alleen te starten met gas deels open

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) alleen te starten met gas deels open

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    corsaracer
    Deelnemer

ik heb het volgende probleem, de astra f van de vrouw wil sinds een paar weken slecht starten.
      en sinds een paar dagen echt niet meer starten zonder gas bij te geven.
      als hij eenmaal loopt dan blijft hij ook lopen.
      heb de krukas sensor al doorgemeten en de nokkenassensor ook, en die zijn naar mijn metingen goed…
      tempsensor geeft ook goed waarden aan en blijft niet op 1 waarde hangen als hij afkoelt of opwarmt.
      heb ook al gecontroleerd of er nergens valse lucht aangezogen word na de LMM maar lijkt allemaal dicht te zijn.

zal vanavond nog eens ff testen of ik wel vonk krijg als ik zonder gas bij geven start.

wat kan ik nog meer nakijken???

het gaat trouwens om een M2.8 met lexmaul

corsabc20xe
      Deelnemer

gasklep positie sensor.

corsaracer
        Deelnemer

die zou ik ook nog wel eens een keer kunnen nameten vanavond :hmmz

corsaracer
          Deelnemer

heb de gaskleppositiesensor doorgemeten en deze werkt ook zoals hij moet.
            ik heb ook vonk en benzine met het starten.

lijkt alleen dat hij niet genoeg lucht krijgt….
            morgen eens de stationair regelklep eruit halen, schoonmaken en testen.

bart-gsi
            Deelnemer

misschien de benzine pomp??
              hoor je deze zoemen onder je achterbank als je je contact aan zet??

corsaracer
              Deelnemer

pomp werkt ook.

gisteren zonder de bougies erin gestart en je ruikt de benzine gewoon en de zuigers zijn ook nat.

corsaboy
                Deelnemer

hmmm das vaag..
                  lmm juiste waarde? geen problemen tijdens het rijden, gewoon lekker op het gas zoals voorheen?

bart-gsi
                  Deelnemer

Vacuum slangen goed bevestigd en geen valse lucht??

corsaracer
                    Deelnemer

idd vage klacht.

lmm geeft de juiste waardes aan.

maar ik ben er vandaag achter gekomen dat de gasklep heel erg smerig was, die 2 gaatjes dicht zaten met troep en de klep zelf plakte gewoon aan de behuizing vast……
                      en de stationair klep ook goed smerig was.
                      alles goed schoongemaakt en weer in elkaar gezet toen was het starten lopen dus nu ff afwachten hoe hij het de rest van de week doet. anders gaan we weer verder zoeken

corsaboy
                      Deelnemer

ja zou wel wat kunnen zijn.. moet natuurlijk wel iets lucht krijgen ;)
                        maar lekker aan de hobby geweest vandaag dus :thumb :thumb :thumb

corsaracer
                        Deelnemer

morgen eens ff kijken of ik nog wat aan de corsa kan doen, heb nog steeds lekkage bij de oliepeilstok… nog niks aan gedaan :cry

corsaboy
                          Deelnemer

agggghh is 1 slangeklem en 2 bouten…
                            fixen dat ding :)

corsaracer
                            Deelnemer

komt goed :thumbup

Nick-C20XE

Als het euvel zich weer voordoet kan je altijd de stekker van je gaskleppositiesensor los trekken en dan zou het probleem weg moeten zijn als het daar aan ligt.
                                Heb een paar jaar geleden al eens flink lopen kloten met een storing totdat iemand mij vroeg de stekker los te trekken en het dan te proberen.
                                Probleem was meteen weg en toen ook meteen gaskleppositiesensor vervangen (Let wel op, dit is een prijzig geintje en kostte mij toen meer dan 100,- voor een nieuwe)

EDIT: Zie net dat dit topic een maand oud is, sorry voor de kick maar misschien alsnog nuttig voor iemand anders die ooit zoekfunctie gebruikt :P

kaneelschep
                                Deelnemer

Misschien komt er ook nog een terugkoppeling van hoe alles afgelopen is.
                                  Dat is ook wel handig voor de toekomst en mensen met hetzelfde probleem ;)

corsaboy
                                  Deelnemer

ja juul, heeft dat ding nog steeds kuren?
                                    Door mijn vakantie hier ook niet meer aan gedacht :angel :angel

corsaracer
                                    Deelnemer

moet heel eerlijk zeggen dit is een goeie tip en ga dit binnenkort ff ga proberen.

op dit moment heb ik het kunnen oplossen door de lfr goed schoon te maken (hielp een klein beetje) en de gasklep zelf iets open te zetten met de stelschroef. en zo rijd de vrouw nog altijd rond zonder problemen.

Vinci
                                      Deelnemer

Je kan eens kijken welke kant je met het mengsel op moet, heb net zelf flink lopen klooien er mee en wat voor mij werkte werkt denk ik voor jou ook wel goed. Ik heb even de lambda er af gegooid (pen 20 van ecu aan massa dus) en ben na een tip van een Ferrari blog (waarin de zelfde generatie LMM wordt gebruikt, en afgesteld, jawel, afgesteld!!) een van mijn reserve LMM’s gaan ‘opofferen’ voor het grote mengsel onderzoek.

Ben begonnen met een goede nieuwe temp sensor van Metzger, en die zat warm al op 200 ohm lager dan mijn oude originele (van slechts drie jaar oud…hmmm…) 500 ohm warm is écht niet goed, maar ook koud zat hij met de huidige buitentemperaturen op bijna 4Kohm, en dat is écht te hoog.

De zwarte bougies en hoog verbruik wat ik de laatste tijd ineens had waren natuurlijk al bewijs genoeg dat het mengsel veel te rijk stond.

De basis instelling van de LMM is 390 ohm, omhoog en hij verarmt het mengsel, omlaag en hij verrijkt. Omhoog is met de klok mee, omlaag tegen de klok in. Je kan op de buitenste pinnen (pin 1 en 6) de ohmse waarde meten die je instelt. Je kan ook altijd weer veilig terug naar die 390 ohm, maar ik ben zelf niet verder gegaan dan 200 ohm op en neer.

Hier de bron:
                                        http://www.my348.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Het effect is zeer merkbaar, en mijne ging met een wat armere instelling zo snel aan dat ik er haast van schrok! Mijn auto startte nooit zo snel. Dit is al een indicatie van het perfecte mengsel, armer of rijker, het heeft haast het zelfde effect (op de benzinelucht van een rijker mengel na haha) ga je te arm of te rijk dan loopt hij ook niet mooi en sputterig, en je merkt dat hij als je het gas los laat even een stootje geeft, denk doordat de ECU naar nullast alles wat hij zwaar probeerde te corrigeren in een sprong weer laat vallen. Dit is dan na gas los na een seconde of twee een stootje.

Nu met op die manier het mengsel juist loopt de motor erg soepel en totaal niet schokkerig of nerveus. Hangt zeer smooth aan het gas en start echt onmiddelijk bij het draaien van de sleutel.

Denk er toch over weer helemaal zonder lambda te gaan rijden zelf, dan heb je tenminste controle over het mengsel. Bij mij was de lambda in elk geval niet in staat het verkeerde mengsel van de defecte temperatuur sensor recht te trekken. Misschien is ook de lambda sensor bij mij wel stuk, en dat ga ik nog wel even nameten, maar als ik onder de 3,5% kom dan is de APK voor mijn 1987-er ook geen probleem en vind ik het wel best.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.