.9 kop met mechanise stoters andere tuimelaars dan in een 2.2 of 2.4 met hydraulische?

                                        met vriendelijke groeten

                                        Bert Hoff

                                        #17309798
                                        Hulkie
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 May 2008

                                          Dus als ik het goed heb….

                                          Hydraulische stoters: per tuimelaar, voorzichtig de moer los draaien totdat de tuimelaar begint te klapperen, daarna voorzichtig weer vastdraaien totdat het geklapper ophoud. Daarna de moet 3x een kwartslag vastdraaien.
                                          Dit proces dus 8x herhalen, doe het rustig aan want anders slaat je motor af.
                                          2e punt is dat dit eigenlijk om de 70.000Km moet gebeuren, dan moeten ze nagesteld worden.

                                          Het gaat hier om een C24NE uit een Frontera a/Omega A.

                                          Die stel je dus niet met een voelermaat zoals de oudere motoren?

                                          Draaien tot ze niet meer klapperen en dan 3x 1/4 slag bijdraaien per klep?
                                          Gewoon bij eerste klep van eerste cilinder beginnen? (natuurlijk terwijl de motor loopt)

                                          #17309799
                                          sh93
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 September 2011

                                            :thumb en niet vergeten een regenpak aan te doen.
                                            Alle kleppen eerst een kwart. Dan nog 2 x het rijtje af.
                                            Niet in 1 x een klep 3/4 aandraaien.

                                            Sucses :thumb

                                            #18351355
                                            hinterachse
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 January 2012

                                              Heb vandaag een Cat-cam 290 graden nokkenas gekregen. Met nieuwe sterkere veren en ringen. De leverancier in Duitsland had ook de voorwaarde gesteld dat de hydro-stoters vervangen moesten worden door nieuwe vaste stoters. Daar zat een met de hand ingevuld lijstje bij waar ze het hebben over klepspeling 1,5 – 2,o mm en klepspeling koud 0.3. :praying02::negative:

                                              Weet iemand hier raad mee?

                                            21 berichten aan het bekijken - 76 tot 96 (van in totaal 96)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.