Algemene vraagjes over insignia sport tourer

Forumindex Forums Modellen Insignia Algemene vraagjes over insignia sport tourer

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    M2jeff

Hallo,

Ik heb sinds kort een Opel Insignia sport tourer 1.8 uit 2010.
      Ik heb hier alleen wat vragen over.

-Bij de hoedeplank zit een los gedeelte wat je in de achterklep moet drukken. Ik heb het idee dat de klemmen te klein zijn, want hij schiet steeds los. Hoe kan ik dit oplossen??

– Hoe kan ik zien welke software versie ik heb?

– als ik de motor start hoor ik iets ratelen onder de motorkap. Dit gebeurd alleen bij een koude motor. De ene keer is dit geluid harder dan de andere keer. Wat kan dit zijn?

– ik heb de auto vorige week laten nakijken bij de Opel dealer voor een safety check. Ik kreeg toen te horen dat er een terugroep actie was voor de kofferbakschakelaar. Nu is de auto eerder niet in onderhoudt geweest bij de Opel dealer. Hoe kom ik er achter of de auto mogelijk een eerdere terugroep actie heeft gemist?

jeroenmarees

vraag 3:
        het kan zijn dat je je distr. ketting hoort ratelen, als deze auto een ketting heeft, kan iemand dit bevestigen?

vraag 4:
        dan moet in het serviceboekje bij “aantekeningen voor werkplaats” een sticker met Trac code en datum enzo zijn opgeschreven, is dit niet het geval, is de trac waarschijnlijk nog niet uitgevoerd

Groeten Jeroen

RISL
        Moderator

Ratelen wordt meestal veroorzaakt door de distributieketting omdat de oliedruk nog niet helemaal is opgebouwd om de spanner te laten werken. Maar of deze motor een distributieketting heeft, weet ik niet.

Je kunt ook de injectoren wat horen tikken.

Nick-GSI
          Deelnemer

1.8 heeft een riem, kunnen de nokkenas actuators zijn, soms wil schoonmaken wel helpen

limegreen

ratelen heb ik ook last van met mijn 1.8 uit 2009 (35000km) lijkt wel een diesel af en toe…
              schoonmaken? hoe doe je dat? middeltje in de olie oid?

hanz

hpp
              Deelnemer

Hallo,

De ratel heb ik ook gehad in mijn eerste Insignia (1.8) is verholpen in 2010 met terugroepactie.

Gr. Hans

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.