Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Alle lampjes in dashboard gaan branden, meters schieten uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2012 om 09:25 #17253483
Hallo,
Ik heb een Opel Astra H-CC 1.6 bouwjr 2005. 95.000 km op de teller. Benzine motor. Ik heb al enige maanden problemen met deze auto. Telkens gaan tijdens het rijden, alle lampjes in het dashboard branden, en de meters schieten dan uit. Daarna gaat alles weer uit, incl radio. En uiteindelijk doet alles het weer gewoon. EN dat soms wel 10x in een rit van 10 min. Ook gaan dan de voor- en achterlichten aan, terwijl de knop uit staat. Die blijven vervolgens branden. Hij is al meerdere keren bij de garage geweest. Inmddels nieuwe accu en bougies, maar het probleem blijft bestaan en wordt steeds erger. Help, wie weet waar dit probleem door zou kunnen komen, de garage weet het ook niet meer. Hun meetapparatuur geeft aan dat alles goed is.
Alvast bedankt. Groetjes Jolanda9 december 2012 om 09:31 #18082540Hoi Jolanda,
Ik heb dit ook is gehad, maar dan met een astra g, precies hetzelfde alleen gingen de voor/achterlampen niet branden. Bij mij lag het aan het contactslot.
Grtz
9 december 2012 om 10:14 #18082541CIM module defect, laat m uitlezen..
Willem
9 december 2012 om 11:21 #18082542Tellerunit kapot of een defecte CIM module.
Wat hebben bougies eigenlijk met een dashboard storing te maken ?? Goede garage heb jij…
Als de tellerunit kapot is kan het gaan spoken op cab-bus gebied in het dashboard.
Even laten uitlezen.
13 december 2012 om 20:44 #18082543Dankjewel voor jullie reacties. Er brand ook al sinds enige tijd een lampje met een sleuteltje, in eerste instantie was mij verteld dat dat een onderhoudslampje is. iemand anders heeft er nu naar gekeken, en uitgelezen. Hij gaf 20 storingen aan. Na resetten ging ditzelfde lampje alweer branden. Ze willen hem nu opnieuw uitlezen. Is dat gebruikelijk? Groetjes Jolanda
13 december 2012 om 23:06 #18082544Licht eraan welke codes je krijgt. aan de hand van deze codes kun je eigenlijk nagaan waar het probleem zich uit voordoet. dit ZOU een monteur kunnen nagaan.. CIM module defect kan rare dingen opleveren, vooral bij canbus bestuurde voertuigen.
@stefanDTI wrote:
defecte CIM module.
Wat hebben bougies eigenlijk met een dashboard storing te maken ?? Goede garage heb jij…
Als de tellerunit kapot is kan het gaan spoken op cab-bus gebied in het dashboard.Ik sluit me hierbij aan.
14 december 2012 om 10:02 #18082545Denk inderdaad de CIM module.
14 december 2012 om 19:39 #18082546@Jolanda.vanp wrote:
Dankjewel voor jullie reacties. Er brand ook al sinds enige tijd een lampje met een sleuteltje, in eerste instantie was mij verteld dat dat een onderhoudslampje is. iemand anders heeft er nu naar gekeken, en uitgelezen. Hij gaf 20 storingen aan. Na resetten ging ditzelfde lampje alweer branden. Ze willen hem nu opnieuw uitlezen. Is dat gebruikelijk? Groetjes Jolanda
Ik weet niet waar je naar welke garage je gaat , maar als dat een Opel dealer is zou ik me eigen schamen als officele garage.
Want het autotje met een sleuteltje betekend dat er een storing is (electronisch).Als je in de buurt van baarle woont wil ik hem ook wel even uit lezen.
Gr.
16 december 2012 om 21:04 #18082547@stefanDTI wrote:
@Jolanda.vanp wrote:
Dankjewel voor jullie reacties. Er brand ook al sinds enige tijd een lampje met een sleuteltje, in eerste instantie was mij verteld dat dat een onderhoudslampje is. iemand anders heeft er nu naar gekeken, en uitgelezen. Hij gaf 20 storingen aan. Na resetten ging ditzelfde lampje alweer branden. Ze willen hem nu opnieuw uitlezen. Is dat gebruikelijk? Groetjes Jolanda
Ik weet niet waar je naar welke garage je gaat , maar als dat een Opel dealer is zou ik me eigen schamen als officele garage.
Want het autotje met een sleuteltje betekend dat er een storing is (electronisch).Als je in de buurt van baarle woont wil ik hem ook wel even uit lezen.
Gr.
Dankjewel weer voor de reacties. De garage waar ik ben geweest is geen Opel dealer. Ze hebben me ook aangeraden om naar een Opel dealer te gaan, maar me tevens gewaarschuwd dat deze de hoofdprijs vragen. De laatste keer heeft een kennis van me gekeken, die werkt bij een andere garage, die heeft hem uitgelezen en 20 storingen eruit gehaald, maar het lampje brandde binnen 5 minuten weer. De andere problemen hebben zich niet meer voorgedaan, maar dat is iedere keer, en na een tijdje begint het hele circus opnieuw. Ik woon in Rotterdam, dus niet in de buurt van Baarle. In de zomermaanden kom ik wel vaak in Baarle, maar nu eigenlijk niet. Ik weet dat daar wel een goede Opel dealer zit, werkt u daar? Groetjes Jolanda
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.